דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הנה בא הקיץ

פעילות הקיץ במערכת החינוך החברתי מזמנת לה אפשרויות רבות ומרחבי זמן משמעותיים לעשייה חינוכית וחברתית. חופשת הקיץ היא חלק בלתי נפרד מהפעילות השנתית של מערכת החינוך, ואף מהווה במידה רבה את שיאה. על מנת לסייע לצוותי החינוך החברתי בבניית תכנית קיץ חווייתית ובעלת ערך ומשמעות, אגף חינוך של התנועה הקיבוצית גיבש מסמך שעושה סדר ומנחה כיצד ניתן לעשות בצורה המיטבית
אמבטיית סבון - פעילות פופולרית בקיץ. צילום: יונה פלג
אמבטיית סבון - פעילות פופולרית לקיץ. צילום: יונה פלג

השנה, יותר מתמיד, יש לפעילות הקיץ תפקיד חשוב ביצירת עוגנים לילדים, בני הנוער, ההורים והצוות, כחלק מהתמודדות עם מצבי חוסר השגרה בעקבות מלחמת "חרבות הברזל". בנוסף, פעילות הקיץ מהווה בסיס לתחילת שנת ההדרכה הבאה ולוקחת בחשבון גם את ימי ההערכות וההתארגנות. כדי לסייע למערכות בהתארגנות לקראת החופש הגדול, הכינו באגף חינוך מסמך העוסק בשלבים השונים של בניית תכנית הקיץ.

בבסיס התכנית השנה ממליצים באגף למערכות החינוך לקחת בחשבון את הצרכים של כלל קהל היעד ולשים דגש על תכנית חליפית במידת הצורך, כמו כן מומלץ לרענן את תיק הצח"י של החינוך. התכנית בנויה מחמישה חלקים: הגדרת מטרות (מה רוצים להשיג במהלך התכנית ובסופה), מיפוי (תמונת מצב בזמן נתון לגבי משאבים, חוזקות וחולשות במערכת), בניית תכנית הקיץ ותכניות מגירה (מהם השלבים בבנייה ואיזה דגשים יש לשים בכל שלב), קשר עם ההורים (כיצד ניתן לייצר שותפות עם ההורים במרחב החינוכי הבלתי פורמלי) וסדירויות ארגוניות וחלוקת עבודה (מהן הפעולות שיש לבצע על מנת לפעול בצורה האפקטיבית ביותר).

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך: "אנו מבקשים להביע הערכה והוקרה גדולה לצוותי מערכות החינוך אשר יוצרים מענה חינוכי יומיומי במסירות ומקצועיות רבה, ומקווים שהמסמך שיצרנו יהיה להם לעזר רב בבואם לבנות תכנית לקיץ".

לחצו כאן לקריאת המסמך ושמירתו

הוספת תגובה חדשה