דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קרן 'אור אופיר' - צוואתו והמשך מפעל חייו של אופיר ליבשטיין ז"ל

הולכים בדרכו: קרן חדשה שהוקמה לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל תמשיך במפעל חייו ופועלו בקרב פיתוח מנהיגות וקידום קהילות יהודיות קטנות ברחבי העולם יחד עם חיבורן לישראל. יוזמה ראשונית של הקרן היא פיתוח קורס מנהיגות שיכשיר מנהיגות יהודית עולמית גלובלית, מישראל ומרחבי העולם, לאורו של אופיר
אופיר ליבשטיין ז"ל. ממשיכים בפעילות לאורו ולזכרו
אופיר ליבשטיין ז"ל. ממשיכים בפעילות לאורו ולזכרו

אופיר ליבשטיין ז״ל שנהרג ב-7.10 לאחר שיצא מביתו בכפר עזה כדי להגן על קיבוצו כחבר בכיתת הכוננות, כיהן כראש המועצה האזורית שער הנגב וכיו"ר תנועת הבונים דרור ומיזם WeKibbutz אופיר, שהיה איש של חזון, הותיר אחריו עשייה רבה שכולה חיבורים ורצון ללכד קהילות יהודיות בתפוצות עם סביב ארץ ישראל והעוטף במיוחד. יחד עם שירי מדר, מנכ״לית הבונים דרור ו-WeKibbutz הוא הקים מיזמים לקירוב לבבות וחיבור בין ישראל תפוצות.

אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל וחבר קרוב כאח לאופיר, הודיע  לאחר מותו של אופיר שהוא ימלא בעצמו את התפקידים שהותיר אחריו, והתמנה ליו"ר הבונים דרור ו-WeKibbutz. בנוסף, אסיף יזם הקמת קרן חדשה - "אור אופיר" - להנצחת זכרו של אופיר ובעיקר כדי להמשיך את מפעל חייו ולהבטיח המשך פיתוח וחיזוק מנהיגות, קידום קהילות יהודיות קטנות ברחבי העולם וחיבורן לארץ ישראל, לנגב ולאזור העוטף. בין חברי הקרן נמנים חבריו ושותפיו לאורך השנים: מרים פרץ, ציפי לבני, זאב ביילסקי, עופר ינאי, רם שפע, שי חג'ג', הרב יצחק שפירא, פרופ' אריאל פדלשטיין ודורון, אחיו של אופיר.

כמו כן, ביוזמתו של אסיף נבנית בימים אלו במסגרת הקרן "תכנית אופיר למנהיגות יהודית בין-לאומית" – קורס חדשני שיכשיר לראשונה מנהיגות יהודית עולמית גלובלית בהשתתפות דמויות מובילות בחברה הישראלית ובקהילות היהודיות בעולם לאורו של אופיר ז״ל, שהיה אף הוא בוגר תכנית המנהיגות של מכון מנדל. המטרה היא ליצור רשת של מנהיגים מוכשרים, המוכנים לתרום תרומה משמעותית הן ברמה המקומית והן ברמה העולמית. הקורס נכתב פדגוגית בשיתוף עם אוניברסיטת רייכמן.

"הקרן שהקמנו תאפשר לכולנו להמשיך ולצעוד לאורו של אופיר, מנהיג בכל רמ"ח איבריו, שאהב את עם ישראל וארץ ישראל", אומרת שירי מדר, "החלל שהותיר אחריו הוא עצום, ויחד כולנו נמלא אותו באהבה, בעשייה ובציונות. אנו קוראים לקיבוצים ולתעשייה הקיבוצית לקחת חלק בקרן זו, שכל מהותה ערבות הדדית וקירוב לבבות. בעקבות פנייתם של אסיף איזק ומזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה להנהלות הקיבוצים בבקשה לתמיכה כספית בהפעלת שנותיה הראשונות של הקרן, כבר הודיעו מספר קיבוצים כי יעשו כן, ונשמח להצטרפותם של נוספים".

הוספת תגובה חדשה