דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קורס העשרה לנאמני קיימות/ועדות איכות הסביבה בקיבוצים

במהלך חודש ספטמבר ייפתח קורס שמטרתו מתן רוח גבית, חיזוק וכלים להעלאת המודעות הציבורית, לשיפור המצב ולהובלת תהליכים קהילתיים לאלו העוסקים בתחום הקיימות ואיכות הסביבה בקיבוצים, ויצירת קהילת נאמנים במרחב התנועתי. הקורס יכלול חמישה מפגשים שבועיים - ארבעה בזום ומפגש פיזי שיכלול סיור
הכנת גינה קהילתית במשמר השרון. צילום: גיא שמואלי
הכנת גינה קהילתית במשמר השרון. צילום: גיא שמואלי


אנחנו חווים כיום את ההשפעותיהם של שינויי האקלים יותר מתמיד. השינויים הדרושים לבלימת ההתחממות הגלובלית ושיפור המצב הם רבים ושונים, וכל סקטור או חברה באנושות נדרשים להתאים את עצמם, לא רק ברמת האו"ם/משרדי הממשלה/תאגידים/שלטון מקומי, אלא גם יוזמות אזרחיות רבות. ברור לנו כי גם ברמת הקיבוץ עלינו לקחת אחריות ולהוביל עשייה סביבתית.

שלומית צימרינג, מנהלת היחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית, אומרת כי "נאמני הקיימות בקיבוצים הפכו בשנים האחרונות לחוליה המרכזית בדאגה לאיכות הסביבה בקיבוץ. יחד עם זאת, לא תמיד הקהילה כולה תומכת ומגבה אותם ולכן נדרש לחזק את העוסקים בתחום ולתת להם רוח גבית וכלים שיסייעו להם להעלות את מודעות הציבור, לשפר את המצב ולהוביל תהליכים בקיבוצם. לשם כך אנחנו מציעים קורס בנושא שמטרתו מתן כלים מעשיים ויצירת קהילת נאמני קיימות קיבוציים".

המרצה בקורס היא ד"ר ענת לוי שרון מקיבוץ מגל, ד"ר ללימודי הסביבה וראש תחום קהילה ופיתוח בר קיימא ביחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון.

מבנה הקורס:

  • 5 מפגשים שבועיים - 4 בזום ומפגש קבוצה פיזי, כולל סיור.
  • אורך כל מפגש כשעה וחצי בין השעות 08:00-09:30, והסיור יימשך כחצי יום.
  • כל מפגש יכלול דוגמאות למה ניתן לעשות בתחום בקיבוץ וסיפורים מהשטח.

מועדי המפגשים בקורס: 12.9.23, 19.9.23, 26.9.23, 3.10.23. מועד הסיור יקבע בתיאום עם המשתתפים

עלות: 250 ₪ למשתתף/ת (התנאי לפתיחת הקורס: מינימום 15 נרשמים).

נושאי המפגשים:

1. מבוא לקיימות: על המשולש סביבה, חברה וכלכלה בדגש משבר האקלים. מידע עדכני מה מתחולל בתחום בעולם ובישראל בפרט. אנרגיה מתחדשת- מקום מוביל לקיבוצים וצורך בהתמקצעות בתוך כל קיבוץ בתחום.

2. שטחים פתוחים וטבע מקומי בתוך הקיבוץ, בשטחים החקלאיים ובשטחים סמוכים (שאינם ברשות הקיבוץ): על שירותי מערכת, חשיבות שטחים פתוחים, מסדרון אקולוגי וממשק חקלאות וסביבה. תכנון הקיבוץ – תכנון סביבתי קיבוצי במגוון הקשרים.

3. תרבות הצריכה והפסולת: תרבות השפע והצריכה, תוצרי הפסולת והשפעתם ומודלים לכלכלה מעגלית וקהילתית. (קומפוסטציה, יד שניה, פריסת מרכזי מחזור). מפעלי הקיבוץ – שיתוף פעולה עם שלומית מאיגוד התעשייה הקיבוצית שמובילה מהלך משמעותי מול מפעלי הקיבוצים של ESG

4. גינון מקיים: גינון מקומי ישראלי, חשיבות המגוון, צמצום חומרי הדברה וגינון קהילתי.

5. מפגש קבוצה, העמקת ההיכרות וסיור מעורר השראה. דיון מסכם: תפקידים אפשריים לועדת איכות סביבה בקיבוץ.

מועדי האירוע
מועד תחילת האירוע

הרשמה לקורס נאמני קיימות

  • עלות הקורס 250 ש"ח
  • כל משתתף/ת נרשם/ת בנפרד.
  • לשאלות ולסיוע בתהליך ההרשמה נא לפנות לאתי צפני בטלפון: 052-3574842 

 

בחירת תשלום: