דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פסח תשפ"ג: מסיבות חג ושגרת חיים מלאה בצל מציאות ביטחונית מאיימת

בקיבוצים שגרת חיים וחג מלאה, על אף הירי שבוצע בערב החג ולמחרת מרצועת עזה לעבר העוטף ומלבנון לגליל המערבי: בחלק מהקיבוצים אף יצאו ל"חג העומר"
ליל סדר קיבוצי בעוטף עזה
ליל סדר קיבוצי בעוטף עזה

הידרדרות המצב הביטחוני כפי שבאה לידי ביטוי במהלך ימי החג במהומות בהר הבית, פיגועים, ירי אל הגולן, הגליל המערבי ועוטף עזה, כמו גם החשש מהתלקחות וחזרה אל המציאות הקשה של ימי מבצע "שומר חומות" ליוו את כולנו בימים שלפני חג הפסח ובימי חול המועד. בערב ליל הסדר נורו מספר רקטות אל אזור חבל אשכול, אך גם הן לא מנעו קיומה של שגרת חיים מלאה, ובקיבוצים עשו את הסדר בחדרי האוכל או בבתי החברים כמתוכנן. למחרת ליל הסדר, ביום הראשון של חול המועד, נורו רקטות אל עבר הגליל המערבי והכניסו תושבים בחלק מיישובי הגליל לשהייה במרחב מוגן.

בקיבוצים אחרים לא ויתרו ויצאו לשדה סמוך לקיבוץ לחגוג את "חג העומר", נותנים ביטוי לשילוב בין התרבות הקיבוצית המתחדשת למנהג הקדום של הבאת קציר העומר לבית המקדש. כן, ישנם קיבוצים שממשיכים את המסורת המיוחדת הזו, למשל רמת יוחנן, עין השופט, בארי, מעברות ועוד. הטקסים כללו קריאת פרקי שירה, שירים, ריקודים וביגוד מסורתי, וכמובן קציר חיטים סמלי עם החרמש המיתולוגי. צפו בצילום רחפן מטקס העומר בקיבוץ בארי.

בכמה עשרות קיבוצים נערכו בצאת חג הפסח חגיגות המימונה - חגם של יוצאי צפון אפריקה. בחלק מהקיבוצים שיבש הגשם את התוכניות והמארגנים נאלצו לעשות חגיגה בתוך הבית. בקיבוץ רגבים שמייסדיו היו עולים מצפון אפריקה נערכה מסיבת מימונה גדולה בארגון של ילדי כיתות ז' שאירחו את הוריהם וחברי הקיבוץ, וזאת כחלק ממשימות שנת בר המצווה שלהם.

הוספת תגובה חדשה