דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לא בודדים - גם בכנסת

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת, בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), קיימה ביום רביעי דיון בנושא מערך הסיוע לחיילים בודדים בשירות ובשחרור. את התנועה הקיבוצית ייצגו בדיון יעל אייזנר ואיציק עוז ממחלקת חיילים בודדים ואיילת סלע יונגרמן מהמחלקה הפוליטית. בסוף דבריה של אייזנר החמיא ח"כ פורר על פועלה של התנועה

לפי הנתונים שהוצגו בוועדה בצה"ל משרתים היום 6,973 חיילים בודדים בשירות חובה, 88% מהחיילים הבודדים הם עולים חדשים. מרבית העולים החדשים הבודדים עלו מאוקראינה, רוסיה, בלארוס, ארה"ב וצרפת. החיילים זוכים כיום לסיוע בשכר דירה של 1,351 שקלים בחודש בלבד, וסא"ל ענבר סיטבון, ראש ענף פרט ותרומות בצה"ל, אמרה בדיון כי בצבא בוחנים בימים אלה אפשרות להעלאת סכום ההשתתפות, כך שיגיע לסכום של 1,700 עד 1,900 שקלים בחודש.

ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה הקליטה והתפוצות, ברך על כך אך הוסיף כי "גם מימון של 1,900 ₪ בחודש לא מספיק ליוקר המגורים בישראל. הוועדה הזו צריכה לחזור להיות הכתובת לחיילים הבודדים בשירות ובשחרור ולא נרפה מהנושא החשוב של סיוע לחיילים בודדים". פורר ציין במבלך הדיון כי למרות המחלוקות הרבות שיש לו עם התנועה הקיבוצית יש לה הרבה זכויות בתחום של קליטת עלייה, כמו למשל תכנית "בית ראשון במולדת" שאותה הוא שמח לחדש בתקופתו כמנכ"ל משרד העלייה והקליטה.

את התנועה הקיבוצית ייצגו בוועדה יעל אייזנר ואיציק עוז ממחלקת חיילים בודדים ואיילת סלע יונגרמן שאחראית על קשרי ממשל במחלקה הפוליטית. אייזנר העלתה שני נושאי רוחב הדורשים טיפול ונוגעים לכלל אוכלוסיית העולים והחיילים הבודדים חסרי העורף המשפחתי. הראשון הוא תקופת טרום הגיוס הקריטית בה אין סיוע בדיור למעט רשת בתי החייל המצויינים שלא מתאימים לכולם. הנושא השני הוא חיילים הנושרים מהשירות הצבאי עקב מצב רפואי או רגשי שיש צורך לספק להם מעטפת בשלושת החודשים הראשונים לשחרור, בהם החיילים רגישים ופגיעים במיוחד. אייזנר הוסיפה כי בקיבוצים ממשיכים לעטוף, ללוות ולסייע במגוון דרכים  לחיילים על מנת שיצלחו גם תקופה מאתגרת זו מבלי להרגיש ש"נזרקו מהבית".

הוספת תגובה חדשה