דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עקב המצב הביטחוני: הרפסודיה של התנועה הקיבוצית לא תתקיים הקיץ

שלושה חודשים לאחר תחילת ההכנות לרפסודיות 2024 ועשרה ימים לפני פתיחת המחזור הראשון מבין ארבעה מתוכננים, החליטו אגף החינוך והנהלת התנועה שלא לקיים את הרפסודיה בכנרת, עקב החשש הביטחוני והמשך הירי מלבנון. ראשת אגף חינוך דבי ברא"ס: "האחריות לשלומם וביטחונם של אלפי בנות ובני הנוער הכריעה. במקומה - נקיים פעילות חלופית בקיץ"
החלטה לא קלה שנעשתה בלב כבד. צילום: בועז לניר
החלטה לא קלה שנעשתה בלב כבד. צילום: בועז לניר

ההחלטה התקבלה בישיבת הנהלה התנועה שלא מן המניין שהתקיימה בזום ביום שלישי בערב כדי להכריע בנושא באופן סופי. להחלטה קדמו שורה של דיונים והתייעצויות עם גורמי ביטחון רבים בכדי לוודא שיהיה ניתן לתת מענה לכל אירוע. זאת, במקביל להיערכות של שלושה חודשים, הכוללת הרשמות, הכנת מדריכים והכנות לוגיסטיות למבצע ענק של כ-4000 משתתפים, מדריכים, אנשי צוות, אבטחה ורפואה ונוספים, כאשר מעל מרחפת ההסלמה במצב הביטחוני בצפון, שאיימה על היתכנות לקיים רפסודיה באופן מהנה ובטוחזו לא הייתה החלטה קלה והיא נעשתה בלב כבד, הרפסודיה היא "מפעל דגל" תנועתי אליו מגיעים בני ובנות נוער ממרבית הקיבוצים, ובשנים האחרונות גדל בהתמדה מספר המשתתפים באירוע, מה שחייב את הגדלת המפעל משלושה לארבעה מחזורים בהשתתפות כ-900 נערים ונערות בכל מחזור.

בהודעה שנשלחה למנהלי החינוך בקיבוצים ולמדריכי הקבוצות ברפסודיה, הסבירו מארגני הרפסודיה מאגף חינוך של התנועה הקיבוצית את החלטתם, שנבעה מתוך תחושת אחריות גדולה לשמירת ביטחונם ושלומם של אלפי המשתתפים. בין היתר נכתב בהודעה: קיווינו והאמנו בכל לבנו שהמצב הביטחוני יאפשר לנו לקיים את מחזורי הרפסודיה, אך גם לקחנו בחשבון שהמצב הביטחוני יאלץ אותנו לקבל החלטה על ביטול. החמרת האיומים הביטחוניים בימים האחרונים והעלייה בהסתברות לתרחישים המחייבים מציאת מענה מותאם, מטילים צל כבד על היכולת שלנו לעמוד ביעדים החינוכיים והבטיחותיים. ההחלטה התקבלה מתוך תחושת אחריות גדולה מאוד לביטחונם ובטיחותם של כלל המשתתפים". בהמשך למכתב שנשלח, קיים צוות הרפסודיה שני מפגשי זום ביום חמישי לצוותי החינוך - מדריכים.ות, מנהלים.ות ורכזים מועצתיים, כדי לתת להם הזדמנות מרוכזת לשאול שאלות ולקבל תשובות והבהרות.

באגף חינוך היו מודעים לציפייה הגדולה שיש לקראת האירוע, שבאה לידי ביטוי בהרשמה, כולל מעשרות הקיבוצים המפונים ואלו הנמצאים בקו האש, ובקולות שנשמעו מהשטח והעידו על צורך אמיתי של בני הנוער להיפגש במרחב בטוח של יצירה ובניית זהות משותפת לאחר שנה מורכבת ומאתגרת מאוד, לחוות "יחד" חיובי ומשמעותי ולהרגיש אפילו לשלושה ימים שהשיגרה החינוכית שלהם נשמרת. "על מהות זאת איננו מוכנים לוותר", אומרים באגף חינוך, ולכן הם שוקדים על יצירת פעילות חלופית לקיץ הקרוב, כזו שתענה על הצורך בפעילות חינוכית שתכלול מפגש ארצי של בני הנוער.

הוספת תגובה חדשה