דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קק"ל תסייע בשדרוג תשתיות עבור בתי החיילים הבודדים בקיבוצי עוטף עזה

בהצדעה לעשייה ארוכת שנים, בתחום אימוץ חיילים בודדים בקיבוצי עוטף עזה הוחלט היום (חמישי) בדירקטוריון קרן קיימת לישראל להקצות ארבעה מיליון ש"ח לשדרוג תשתיות עבור בתי החיילים הבודדים בקיבוצי עוטף עזה. ההחלטה התקבלה לאחר שאושרה בהנהלת קק"ל לפני כשבוע וחצי
בתי המגורים של גרעין צבר בקיבוץ ניר יצחק
בתי המגורים של גרעין צבר בקיבוץ ניר יצחק

בקיבוצי עוטף עזה מתקיימת במשך שנים ארוכות פעילות ענפה של מעורבות בחברה בכלל, ואימוץ חיילים בודדים בפרט. בימים אלו בהם הקיבוצים הומים מבנים חוזרים, חברים חדשים ושפע צעירים משאב הדיור נמצא בחסר גדול, מה שמעמיד את המשך העשייה בסימן שאלה.

ההחלטה שעברה פה אחד ותוך פרגון גדול לעשייה, הינה פרי עבודה מאומצת של סגן יו"ר קק"ל, רני טריינין (בית ניר), ויו"ר ועדת הכספים של קק"ל ויו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים האזוריים, יעקב בכר. השניים, שמתוקף תפקידיהם הרבים והמגוונים הקודמים מכירים את העשייה והתרומה הגדולה לחברה הישראלית בתחום החיילים הבודדים, ייצגו נאמנה את בקשתה של התנועה הקיבוצית שאליה הצטרפו ראשי המועצות האזורית באזור, וסחפו את כל בעלי זכות ההצבעה לתמוך בפרויקט.

רני טריינין: "אני מאד שמח שקק״ל נרתמה לבקשת התנועה הקיבוצית והמועצות האזוריות במהירות שיא והקצתה את התקציב. נקווה שבשנת התקציב הבאה נוכל להרחיב את התמיכה בעוטף עזה ובאזורי עדיפות נוספים".

יעל אייזנר מנהלת מחלקת חיילים בודדים וגרעיני צבר בתנועה הקיבוצית: "אני מודה מקרב לב על שיתוף הפעולה המתהווה עם קק"ל לשדרוג והתאמת התשתיות להמשך המפעל הציוני של קליטת חיילים בודדים וגרעיני צבר בעוטף עזה. תודה גדולה לרני טריינין ויעקב בכר על עבודתם המאומצת בנושא. זה הזמן לקרוא לקיבוצים באזור שעדיין אינם משתתפים בתכנית להצטרף גם הם, תוך מימוש הטבה זו להתאמת התשתיות לקליטת החיילים הבודדים. אנו רואים חשיבות גדולה בחיזוק קיבוצי הנגב והגליל אשר שותפים לעשייה ומאמצים חיילים בודדים, ומבטיחים בעתיד לחפש (וגם למצוא) מקורות סיוע גם עבורם. יחד נמשיך להוות בית חם מחבק ודואג למאות חיילים בודדים מידי שנה".

איציק עוז שהצטרף לפני כחצי שנה ליעל אייזנר בתפעול התכנית ואחראי על קיבוצי הדרום: "עכשיו תורנו לעבוד קשה ולהכניס קיבוצים נוספים בעוטף למעגל העשייה. המועצות האזוריות בעוטף עזה שותפים איתנו בפרויקט זה ויהוו את החוליה הביצועית בין קק"ל לקיבוצים. ברצוני להודות לראשי המועצות האזוריות בעואף עזה, אופיר ליבשטיין (שער הנגב), גדי ירקוני (אשכול) ואיתמר רביבו (חוף אשקלון) אשר נרתמו בשמחה לשיתוף הפעולה המרגש הזה".

הוספת תגובה חדשה