דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

משמחים חיילים בודדים במייקאובר משולש

בשבוע שעבר שופצו שלושה בתי חיילים בודדים בקיבוצים ברחבי הארץ בשיתוף פעולה יוצא דופן בין עמותת "סושייאלאייז - רותם למען הקהילה" ביחד עם עשרות מתנדבים, מעצבות פנים ומחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית
אינה סוקוסקי, החיילת הבודדה לשעבר, עוזרת לבנות פינות ישיבה לחיילים הבודדים בחצור
אינה סוקוסקי, החיילת הבודדה לשעבר, עוזרת לבנות פינות ישיבה לחיילים הבודדים בחצור

חדרי החיילים הבודדים בקיבוצים כרמיה ועין החורש עברו מתיחת פנים, עיצוב והום סטיילינג, וקיבוץ חצור שנערך לקליטת גרעין צבר זכה להיות ביה"ס לנגרות ליום אחד, והעולים החדשים שעדיין לא הגיעו כבר זכו לפינות ישיבה מעוצבות וחינניות.

את המיזם החברתי המחבר ישראלים מכל קשת החברה הישראלית מפיקה עמותת 'סושייאלאייז - רותם למען הקהילה'. העמותה הוקמה להנצחתו של רתם שרביט ז"ל, ששירת כחייל קרבי בפלוגת הסיור של הנח"ל ונפל במהלך פעילות מבצעית בלבנון בשנת 1997. העמותה בחרה להנציח את זכרו של רתם על ידי מעשים טובים וסיוע לאוכלוסיות מוחלשות, נושא שהיה קרוב לליבו של רתם. חברות ומפעלים נרתמים למיזם, תורמים כסף לשיפוץ ואת עובדיהם החרוצים ליום התנדבות למען אוכלוסיות שונות הזקוקות לכך. בחיבור המנציח את אחיהן, שני שרביט וקרן שלום מהעמותה מצליחות שוב ושוב להפתיע עם עשרות מתנדבים המתייצבים מלאים חדווה לסייע ולפעול ביום של תרומה ואחריות חברתית.

שתי חברות פעלו בשבוע שעבר בקיבוצים: חברת 'סופרים נדל"ן' בעין החורש, וחטיבת המכירות של קבוצת שטראוס בחצור וכרמיה. המתנדבים זכו לשמוע על עשייה חברתית ארוכת שנים בתנועה הקיבוצית בכל הקשור לאימוץ חיילים בודדים, וקיבלו אמביציה לבצע את משימות העיצוב במלוא הכוח, באנרגיה גבוהה ובמצב רוח מרומם.

המועדון של החיילים הבודדים בעין החורש לאחר מתיחת הפנים
המועדון של החיילים הבודדים בעין החורש לאחר
מתיחת הפנים

יעל אייזנר, ממחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית, מספרת: "כולנו עברנו חוויה מרגשת עד דמעות בשיפוץ הבתים. התרגשתי בעיקר בשיפוץ בקיבוץ חצור, שם לאחר שדיברתי עם הנוכחים ניגשה אליי בשקט אחת המתנדבות, אינה סוקוסקי, וסיפרה שגם היא הייתה חיילת בודדה. אט אט הוסרו המחיצות והיא סיפרה שעלתה בגיל 15 מרוסיה במסגרת תכנית נעל"ה לקיבוץ יד מרדכי. המשפחה המארחת שלה הייתה מקיבוץ זיקים, ככה שעם הגיוס אך טבעי היה שתמשיך להיות חלק מהתנועה הקיבוצית. צביקה לוי ז"ל הביאה היישר לקיבוץ משמר השרון, שם התגוררה במהלך השירות הצבאי בבית, שלדבריה, לעולם לא תשכח".

אייזנר מוסיפה: "בהפסקת הקפה ביקשתי מאינה שתספר לחבריה את סיפור חייה. בעיניים דומעות ובגרון חנוק היא סיפרה את החלק הקיבוצי שלה, החל מעלייתה לבדה ותחושת הבית שקיבלה בקיבוץ. את דבריה היא סיימה באמירה "עכשיו תורי להחזיר על כל הטוב שקיבלתי". בשלב הזה כבר אף עין מעיני חבריה לעבודה לא נשארה יבשה". 

שי ביאליק, מנהלת קיימות ואתיקה בקבוצת שטראוס: "פעילות עובדי ועובדות שטראוס בקהילה  מתקיימת לכל אורך השנה עם רוח הנתינה שהיא חלק בלתי נפרד מרוח שטראוס. זו זכות לתת בחזרה, ואנחנו שמחים ושמחות לחזור אחרי שנה ותקופה קשה בציבור הישראלי בכלל, ובדרום בפרט, להתנדב ולתרום".

רהיטי גן בחצור
רהיטי גן בחצור

מוריה איילון-שחר ממחלקת חיילים בודדים מוסיפה על חוויותיה היא עם המתנדבים המשפצים בקיבוץ כרמיה: "עומרי, אחד החיילים שמתגוררים בקיבוץ, סיפר למתנדבים על תחושת הבית ועל איזה משמעות אדירה זה עבורו שיש לו פינה היום שהוא קורא לה בית, אחרי הרבה שנים של נדודים מספה לספה". 

איילון-שחר ממשיכה: "ג'וזף, חייל בודד משוחרר ממקסיקו שממשיך להתגורר ולעבוד בכרמיה אחרי השחרור, הדגיש כמה טוב לו בקיבוץ וכי למרות המתיחות הביטחונית ואתגרי הפריפריה, זה המקום בו הוא מרגיש הכי בבית בעולם. אחרי שני החיילים שדיברו לא היה שום צורך להכביר במילים, המתנדבים שינסו מותניים ובתוך מספר שעות חל מהפך שלא ייאמן במראה החדרים ובתשומת הלב שניתנה לכל פרט ופרט".

יעל ומוריה מבטיחות להמשיך במלוא המרץ ולייפות בעזרת 'סושייאלאייז' ומתנדבים עוד חדרי חיילים רבים. "בכדי להצליח", מוסיפה אייזנר, "אנו זקוקים למפעלים וחברות שרוצים לקחת חלק בפרויקט מדהים, שהוא כולו ביטוי של ערבות הדדית בעם ישראל.  מפעלי תעשייה קיבוציים, ארגונים וחברות הרוצים להרבות טוב בעולם מוזמנים לפנות, יש 700 חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית - בואו נפנק את כולם".

תגובות

הצטרפות
rontop@kanavim.com
שלום רב
אני מקבוץ קרית ענבים ואשמח לקחת חלק בעמותה
תודה

הוספת תגובה חדשה