דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תומכים באמנות הקיבוצית

ביום שישי האחרון התקיים בגבעת חביבה הטקס השנתי של קרן "חבצלת החדשה" לחלוקת מלגות לאמנים וסופרים מהקיבוצים. השנה חולקו כ-240 אלף ש"ח לכ-60 יוצרים מכלל קיבוצי התנועה
מזכ"ל התנועה הקיבוצית מברך בטקס חלוקת המלגות של חבצלת החדשה
מזכ"ל התנועה הקיבוצית מברך בטקס חלוקת המלגות של חבצלת החדשה

חזון "חבצלת החדשה" מדבר על סיוע בחיזוק הקהילה הקיבוצית, ובדרך זו גם בהשפעה על החברה הישראלית כולה. הקרן רואה באמנות ותרבות אמצעי מעורר השראה לחיבור מחודש בין אנשים וקהילות, ואת היכולת להשפיע על החברה הישראלית גם בדרך זו של תרבות ויצירה אמנותית. מפעל קרנות "חבצלת" קיים כבר מעל 60 שנה ובשנת 2022, בפעם הראשונה במסגרת הקמת חבצלת החדשה, הוא נהיה רלוונטי לכלל התנועה הקיבוצית. התמיכה באמנים ואנשי תרבות חברי התנועה מכל רחבי הארץ מאפשרת להם את מימוש הפוטנציאל והיכולות האישיות.

תחומי היצירה בהם ניתנות תמיכות:

  1. הקרן לעידוד היצירה שמטרתה טיפוח ועידוד היצירה האמנותית בקיבוצי התנועה. זאת דרך מתן סיוע ותמיכה לאומנים מקשת תחומי האומנות – ספרות, מחול, תיאטרון, מוזיקה, אמנות פלסטית וקולנוע.
  2. תמיכה בהוצאה לאור של ספרים ברוח התנועה  - ספרי תנועה: מטרת התמיכה  היא לסייע לחברים שהגו וכתבו ספרים, המתארים פרק מפרקי חייה של התנועה –  תיעוד, הגות,  סיפורי חיים אישיים, וסיפורים מהווי החיים הקיבוצי.

בטקס המרגש השתתפו כ-130 איש והוא כלל את הצגת כלל הזוכים וטעימה מכל תחום תוכן דרך העמקה בסיפור אישי של אחד הזוכים.

קרן שוויצר, האחראית על תמיכות בחבצלת החדשה אומרת: "גם בשנת 2023 נחלק תמיכות לאמנים ויוצרים מכלל התנועה הקיבוצית, ופרסום בנושא ייצא בקרוב. מטרתנו היא להגיע לכמה שיותר אמנים ויוצרים בתנועה הקיבוצית ולהיות שם עבורם".

הוספת תגובה חדשה