דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ראשי ההנהגה החקלאית לראש הממשלה: ״עצור את הצווים החד צדדיים בענף החקלאות״

במכתבם הוסיפו עוד: "הצווים הם בכייה לדורות עבור החקלאות הישראלית. כראש ממשלה, אנו מצפים ממך להסתכל בראייה לאומית, מערכתית וכלכלית אשר שומרת מצד אחד על הצרכנים ובאותה הנשימה אינה מחסלת ענפים שלמים בחקלאות בישראל"
לוגו תנועה

ראשי ההנהגה החקלאית פנו בשבוע שעבר לראש הממשלה, ח"כ נפתלי בנט, בדרישה לעצור את הצווים החד צדדיים וחסרי האחריות אותם הוציאו שר האוצר, אביגדור ליברמן ושר החקלאות, עודד פורר בענף הביצים, הדבש והדגים.

במכתב מציינים ראשי ההנהגה החקלאית: ״החקלאות היא אבן יסוד עבור מדינת ישראל. החקלאות היא שמירה על ביטחון המדינה וביטחון הגבולות, שמירה על ביטחון המזון ואספקת תוצרת חקלאית טרייה ואיכותית עבור כל האזרחים והחקלאות היא גם ערך כלכלי בשוק המקומי ובייצוא.

אנו, ראשי הנהגת המרחב הכפרי פונים אליך היום ודורשים ממך למנוע את הצווים החד צדדיים וחסרי האחריות אשר הוציא שר האוצר, אביגדור ליברמן ושר החקלאות, עודד פורר בענף הביצים, הדבש והדגים. כראש ממשלה, אנו מצפים ממך להסתכל בראייה לאומית, מערכתית וכלכלית אשר שומרת מצד אחד על הצרכנים ובאותה הנשימה אינה מחסלת ענפים שלמים בחקלאות בישראל.
 
הצווים אותם פרסמו השרים, הינם בכייה לדורות עבור החקלאות הישראלית. מדובר בתהליך אל חזור. משק שייסגר לא ייפתח והמשמעות עבור הצרכן הישראלי לטווח הארוך היא שלא תהיה תוצרת חקלאית טרייה בעתות לחימה או מגיפות עולמיות ומשבר אקלימי כאחד.
 
צו המצפון והאחריות הלאומית המוטלת עליך בעצם קידום הצווים ללא מניעתם החד משמעית, עשויה להוביל לפגיעה אנושה בחקלאות הישראלית אשר תצטמצם מהותית ותוביל לכך שמשקים רבים – בכל רחבי הארץ, מכפר יובל שבצפון ועד קיבוץ איילות שבדרום ייסגרו זה אחר זה. ואותם החקלאים ובני משפחותיהם יישארו ללא כל פרנסה והם יאלצו לעקור ממקום מגוריהם בקו העימות עבור מרכז הארץ שיהיה גבול המדינה החדש".

לסיכום הם כותבים: ״ראש הממשלה, נפתלי בנט – החקלאות הישראלית זקוקה לרפורמה אבל רפורמה שתעשה תוך שיתוף פעולה ותוך מו"מ אמיתי ולא באופן חד צדדי. פנינו למו"מ ולהסכמות. כך היה וכך יהיה. אנו קוראים לך לעצור באופן מידי את הצווים החד צדדיים ולקיים איתנו פגישה״.

הוספת תגובה חדשה