דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נאמנים לעצמם ולסביבה

השבוע הגיע לסיומו המחזור הראשון בקורס להכשרת נאמני קיימות בקיבוץ, שנפגשו לסיור מעורר השראה בנוי בר הקיימא של קיבוץ עינת, לאחר שרכשו כלים מעשיים וסיכמו לשמור על קשר ועל קהילת הנאמנים שנוצרה
משתתפי ומשתתפות המחזור הראשון בתמונה קבוצתית במהלך הסיור בעינת יחד עם מובילות הקורס
משתתפי ומשתתפות המחזור הראשון בתמונה קבוצתית במהלך הסיור בעינת יחד עם מובילות הקורס

ההיענות לקורס הייתה גבוהה והשתתפו בו 25 חברי וחברות קיבוצים מכל הארץ. את הקורס הובילה ד"ר ענת שרון ראש תחום קהילה ופיתוח בר קיימא ביחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון וחברת ועדת קיימות בקיבוצה - מגל.

"אנחנו חווים כיום את השפעות שינויי האקלים יותר מתמיד. השינויים הדרושים הם רבים ושונים, והאחריות מוטלת גם על הפרט בחברה האנושית שנדרשת להתאים את עצמה, ולא רק על האו"ם, ממשלות, שלטון מקומי, תאגידים, ארגוני סביבה וכו', הגם שעליהם מוטלת האחריות הגדולה יותר", מסבירה שלומית צימרינג, מנהלת היחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית שיזמה את הקורס. "בוועידת התנועה הקיבוצית ה-6 שנערכה בגליל העליון בסוף שנת 2021 הוחלט פה אחד כי "התנועה הקיבוצית נרתמת לשימור כדור הארץ ולמאבק בהתחממות הגלובלית, ותמשיך להוביל תהליכים של ייצור אנרגיה חליפית, שימוש במים מושבים ומחזור, ותטמיע גישות מקיימות בקרב חבריה, בענפי התעשייה והחקלאות שלה". היה ברור לכולנו שלהשגת המטרות החשובות האלו גם ברמת הקיבוץ, עלינו לקחת אחריות ולהוביל עשייה סביבתית".

ומוסיפה צימרינג: "נאמני הקיימות בקיבוצים הפכו בשנים האחרונות לחוליה המרכזית בדאגה לאיכות הסביבה בקיבוץ. יחד עם זאת, לא תמיד הקהילה כולה תומכת ומגבה אותם, לכן נדרש לחזק את העוסקים בתחום ולתת להם כלים להעלאת המודעות בציבור, לשפר את המצב ולהוביל תהליכים בקיבוצם. לשם כך הכנו קורס בנושא שמטרתו מתן כלים מעשיים ויצירת קהילת נאמני קיימות קיבוציים".

הקורס עסק בנושאים רבים כגון גינון בר קיימא, טיפול בפסולת, אנרגיה מתחדשת, תכנון שטחים פתוחים ועוד. הוא החל עוד בקיץ אך נעצר בעקבות השבעה באוקטובר והמלחמה. השבוע, הצליחה הקבוצה להיפגש לסיור מרתק בנוי בר הקיימא של קיבוץ עינת, לסיכום ולפרידה לטובת המשך העשייה בעבודת הקודש של שימור סביבתנו הטבעית. חברי וחברות הקבוצה סיכמו כי ימשיכו לשמור על קשר ולהתייעץ גם בהמשך הדרך.

לאור הביקוש מתוכנן מחזור נוסף, וההרשמה אליו תיפתח בקרוב.

הוספת תגובה חדשה