דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פותחים שנה בבתי הספר ובחינוך החברתי בקיבוצים

ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית, דבי ברא"ס: "פתיחת שנה מזמנת לכולנו התחלות, מעברים והמשכים, חיבורים קהילתיים וחברתיים במרחב האישי, הקבוצתי והקהילתי"
פותחים שנה בבתי הספר ובחינוך החברתי בקיבוצים
פתיחת שנת הלימודים בבית ירח

בבתים הקיבוציים, כמו בשאר הארץ, נשמו לרווחה הורים וילדים (כן, אנחנו יודעים שבסופו של דבר כבר "נמאס" לכם ולכן מהחופש) עם ההודעה על פתיחה סדירה של שנת הלימודים תשפ"ג.

חברי ותושבי הקיבוצים יודעים כי החינוך בצורת החיים הקיבוצית לא מתחיל ובוודאי לא מסתיים ביום הלימודים בבית הספר, וכמובן שעם פתיחת השנה גם החינוך החברתי הקיבוצי פותח את השנה החדשה בהתחדשות של מעבר בין "בתים", צוותים חדשים (בשאיפה לקביעות מירבית בהמשך השנה), מנהלות חינוך חדשות וכמו בכל שנה – ילדים שהגיעו עם משפחתם לקיבוצים במסגרת קליטה בקיץ האחרון.

ראשת אגף חינוך, דבי ברא"ס: "כשנדמה ששרירי העשייה החינוכית, המחויבות וההובלה נמתחו והגיעו לשיאם, בעת בה כולנו מתקשים לדמיין מציאות יותר מורכבת ונטולת ודאות, הקיבוצים, ובראשן מנהלות ומנהלי החינוך, שוב נדרשים לבחון כיצד והאם להפעיל את מערכת החינוך לצד שביתה שתהיה או לא. שוב ושוב מתקיימת התמודדות קהילתית של אתגר יצירת השגרה במציאות הפכפכה ומשתנה –  ואז מגיע אחד בספטמבר. יום שהוא זמן חג והתרגשות לכולנו - ילדים ונוער, הורים ומשפחות, מנהלי ומנהלות חינוך הגיל רך והחינוך חברתי, הנהלות החינוך הקהילתיות והנהלות הקיבוצים.

עמק הירדן
ניר מאיר עם עידן גרינבאום, ועם בקי חפץ,
מנהלת ביה''ס "שחף" לחינוך מיוחד
בעמק הירדן

שנה חינוכית חדשה היא זמן צמיחה והתחדשות משותפים למחנכים ולמתחנכים בקהילה הקיבוצית, פתיחת שנה מזמנת לכולנו התחלות, מעברים והמשכים, חיבורים קהילתיים וחברתיים במרחב האישי, הקבוצתי והקהילתי. זו הזדמנות לאחל לצוותי החינוך המצוינים שיקומו כל יום עם שיר חדש בלב ויזכו להוקרה והערכה על עבודה חינוכית מיטיבה, ולברך את כולנו שתחל שנה בה המוכר, הרציף והצפוי יאפשרו לחינוך הקיבוצי המחובר לבית הקיבוצי לפרוח ולעטוף בהרבה טוב את כולנו".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, פתח את שנת הלימודים בעמק הירדן ביחד עם ראש המועצה, עידן גרינבאום, וביקר בבית החינוך המשותף בדגניה, שהינו בית הספר הוותיק בתנועה הקיבוצית ופתח את השנה ה-95(!) של הלימודים בו, וכן בבית הספר בית ירח אליו התווספו 288 תלמידים חדשים והוא מונה 1028 תלמידים - בית הספר הארבע שנתי הגדול בתנועה הקיבוצית.

ניר מאיר: "החינוך הקיבוצי הוא התשתית לקיומה של קהילה קיבוצית. היום, כשהחינוך הפורמאלי מתנהל במסגרות אזוריות, ההשלמה הקיבוצית מתקיימת במערכת החינוך החברתי. הילדים האלה, שהתחילו היום את כתה א' יתבגרו לעולם שונה מאוד מהעולם בו אנו חיים, המבחן של דור המחנכים, המורים והמדריכים שלהם יהיה בסט הערכים והכלים שיקנו לילדים הללו. אני מאחל הצלחה מלאה לכולם, לעובדי ההוראה והחינוך ולילדים עצמם, ובוטח במערכות שלנו שידעו לעמוד במשימה המורכבת".

הוספת תגובה חדשה