דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נחתם ההסכם בענף ההטלה עם משרדי החקלאות והאוצר. הקרב על הרפורמה בצומח עוד לפנינו

הצווים עליהם חתמו שרי האוצר והחקלאות לא אושרו בהצבעה במליאת הכנסת, אך הרפורמה בענף ההטלה תוכל לצאת לדרך בעקבות ההסכם עם החקלאים.
הפגנת החקלאים מול ישיבת הממשלה לאישור התקציב בירושלים, בשנה שעברה. המאבק עוד לא תם
הפגנת החקלאים מול ישיבת הממשלה לאישור התקציב בירושלים, בשנה שעברה. המאבק עוד לא תם

בשבוע שעבר השיגו חברי הכנסת מהשדולה החקלאית, ובהם ח"כ רם שפע (העבודה), סגן שר הבטחון, ח"כ אלון שוסטר, יו"ר הועדה לפניות הציבור, יעל רון בן-משה (כחול לבן), יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), חברי הכנסת רם בן ברק, נירה שפק וענבר בזק (יש עתיד) וסגן שרת הכלכלה והתעשייה, ח"כ יאיר גולן (מרצ), ביחד עם חברי "צוות שש" הסכמה על תיקון הרפורמה שהביאו במשרד החקלאות בעידוד משרד האוצר בענף הביצים.

בין הישגי ההסכם: התכנון בענף ההטלה יעמוד על 10 שנים עם אפשרות להארכה, יינתנו למגדלים השקעות בסך 350 מיליון ש״ח לבניית לולים מרווחים, בתקנים מתקדמים,  100מיליון ש״ח יינתנו לחקלאים אשר ירצו לפרוש, יינתנו 15 שנה לבעלי לולים חדשים בכדי לעבור ללולים ללא כלובים, עדכון מחיר הביצה בנוהל מקצועי, ללא התערבות שרים.

עם זאת, הרפורמות הנוגעות בעיקרן לחקלאות הקיבוצית, ובראשן הרפורמה בענפי הצומח, עדיין במו"מ והדיון נמשך בעקבות לחץ של חברי הכנסת וחברי ההנהגה החקלאית.

מהתנועה הקיבוצית נמסר: "עמדנו מאוחדים וגיבינו את ענף ההטלה והסכם הביצים חשוב מאוד אך מוקדם לנוח על זרי הדפנה. המבחן העיקרי עוד לפנינו. זהו המאבק החשוב ביותר על עתיד החקלאות הישראלית והוא עומד לפתחם של חברי הכנסת. אנחנו מחזקים אתכם ומאמינים כי נחישותכם יכולה להביא לחתימת הסכם היסטורי לחקלאות הישראלית ולכלל המשק הישראלי. במאבק הצודק הזה לא נוותר ואסור שהחקלאות תפסיד. סומכים עליכם ומגבים אתכם".

הוספת תגובה חדשה