דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

משימה אפשרית מאד - לא מוותרים על פעילות הקיץ ומצטרפים את בני הנוער בחו"ל

יותר מאלף בני נוער מעשרות קיבוצים בארץ ביחד עם עשרות חניכי תנועות הנוער בחו"ל לא ויתרו על פעילות הקיץ המסורתית של התנועה הקיבוצית והשתתפו בפעילות משימות איטראקטיבית בהנחיית מגישי העל עופר דומינגז והראל סלוצקי ששידרו באולפן מיוחד שנבנה על גג בית התנועה הקיבוצית
הקבוצות השונות מחכות במתח להכרזה על המנצחים
הקבוצות השונות מחכות במתח להכרזה על המנצחים

בנות ובני הנוער מהקיבוצים ברחבי הארץ קיימו ביום שני החל משעות אחר הצהריים ועד לפנות בוקר של יום שלישי פעילות תחרותית של משימות באמצעות הרשתות החברתיות. הפעילות  כללה משחק משימות קהילתי ששילב הנאה, בניית פאזל רב-דורי בכל קיבוץ, חידות ואתגרים משתפי קהילה רב דורית, הכנת "מסכות קורונה" בגודל עצום על מסר על חשיבות השמירה על הבריאות.

"משימה בלתי אפשרית 2020" נהגתה על ידי אגף החינוך כמענה לצורך בפעילות שיא המותאמת לקיץ בתקופת הקורונה. היא הושתתה על בסיסי העבודה של אגף חינוך במפעלים הארציים, על יצירת חווייה של יחד למרות הריחוק, על השתייכות לגוף גדול המחבר בין כל השותפים ומאפשר חיזוק גאוות היחידה ושילבה אתגרים המחזקים את שיתופי הפעולה בקבוצות ובבית הקיבוצי.

שיא הערב כלל פעילות אינטראקטיבית עם בני ובנות נוער מתנועות הנוער החלוציות החלוץ למרחב והבונים דרור מהארצות אוסטרליה, ארגנטינה, ניו זילנד, דרום אפריקה, והולנד.

הנוער מכל קיבוץ קיבל חידה בשפה המקומית והיה צריך להבין "לאן הגיעו", לאחר מכן שמעו הסבר קצר מבני הנוער באותה מדינה על הפעילות שלהם ועל תנועת הנוער בה הם מתחנכים, והיו צריכים לחקות שיר בשפה המקומית, לאחר מילוי המשימה הזאת הם "נסעו" למדינה אחרת, גם בה שמעו על העשייה של תנועת הנוער וסיימו בביצוע ריקוד העם – צדיק כתמר. שעל פי יודעי דבר הוא הריקוד היחיד ששומרים בו שני מטרים בין המחוללים.

לאחר שקלול התוצאות של כל שעות הפעילות הכריזו צמד המנחים כי בנות ובני הנוער מקיבוץ מבוא חמה גברו בנקודות ספורות על עין חרוד איחוד וזכו במקום הראשון ב"משימה בלתי אפשרית".  

נציגת האלופים מדרום רמת הגולן עמית לבאן סיכמה: ב"משימה הבלתי אפשרית" היתה לי חוויה מדהימה. לא ציפיתי לאווירה המגובשת של הקבוצה, לתמיכה הבלתי יאומנת מהקהילה. הצורה שבה הם נרתמו למשימות ועודדו אותנו היתה מרגשת. בנוסף המשימות היו מהנות ומצחיקות ותרמו לאיחוד הקבוצה. היתה חוויה מרגשת ומיוחדת.

 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר בירך את הנערות והנערים ואמר: " עם פרוץ הקורונה מדינת ישראל נכנסה לסוג של הלם. הדבר הראשון שהיא זרקה הוא החינוך. אנחנו הוכחנו שאצלנו זה לא קורה, הפעילות היום ובכלל מוכיחה שאי אפשר לעצור את הפעילות החינוכית בקיבוצים ואצלנו באגף החינוך. הנוער שיוצא מהקיבוצים ידוע ביכולות ובתרומה שלו, ואין ספק שכל אלו הם התוצאה של הערכים שהם מקבלים בחינוך החברתי ובעשייה בקיבוצים".

ראשת אגף החינוך דבי ברא"ס: " הקורונה הביאה אלינו אתגרים רבים ומורכבים לצד הזדמנויות רבות להתפתחות וחיבורים. הבחירה להמציא פעילות ארצית היתה צו השעה! העזנו לחלום ולחשוב מחוץ לקופסא – כשהרלוונטיות הפעילות תיבחן ביכולת הנוער להתחבר אליה ולחבר אליה את הקהילה כולה. חווית היחד, היכולת לעמוד באתגר שהצבנו לעצמנו באה לידי ביטוי באופנים רבים וריגשה את כל צוות האגף. אנו מלאי הערכה על אמון הנהלת התנועה ביוזמה ובבחירת מערכות החינוך בקיבוצים לאמץ אליהן את ההתנסות החוויתית שהתגלתה כמדויקת ומלמדת לכולנו. ללא ספק השנה הקרובה תיבנה במציאות קורונה ותייצר עוד הזדמנויות לעשייה מחוץ לקופסא. חשוב לי לפרגן ולהודות לצוות המוביל של "משימה בלתי אפשרית בהובלת אודי מערבי , רכז המפעלים של אגף חינוך, על היצירתיות, השקידה בהמצאת חידונים ומשימות וחיבורים חוצי יבשות וימים".  
 

המשנה למזכ"ל התנועה, גיל לין, סיכם את האירוע: "משימה בלתי אפשרית, זאת תפיסת עולם ודרך חיים!
תפיסת עולם האומרת שלא חשוב כמה האתגרים קשים, תמיד יש פתרון, תמיד אפשר למצוא מוצא, תמיד אנחנו כאן בשביל להתמודד ותמיד מתמודדים בשביל לנצח. ככה זה אצלנו בקיבוצים מהיום הראשוןהוככה זה אצלנו גם היום בתנועה הקיבוצית".

הוספת תגובה חדשה