דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ערב יום הזיכרון לחללי מערכות הביטחון ופעולות האיבה תשפ"ד: אחד מכל שבעה נופלים הינו מהקיבוצים

ערב יום הזיכרון תשפ"ד התנועה הקיבוצית מתייחדת עם זכר 3,445 בניה ובנותיה שנפלו על תקומת המדינה והגנתה מראשית ימי ההתיישבות ועד היום, או נרצחו בפעולות האיבה והטרור
בשנה החולפת נוספו עוד 334 חללים מקרב התנועות הקיבוציות. האנדרטה לזכר חללי הקיבוצים. צילום: סער רמון
בשנה החולפת נוספו עוד 334 חללים מקרב התנועות הקיבוציות. האנדרטה לזכר חללי הקיבוצים. צילום: סער רמון

בשנה החולפת נוספו עוד 334 נופלים ונופלות נרצחים ונרצחות מקרב התנועות הקיבוציות - רובם הגדול נרצחי טבח השבת השחורה של השבעה באוקטובר ונופלי המלחמה שפרצה בעקבותיו. התנועות הקיבוציות שילמו מחיר כבד מנשוא: אחד מכל שבעה נופלים הינו מבניה ובנותיה, נתון המעיד על הקשר בין ההתיישבות הקיבוצית לביטחון במשך למעלה ממאה שנים.

ההתיישבות הקיבוצית היא שקבעה במקומות רבים את גבולות היישוב העברי לימים - גבולה של מדינת ישראל והיא מהווה גם היום את קו המגע הראשון מול פני האויב - והמחירים לכך כבדים. כבדים מאוד. התפקיד הזה נמשך גם היום בנגב המערבי, שם הותקפו הקיבוצים וחוו טבח חסר תקדים בתולדותינו ופונו, ולאורך גבול הצפון שם פונו יישובי הגבול ופונו עשרות אלפי תושבים והם פליטים בארצם כולם כבר שבעה חודשים. 

ביום קשה וכואב זה התנועה הקיבוצית מחבקת את משפחות הנופלים והנרצחים, את חברינו בקהילות קיבוצי הנגב המערבי ומתפללת לשלום החטופים וקוראת להשבתם הביתה משבי מרצחי חמאס.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה: "אנחנו גאים לקחת תפקיד מרכזי ומשמעותי בהגנת המדינה כבר חמישה דורות. לצד הגאווה, אנו נושאים איתנו את זיכרון בנות ובני התנועה ששילמו בחייהם על זכותנו לחיות במדינה שלנו. אנו מחבקים את המשפחות והקהילות שלנו בכאבם הגדול ומלווים אותם בימים קשים אלה. התנועה הקיבוצית תמשיך לעבד את אדמת ישראל עד התלם האחרון ולהיות שותפה בבניין הארץ.

יהי זכר הנופלים והנופלות, הנרצחים והנרצחות ברוך וחקוק בליבנו לעד.

הוספת תגובה חדשה