דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עיטור הנשיא יוענק לפזמונאית רחל שפירא: "מעצבת נדירה של פס הקול הישראלי"

בית הנשיא הודיע ביום שלישי על הענקת עיטור הנשיא לפזמונאית והמשוררת מקיבוץ שפיים בטקס שיתקיים בחודש הבא. בנימוקי הוועדה המייעצת נכתב: "תרומתה לרוח הישראלית ולתרבות המופלאה של המפעל הציוני הינה יקרה מפז". עיטור הנשיא מוענק למועמדות או מועמדים שתרמו תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל או לאנושות, בכישרונם, בשירותם או בדרך אחרת
רחל שפירא והנשיא הרצוג במהלך מפגש ביניהם שהתקיים בשפיים בחודש מרץ האחרון. צילום: דוברות הנשיא
רחל שפירא והנשיא הרצוג במהלך מפגש ביניהם שהתקיים בשפיים בחודש מרץ האחרון. צילום: דוברות הנשיא

שפירא, בת 76, היא חברת קיבוץ שפיים בו נולדה וחיה עד עצם היום הזה ורבים מהשירים שכתבה, בהם "היי שקטה", "מה אברך", "כמו צמח בר", זכו לביצועים נפלאים ומצליחים של טובי האמנים, והפכו לחלק מכונן מפס הקול של כולנו. בשנת 1999 זכתה רחל בפעם הראשונה להוקרה רשמית על פועלה כשזכתה בפרס אקו"ם למפעל חיים בתחום הזמר העברי.

הוועדה המייעצת לנשיא להענקת העיטור, בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס יורם דנציגר, בחרה בשפירא לצד נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס, תא"ל במיל' פנחס בוכריס, ד"ר דליה פדילה, ד"ר חיים פרי ומנהיג מיהדות ארה"ב מייקל סיגל. מלבד נשיא קפריסין, לו הוענק העיטור בטקס מיוחד, הזוכים יקבלו את העיטור במהלך חודש דצמבר.

בנימוקי הוועדה המייעצת לנשיא במתן הפרס לפזמונאית נכתב: "שפירא היא מעצבת נדירה של פס הקול הישראלי. משוררת בחסד שלא קיבלה עד כה הוקרה לאומית ראויה.... בת התנועה הקיבוצית, מקיבוץ שפיים וככזאת היא מבטאת בהרבה משיריה אהבה לארץ, לנופיה ולערכיה השיתופיים. יצירותיה של שפירא הפכו לנכס צאן ברזל בבתים רבים בישראל, בזכות יכולתה לפרוט על נימי נפשה של החברה המורכבת מתוכה צמחה, ובה בעת לראות את הפרט בעין הסערה. יצירותיה היפהפיות חלחלו עמוק לתוך התרבות הישראלית והפכו, זה מכבר, חלק מהקנון הלאומי. מפעל חייה מבוסס על נכונותה ויכולתה לזקק חוויות לאומיות כאובות ורבות ממדים לכדי מילה אחת מדויקת וכדברי המשוררת — לברוא יופי מתוך הקושי. תרומתה לרוח הישראלית ולתרבות המופלאה של המפעל הציוני הינה יקרה מפז".

עיטור הנשיא מוענק למועמדות או מועמדים שתרמו תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל או לאנושות, בכישרונם, בשירותם או בדרך אחרת. העיטור, פרי יוזמתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס ז"ל, הוענק לראשונה ב-2012. לפני כהונת נשיא המדינה יצחק הרצוג, הוענק העיטור ל-26 זוכות וזוכים, ובשנה שעברה קיבלה אותו אורנה שמעוני מאשדות יעקב מאוחד.

הוספת תגובה חדשה