דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"רואה זכות גדולה להגן על המדינה בשעה קשה זו"

סא"ל (במיל') דביר בשן ממשמר העמק נכנס לאחרונה לתפקיד מנהל מחלקת הביטחון בתנועה הקיבוצית: "בתקופה הזאת, שהיא הקשה ביותר בתולדותיה של מדינת ישראל, התנועה הקיבוצית מחויבת לחזור ולהוביל גם בתחומי הביטחון, ובתוך כך בבחירה בשירות צבאי משמעותי הכולל יציאה לפיקוד וקצונה וקבע למי שיכול"
דביר בשן
דביר בשן. לחזור להוביל גם בביטחון

מחלקת הביטחון התנועתית פועלת בממשקים שבין ביטחון לחינוך ובין ביטחון לקהילה, בהובלה לשירות צבאי משמעותי ובמרכיבי החוסן הקהילתי בשגרה ובחירום, ונמצאת בקשר עם בני הנוער בקיבוצים (בעיקר עם תלמידי כיתות יא" - י"ב), עם מערכות החינוך, הורי מלש"בים, הנהלות הקיבוצים ועם מרכז השלטון האזורי והמועצות.

בשן, בן 46, נשוי לעפרי (43, בת המושב השיתופי רגבה) ואבא של ישי (15), איתמר (12.5) ורותם זוהר (8). בתפקידיו הקודמים עסק בניהול מערכות חינוכיות, ובין היתר היה חבר הנהלה, רכז חברתי ומחנך במוסד החינוכי האזורי 'שומריה' השוכן בקיבוצו, מנהל וראש מכינת רבין להכשרת מנהיגות חברתית במכללת אורנים, מנהל מערכת החינוך במשמר העמק, ובשנתיים האחרונות עסק בענייני מורשת וציונות כאחראי תחום ההדרכה והחינוך באתר מערת הפלמ"ח של הקיבוץ.

את שירותו הצבאי עשה דביר ביחידת מורן/מיתר (214) של חיל התותחנים, ולאחר שעבר קורס קצינים התקדם עד לתפקיד מ"פ בפלוגה המבצעת. בשירות המילואים  הוא המשיך למלא תפקידי פיקוד קרביים, ובשנים האחרונות כשהוא כבר בדרגת סגן אלוף (מיל') מילא את תפקיד מנהל הלחימה של חטיבת האש 215 באוגדה 162. מאז ה-7.10 הוא עשה כבר מעל ל-100 ימי מילואים.

"הניסיון שצברתי יסייע לי בתפקיד החדש" אומר בשן. "לתפיסתי, בתקופה הזאת, שהיא הקשה ביותר בתולדותיה של מדינת ישראל, התנועה הקיבוצית מחויבת לחזור ולהוביל גם בתחומי הביטחון, ובתוך כך בבחירה בשירות צבאי משמעותי הכולל יציאה לפיקוד וקצונה וקבע למי שיכול. אני רואה זכות גדולה להגן על המדינה בשעה קשה זו, מחויבות מוסרית וגם בסיס להשפעה, חיבורים, הובלה ומנהיגות בחברה הישראלית.

אני מאמין שכמו שכתב יצחק שדה לפני 100 שנים - 'בבוא השעה השלך עצמך על כף המאזניים, השלך עצמך בכח ובאומץ. זה יכריע, המאזן ישתנה' - אם רבים ייקחו צעד קדימה ויתרמו - נצליח להשפיע על המציאות, לעצב את העתיד ונשנה את המאזן".

מלש"בים, חיילים, חיילות והוריהם מוזמנים ומוזמנות לפנות לדביר בבקשות לעזרה, בעיות או שאלות בטלפון: 052-8204784 או בדוא"ל dvir.b@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה