דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוצים מתחברים לעיר הבה"דים. הניוזלטר של התנועה - 7.10.2016

לוגו תנועה
HEADER
7.10.2016
 
מזכ"לי התנועות הקיבוציות בראיון משותף - משלבים כוחות למען הקיבוצים
 
יש ביניהם שיתוף פעולה הדוק, חלוקת תפקידים שעובדת טוב והערכה הדדית הבולטת לעין - ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ואמיתי פורת, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, מדברים על הכל בראיון ל'ידיעות הקיבוץ'
____________...
 
ברגע שנודע על כוונת משרד האוצר לשנות את חוקי המיסוי על חברי קיבוצים איחדו בינהם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ומזכ"ל הקיבוץ הדתי אמיתי פורת. בנוסף לעבודה המשותפת הקימו המזכ"לים צוות עבודה מקצועי שעובד ללא הרף מול הדרגים המקצועיים במשרדי הממשלה השונים. לפני החג התפנו השניים לראיון משותף לידיעות הקיבוץ, וסיפרו על העבודה המשותפת, על ההבדלים בין הקיבוץ הדתי לזה החילוני, האם ימשכו שיתופי הפעולה גם בתחומי החיים האחרים ולא רק בימי משבר. 
_____13
0
מנהלי הקהילות בקיבוצי הדרום סיירו לאחרונה בקריית ההדרכה (עיר הבהד"ים) בנגב ובמרכז המידע והליווי למשפחות הקבע, שהקים משרד הביטחון בפארק ההייטק בב"ש. הסיור, שתוכנן על ידי התנועה הקיבוצית והמועצות האזוריות אשכול, בני שמעון וחוף אשקלון, הוא תולדה של שיתוף פעולה מתמשך בין התנועה הקיבוצית לבין מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, שאמון על העברת יחידות צה"ל לנגב, במטרה לפתוח אפשרויות קליטה במועצות האזוריות, עבור אנשי הקבע ומשפחותיהם, המתעתדים להעתיק מגוריהם דרומה. 
 
LINE
_____________4
11 יזמים של חברות טכנולוגיה צעירות שמחפשות משקיעים הופיעו לאחרונה ב'גרנות' בפני נציגי קיבוצים ומושבים שיתופיים במפגש שמטרתו 'תצוגת תכלית' של המיזמים השונים על מנת למצוא לאלו משקיעים בקרב הקיבוצים. את המפגש מארגנים קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית באמצעות "המשתלה" שהוקמה על מנת ליצור חיבורים בין קיבוצים ומפעלים לבין פרויקטים חדשניים להשקעה.
המשנה למזכ"ל התנועה, גיל לין, דיבר בפני הבאים וסיפר להם הן מניסיונו האישי כמנכ"ל חברת תוכנה בתוך קיבוץ והן מניסיונו לקידום יוזמות חדשות בקיבוצו – משמר העמק.
לין דיבר על החשיבות הרבה של הכנסת מיזמים נוספים 'לחצר הקיבוץ', ותהליכי חדשנות בפעילויות הקיימות מהלך שדבריו יכול לייצר בהשקעה לא גדולה יתרונות רבים, כלכליים, ארגוניים וחברתיים עבור הקיבוצים. ולהוות מקור הכנסה נוסף, מקור תעסוקה נוסף, גאוות יחידה של החברים בקיבוץ, ולא פחות חשוב מכך - 'לרענן' את צורת החשיבה והגישות הניהוליות של הפעילויות האחרות בקיבוץ. 
LINE
____________31
ילדי גן 'כלנית' בקיבוץ גשר חזרו מחופשת ראש השנה ועסקו במנהגי יום הכיפורים. 
הילדים דיברו על הסליחה בין אדם לחברו. הגננת שרון שכטר מסבירה שהשיח מתקשר היטב עם תהליך הקליטה בו עוסקים בגן מתחילת השנה בגן -  בתהליך זה שמים דגש על התקשורת בין הילדים, על הדברות בנועם ובכבוד אחד לשני. שרון המשיכה ודיברה עם הילדים על המילה כיפור שהיא מילה נרדפת לסליחה, ובכלל מתי מבקשים סליחה, עוד בהקשר זה של מילים נרדפות למדנו שידיד – רֵע – עמית – וחבר, כולן מילים נרדפות, המבטאות קשר בין אדם לחברו.
מנהג הצום נהוג בבתים רבים, לכן דיבר צוות הגן עם הילדים על כך שביום זה המבוגרים צמים, ילדים אינם צמים, וחשוב לא לעורר פחדים בעניין הצום, שהרי מזון ושתייה הוא צורך בסיסי וילדים צריכים לדעת שזה מנהג למבוגרים, ומהם לא נמנע דבר.
בגשר, כמו בקיבוצים רבים ברחבי הארץ, נפתח ביום כיפור בית כנסת, וחלק מהילדים זוכרים את תקיעת השופר משנים קודמות. 
 
LINE
אגף החינוך בעקבות לוחמים
____________...
בשבוע שעבר ביקרו פעילי אגף חינוך ומשימות במיזם בעקבות לוחמים של האגף הבטחוני-חברתי במשרד הבטחון. המיזם הפועל זה השנה ה12 מביא אלפי בני נוער מכיתות י״ב מבתי ספר ברחבי הארץ לרמת הגולן ליום מורשת קרב מפגש עם לוחמים ועידוד לשירות משמעותי. פעילי האגף נפגשו עם מנהלי האגף הבטחוני חברתי בראשות מר עמיקם סבירסקי חבר קיבוץ בית השיטה, קיבלו הסבר על המיזם ודנו בחיזוק הקשר ועידוד היציאה לשירות משמעותי בקרב בנות ובני הקיבוצים.
 
_____13
"מסיירים וזוכרים" ברמת מנשה
_______________
 
עונת הסתיו ברמת מנשה יפה ומיוחדת - האור יותר רך, ענני סתיו לבנים משייטים בשמים הכחולים וירוק היערות שמסביב מוסיף את יופיו.
הפעם נציע טיול המשלב טבע ומורשת באזור שקצת פחות מוכר בעונה זו של השנה, מתאים לכל המשפחה, ברכב, אופנים או ברגל, בימי החג ובחול המועד הבאים עלינו לטובה.
על גבעה רמה כקילומטר ממערב לקבוץ משמר העמק מתנשא המגדל שמהווה חלק מאתר "האנדרטה לחללי התנועה הקיבוצית".
על קירות האתר חקוקים למעלה מ 3,060 שמותיהם של חברי הקיבוצים שנפלו במערכות ישראל ופעולות האיבה מאז הקמתו של הקבוץ הראשון ובינהם 450 לוחמים בני הקיבוצים שנפלו במלחמת יום הכיפורים, ממש בעונה זו לפני 43 שנים.
ארבע אבני הדרך המוצבות לאורך שביל הכניסה לאתר מספרות את סיפורם ומורשתם של 275 הקיבוצים ביישוב הארץ, סימון גבולותיה, ביצור בטחונה והמאבק על קיומה של המדינה בלמעלה מ 100 השנים שעברו מאז הקמתו של הקיבוץ הראשון.
LINE
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו

הוספת תגובה חדשה