דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נפתחה שנת השירות תשפ"ה: דגש מרכזי על עזרה לקיבוצי הנגב המערבי

1,230 מתנדבי שנת השירות ("השינשינים") מטעם התנועה הקיבוצית פתחו שנת של תרומה לחברה: הם יתגוררו ב-115 קומונות ברחבי הארץ: דגש מרכזי השנה הוא עזרה בשיקום קיבוצי הנגב המערבי ומשימות חינוך בצפון
קומונת עין השלושה. עזרה בשיקום
קומונת עין השלושה. עזרה בשיקום

משלחת מתנדבי שנת השירות (שינשינים) של התנועה הקיבוצית פתחה שנה עם 1,230 מתנדבים שחולקו ל-115 קומונות ברחבי הארץ, בהם יגורו ומהם יצאו למשימותיהם. המתנדבים הם מסיימי יב' שביקשו וקיבלו דחייה של השירות הצבאי או הלאומי אליו יתגייסו בתום שנת השרות למען הקהילה אליה התנדבו.

רון ויצנר מנהלת מחלקת שנת השרות באגף החינוך התנועתי אומר כי השנה ניתן דגש מרכזי בהקצאת יותר שינשינים לצרכי שיקום קיבוצים בנגב המערבי, ולצרכי מסגרות חינוך בקיבוצי גבול הצפון. עם זאת, ציין ויצנר, חילקנו את השינשינים תוך שמירת איזון עם צרכים שונים כך שנוכל לשמור על שגרת פעילות במסגרות בהן פועלים השינשינים שלנו באופן מסורתי ברחבי הארץ: כפרי נוער חקלאיים, פנימיות לנוער בסיכון ופנימיות חינוכיות, מסגרות לאנשים עם צרכים מיוחדים, הדרכה ועוד.

בנגב המערבי יפעלו 114 מתנדבי שנת השרות בקומונות בקיבוצים כרם שלום, בארי, עין השלושה, גבולות, מפלסים, יד מרדכי, מוסד חינוכי "שקמה", ניצנים, כפר סילבר, כרמיה וגברעם. בצפון נפתחה קומונה בקיבוץ גדות אליו פונה קיבוץ מנרה, ועוד שלוש קומונות מתנדבים נפתחו בגליל המערבי. 

הוספת תגובה חדשה