דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"נאמנים כצל, סבלניים כזמן"

חופשת הקיץ הגיעה לאחר שנת לימודים קשה ומאתגרת מאוד והיא נושאת עמה התרגשות גדולה של הילדים, ההורים ומערכות החינוך החברתי בקיבוצים, לצד הקושי והאובדן. דגן קרן ואורי פלד נקש מצוות "שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי באגף חינוך של התנועה, כותבים בטור מיוחד לפתיחת החופש הגדול כי הם "מעודדים את החירות לפעול וליצור בתוך גבולות שמורים ועבור מקסימום חוויות טובות, לילדים, לנוער, לצוות, להורים ולקהילה כולה"
במועצה האזורית מנשה פתחו את החופש הגדול וחניכי ז'-ט' נהנו השבוע מטיול מים באיזור עמק המעיינות והכנרת
במועצה האזורית מנשה פתחו את החופש הגדול וחניכי ז'-ט' נהנו השבוע מטיול מים באיזור עמק המעיינות והכנרת

פעילות הקיץ בחינוך החברתי מהווה את השיא של העבודה במערכת החינוך החברתית, ומביאה לידי ביטוי את כל עבודתם המאתגרת של הצוותים החינוכיים, ההורים, הילדים והילדות.

השנה, השגרה החינוכית שלנו הופרה בבוקר נוראי אחד אי שם באוקטובר ומאז הצוותים החינוכיים בקיבוצים, במועצות האזוריות, בתנועות הנוער וארגוני הנוער עושים לילות כימים כדי לתת לכלל מערכות החינוך את המענה המתאים ביותר לכל מערכת ולכל קהילה קיבוצית.

הפעם, הקיץ אינו קיץ רגיל. מערכות החינוך בכלל הקיבוצים הושפעו מאובדן המלחמה, מהשגרה המשובשת עקב יציאה למילואים של מדריכים ומדריכות, אבות ואימהות, מהפעילות במתחמי הפינוי או במקלטים בצפון עדיין ממשיכה, וגם האובדן של מי שאינו איתנו יותר מורגש אצל רבים מאיתנו, לצד זה ישנו הצורך של הילדים ובני הנוער להרגיש את החופש, את הילדות והנעורים. המתח בין עולמות אלו ישפיע עלינו עוד רבות, אך תחילתו תהיה בחופש הגדול הנוכחי.

צוותי החינוך בקיבוצים וביחידות הילדים והנוער במועצות האזוריות עשו בחודש האחרון את הפלא המופלא והעמידו תכניות חופש אשר מותאמות לתקופה ויכולות להתאים את עצמן לכל אתגר שיפגשו במהלך חופשת הקיץ. גם תנועות הנוער התאימו את הפעילויות שלהן לתקופה.

בימים הקרובים יצטרפו ילדי א'-ו' אל בני הנוער וחופשת הקיץ תתחיל באופן מלא.

הקיץ מאפשר שגרה חינוכית משמעותית, ימי פעילות מלאים ועשייה מגוונת המזמנת איתה ההזדמנויות ואפשרויות לקידומם של תהליכים חינוכיים וחברתיים שנרקמים. יחד עם זאת, ניתן למנות גם לא מעט אתגרים - שעות עבודה ומשימות רבות הנגזרות מתכנית מפורטת, תחושת עומס הן של הצוות והן של הילדים  החום של הקיץ והרצון להשתחרר ולהרגיש את החופש. אנו מעודדים את החירות לפעול וליצור בתוך גבולות שמורים ועבור מקסימום חוויות טובות, לילדים, לנוער, לצוות, להורים ולקהילה כולה.

אנחנו מאחלים לכולנו שפעילות הקיץ תעבור באופן בטוח ושקט, שכל התכניות שתוכננו יוצאו לפועל, ומכיוון שהקיץ מהווה את הבסיס לשנת הפעילות הבאה - נביע תקווה שאת השנה החינוכית הבאה נחווה כולנו בבית.

הוספת תגובה חדשה