דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שמונה מיליון ש"ח לשמירת וחיזוק קהילות הצעירים בקיבוצי העוטף

השבוע פורסמה תכנית תמיכה מיידית לצעירי וצעירות קיבוצי העוטף (חבל תקומה) שהיא פרי הפעילות המשותפת של רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית ומרכזי הצעירים באזור עם מנהלת תקומה ומשרד הנגב והגליל והחוסן הלאומי. התמיכה תכלול בין היתר רכז צעירים, ליווי אישי של הצעירים, תקציבי יזמות, מלגות, קבוצות שיח, מפגשי הפוגה וערבי קהילה צעירה
מפגש משותף. צעירי וצעירות כפר עזה, רשת הצעירים, תקומה ורשות הצעירים
מפגש משותף. צעירי וצעירות כפר עזה, רשת הצעירים, תקומה ורשות הצעירים

התכנית תכלול ליווי אישי של הצעירים לצד שיקום הקהילה בתקופת השהות באתרי הפינוי, במגורי הביניים ובחזרה ליישובים. זאת, במטרה לשמור על החוסן הקהילתי של קבוצת הצעירים ביישוב כחלק מהותי והכרחי לשיקום ולצמיחת היישובים והאזור כולו בטווח המיידי, הבינוני והארוך. לצד סיוע בניהול המשאבים הקהילתיים של קהילות הצעירים, לרבות תקציבי סיוע ממקורות שונים, תקציבי יזמות, מלגות, פעילות תרבות, פנאי וגיבוש, מתן מענים לצעירים בהיבטים חברתיים ורגשיים רכים לרבות באמצעות קבוצות שיח, מפגשי הפוגה וערבי קהילה צעירה.

רותם שניצקי, מנהלת "הרשת" - רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית - מספרת כי "מאז הקמת מנהלת 'תקומה', פועל צוות רשת הצעירים בשיתוף מרכזי הצעירים במועצות מול מנהלת תקומה ורשות הצעירים במשרד נגב גליל למענים שונים של  הצעירים בעוטף. קיימנו מפגשי שיתוף ציבור, סיורים ופגישות רבות בהובלת הרשת ובשיתוף מרכזי הצעירים עם נציגי 'תקומה' והרשות במשרד נגב גליל, עשינו היכרות עם הצרכים, האתגרים ובעיקר שמענו את קולם וצרכיהם של הצעירים והצעירות".

תוצרי למידת הצרכים הניבו תקציב של שמונה מיליון ש"ח מהמשרד הממשלתי ומנהלת תקומה לטובת ריכוז תחום הצעירים ושמירה וחיזוק קהילת הצעירים בקיבוצים, בתקופת השהות במגורים הזמניים ואף אחריה. חשוב להדגיש כי גובה תקצוב הפעילות נקבע על פי מספר הצעירים הרשומים בקיבוץ, בהתאם לנתוני למ"ס עדכניים. שניצקי מציינת כי תקציב התמיכה הוא מיידי, ומאפשר לקיבוצים להעמיק את הקשר עם הצעירים והצעירות, לזהות את הצרכים והאתגרים במטרה לתת מענה מיטבי. "אנחנו נמשיך לפעול להארכת התמיכה וללוות את הצעירים והקיבוצים ולהתאים את המענים לאוכלוסיית הצעירים. תודה לצוות במנהלת תקומה ורשות הצעירים על שיתוף הפעולה", מוסיפה רותם. 

לחצו כאן לדיווח ומידע מורחבים על התכנית באתר משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי

הוספת תגובה חדשה