דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קבלו את "השמינייה": מצדיעים למצטייני הנשיא לשנת תשפ"ד מהקיבוצים

טקס מצטייני נשיא המדינה ליום העצמאות ה-76 למדינת ישראל התקיים ביום שלישי בבית הנשיא באופן מצומצם יותר מבדרך כלל. במהלך הטקס העניק נשיא המדינה תעודות הצטיינות וסיכות ל-120 קצינים, נגדים וחיילים מצטיינים מכלל יחידות צה"ל. בין המצטיינים גם 8 חיילים וחיילות מהתנועה הקיבוצית, מתוכם 5 מגיעים מקיבוצי הנגב המערבי
שמיניית המצטיינים שלנו. גאים בהם מאוד! צילום: דו"צ
שמיניית המצטיינים שלנו. גאים בהם מאוד! צילום: דו"צ

הטקס נערך במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון ח"כ יואב גלנט, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי וראש אכ"א אלוף יניב עשור, ובהשתתפות משפחות המצטיינים בלבד. השנה, הטקס התקיים בצל מלחמת ׳חרבות ברזל׳ בה לוקחים חלק משמעותי כלל המצטיינות והמצטיינים במסגרת תפקידיהם השונים. החיילים והחיילות המצטיינים זכו באות הצטיינות זה בזכות החתירה למצוינות, הפגנת המסירות, המקצועיות והאחריות המאפיינת אותם וכן בזכות עשייתם הענפה המהווה דוגמה ומופת לצה"ל כולו. כחלק מהטקס, הופיע הזמר עדן חסון בביצוע מיוחד לשיר ״שקיעות אדומות״ יחד עם יובל שרעבי מבארי, בתו של יוסי שרעבי ז״ל שנחטף מביתו ונרצח בשבי חמאס, ומיכל גרינגליק, אחותו של סרן (במיל’) שאול גרינגליק ז״ל שנפל בקרב בעזה. בנוסף, הזמר דודו טסה ביצע את השיר ״אני גיטרה״ לזכר הנופלים, עם חיילי וחיילות מילואים והזמר עידן רייכל הופיע עם השיר ״מחכה״, כשברקע הוקרנו סרטונים ביתיים של 132 החטופים, בתפילה לשובם המיידי.

מבין 120 מצטייני הנשיא ישנם 67 גברים ו-53 נשים, כאשר 19 מתוכם משרתים כקצינים. בנוסף, 69 מכלל המצטיינים משרתים כלוחמים, 21 משרתים כתומכי לחימה ו-30 בתפקידים עורפיים. האגודה למען החייל חילקה מלגות לימודים לכל המצטיינים, וכל אחד מהם קיבל מלגה בסך 3,500 ש"ח לתואר אקדמי לאחר השחרור מצה"ל.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ליאור שמחה, ברך את מצטייני הנשיא לשנת תשפ"ד ואמר: "שמונה מצטייני ומצטיינות הנשיא מהקיבוצים הם הישג מרשים ללא ספק. חמישה מהם מתגוררים בקיבוצי העוטף, אחד מהם נפצע אנוש בעזה, אחד מהם נושא סיפור אישי משפחתי כואב מה-7.10 ואחת מהם הייתה האישה היחידה במבצע הצבאי הראשון לנטרול תשתיות הטרור ב"ביה"ח" שיפאא' בעזה. כל אחד ואחת מהם נלחם ונלחמת על הבית במובן הכי עמוק של המילה, והם עושים זאת בהצטיינות ותוך שימוש דוגמה ומופת לאחרים.

יש לנו מחויבות אדירה להם ולבני דורם. אנחנו מחוייבים שיהיה להם לאן לחזור, לדאוג לבנייה מחדש, ומחוייבים לשגשוג הקהילות וצמיחת הקיבוצים שנפגעו בשבת השחורה. כל הכבוד, כל כך גאים בכם ובכל המצטיינים ברחבי הארץ".

אז קבלו את המצטיינים שלנו:

סמ"ר ארי אפרים – בית השיטה, מפקד טנק בגדוד הפיקוד ״שחק״ 196 של חיל השריון 

ארי התגייס למסלול קצונה ייעודית בחיל משאבי האנוש, לאחר שירד לו הפרופיל בעקבות פציעה, אך לאחר מכן הבין שהתפקיד לא מתאים לו, נאבק עד שהעלו לו את הפרופיל וגויס לחיל השריון. ביום העשירי לאחר כניסתו ללחימה בעזה הוא שימש בתפקיד הטען בשעה שהטנק עלה באש. ארי ניסה להשתלט על האירוע, ולאחר מכן איבד את הכרתו ונפצע באורח אנוש. הוא היה מאושפז בבית החולים מעל לחודש ועבר ניתוח להשתלת עור בידיים. כעת הוא נמצא בתהליך שיקום הכולל ריפוי בעיסוק. תחביביו הם להתאמן בקרוספיט ובמכון כושר, והכי ישראלי בעיניו הם הצבא, יום הגיוס והשירות המשמעותי.

סמל עילי פוסלושני – נחל עוז, מפעיל D9 בגדוד 603 של חיל ההנדסה הקרבי

בשבעה באוקטובר שהה עילי בממ"ד של דירתו שבמגורי החיילים של הקיבוץ, וחולץ על ידי כוחות ימ"מ וגבעתי באחת עשרה בלילה. אבא שלו, רן פוסלושני ז"ל, נפל באותה שבת שחורה בשעה שהגן על ביתו. עילי נכנס עם הגדוד לעזה ונלחם במשך ארבעה חודשים בחאן יונס. במבצע לחילוצם של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר, הוא היה אחראי על פתיחת הציר עם ה-D9 עבור הכוחות שהשתתפו.

סמל תאיר טיטלבאום גבולות, לוחמת בחפ"ק סמג"ד של גדוד 'פנתר'

אחותה הגדולה של תאיר שירתה בצבא כלוחמת, ובעקבותיה היא ידעה שהיא גם רוצה לשרת בתפקיד לחימה והתגייסה להיות לוחמת מעברים בגדוד 'תעוז' של המשטרה הצבאית. כשהגדוד נסגר עברה תאיר יחד עם כלל הלוחמות והלוחמים השלמת הכשרה לרובאי 06, ושובצה בפלוגה לוחמת של גדוד "פנתר" המשתייך לחיל הגנת הגבולות, שהוקם בשנה שעברה ומתמחה בהגנת מרחב התפר בחטמ"ר אפרים. תאיר שירתה במשך חמישה חודשים בחפ״ק סגן מפקד פלוגת ההסבה של הגדוד, ולאחר 7.10 עברה לחפ״ק סמג״ד, שלדבריה הוא "דמות להערצה בשבילי ומורה דרך". באותה שבת שחורה היא סגרה שבת בבסיס, אך ליבה היה במועצה שלה, הבית שלה: "איבדתי אנשים שיקרים לליבי, ואני דואגת ואדאג להנציח ולהוקיר אותם תמיד". התחביבים שלה הם לצייר, לנהוג ולטייל והדבר הכי ישראלי בעיניה זה לצעוק, לצפור ולהתווכח.

סג"מ שקד שבו – בארי, מ"מ טירונים בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל

שקד התגייס לגדוד 50 ולאחר שיצא לקורס מ"כים נשאר לפקד כמ"כ בקורס. לאחר מכן הוא יצא לקורס קצינים וכיום הוא משמש מ״מ טירונים בבסיס ההכשרה של חטיבת הנח"ל.ב-7 באוקטובר היה שקד בביתו בקיבוץ בזמן שמחבלים השתלטו על השכונה. אבא שלו נפצע בידו באותו הבוקר ולא היה למשפחה קשר עמו. שקד היה עם נשקו האישי ולאחר שחולץ חבר לצוות שלו. התחביבים שליו הם מוזיקה, נהיגה וספורט והכי ישראלי בעיניו זה סנדלי שורש וכפכפי טבע נאות.

סמ"ר זיו שגב – נען, קשרית מ"פ בחטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף

כשהייתה זיו תלמידה בכיתה י' החליטה שהיא רוצה להפסיק את לימודיה בתיכון ובמקום זאת עבדה בחקלאות בקיבוץ יחד עם אבא שלה. מגיל קטן היא חלמה להיות לוחמת, ולאחר שיצאה לשנת שירות דרך התנועה הקיבוצית אותה ביצעה בקומונה בגברעם, היא התגייסה לחטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף ובמבצע "בית וגן" שהתקיים בחודש יולי שהתה בכוננות בעוטף ועזרה לאוכלוסייה. ב-7 באוקטובר היא הוקפצה לאשקלון כקשרית מ"פ, הייתה עם המג"ד שלה בכפר עזה והם תפסו שני מחבלים. במבצע הראשון בבית החולים שיפאא' היא נכנסה עם הכוחות והייתה החיילת היחידה שהשתתפה בו. כרגע היא נמצאת בקורס תג"ת כדי להשלים 12 שנות לימוד ולהשיג תעודת בגרות. הדבר הכי ישראלי בעיני זה חקלאות.

סמ"ר ה' – קיבוץ במועצה האזורית אשכול, לוחם ביחידת מגלן של חטיבת הקומנדו

ה' התגייס לחטיבת הצנחנים, עבר את הגיבוש ושובץ במגלן. בתום מסלול ההכשרה הוא עלה לפלוגת הלוחמים, השתתף בפעילות מבצעית ביו"ש, במבצע 'בית וגן' בג'נין ובמבצעים נוספים. הוא שירת כמ"כ, נגביסט ומטוליסט, וכיום משרת כמש"ק תקיפה פלוגתי. ב-7 באוקטובר, הוא היה בבית בקיבוץ עם נשקו האישי ועזר לחלץ ולהחביא אצלו בממ"ד אנשים מהשכונה שלו ועוד 15 מבלים שברחו מפסטיבל הנובה והגיעו לקיבוץ. כשמחבלים חדרו לדירה שבה היה וזרקו לתוכה רימונים, הוא נלחם בהם יחף וחטף כדור ברגלו. באירוע נהרג חברו הטוב שגדל איתו מהקיבוץ וברח גם מכן מהנובה. הוא התחבא בדירה עד בוא הצבא, ויום לאחר מכן חזר להילחם כשרסיסים עדיין בגופו. במהלך הלחימה בעזה הוא הוצא מהצוות שלו לטובת הצטרפות לחפ"ק מ"פ, שם תפקד כשו"ביסט (חייל הנושא את מערכות השליטה והבקרה של הכוח ומתפעל אותה עם מפקדו) ומש"ק תקיפה של המ"פ. הוא היה אחראי על כל סגירות האש והתקיפות של הפלוגה, הרגיש משמעותי וקיבל הרבה מקום להגדיל בו ראש, אך תמיד התגעגע לצוות איתו עבר את ההכשרה. התחביבים של והם לטייל, להתאמן ולהיפגש עם חברים, והכי ישראלי בעיניו זה להיות לוחם בצבא.

צוער י' – צאלים, לוחם בשייטת 13, כרגע נמצא בקורס קצינים בבה"ד 1

י' היה שחיין תחרותי במשך תשע שנים עד לגיוסו לצה"ל. לאחר גיוסו יצא לקורס חובשים ואז עבר מסלול בשייטת 13. מהרגע שהגיע לפלגת הלוחמים הוא שימש בתור סגן מפקד צוות לוחמים, והיום הוא בקורס קצינים בבה"ד 1. תחביביו הם שחייה תחרותית ולטייל, והכי ישראלי בעיניו זה להירדם עם המדים על הספה בבית.

סמ"ר ז' – חיילת בודדה בגרעין צבר במולדת, מפקדת לוחמת ביחידת "חרב מגן", מערך ההגנה האווירית 

ז' עלתה מארצות הברית לפני קרוב לשלוש שנים דרך גרעין "צבר", יחד עם אחותה שמשרתת בחיל האיסוף קרבי בגזרת סוריה. שתיהן מתגוררות במגורי הגרעין במושב מולדת, כחלק מתכנית אימוץ חיילים בודדים של התנועה הקיבוצית. לדבריה, מאז שהיא ואחותה היו קטנות הן ידעו שהן ירצו לעשות עלייה לישראל ולהתגייס לצה"ל. תחילה היא התגייסה לקורס עברית בבסיס מחו"ה אלון שנמשך שלושה חודשים. לאחר מכן החלה טירונות במערך ההגנה האווירית ושובצה ביחידה המפעילה את מערכת טיל ה"חץ". היא משרתת בתפקידה הנוכחי כחצי שנה ועוזרת לקצינה שלה בכל מה שהיא צריכה ונמצאת שם בשביל החיילים בכל מה שדרוש. במהלך שירותה השתתפה בפריסות ואימונים ולקחה חלק במבצעים. התחביבים שלה הם לטפל בחיות, לנגן באבוב, לצפות בסרטים, ללמוד על חלל ולעשות ספורט. הכי ישראלי בעיניה היא החוצפה הישראלית שמסמלת עבורה חוזקה ואת האופי המיוחד של המדינה.

הוספת תגובה חדשה