דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 11.11.2016

לוגו תנועה
HEADER
11.11.2016
 
21 שנים לרצח יצחק רבין ז"ל
מזכ"ל התנועה הקיבוצית : "21 השנים שחלפו, מאז אותו לילה נורא, הוכיחו, לי לפחות, שלא יגאל עמיר מנע את השלום !"
 פעילי התנועה ערכו טקס זיכרון בככר רבין. ניר מאיר: "תפקידנו הוא להגדיר לעצמנו מי אנחנו, מה אנחנו רוצים להיות ואיזה תפקיד ברצוננו ובכוחנו למלא בציבוריות" 
____________...
פעילי התנועה הקיבוצית ערכו ביום רביעי השבוע טקס זיכרון בכיכר רבין במלאות 21 שנים לרצח ראש-הממשלה יצחק רבין ז"ל. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר: "ממש כמו בימי הבית הראשון והבית השני, מאיימת ההקצנה הדתית והלאומנית על סיכויי ההישרדות של מדינת היהודים במרחב הקשה שבו אנחנו נטועים. והציבור בישראל, משני צדי המפה הפוליטית לא שמע ואינו שומע את קריאת ההשכמה". מזכ"ל התנועה הדגיש: "אין מדובר כאן על השלום. 21 השנים שחלפו מאז, הוכיחו לי, לפחות, שלא יגאל עמיר מנע את השלום. מדובר על אופייה דמותה ותרבותה של ישראל. יצחק רבין סימל באישיותו ובביוגרפיה שלו את דור הבנים הראשון של המפעל הציוני, אלה שאליעזר שמואלי קרא להם "בני היורה". בית החינוך לילדי העובדים, כדורי, הפלמ"ח, צה"ל. יצחק רבין ז"ל היה גם ראש הממשלה הצבר הראשון.
הרכב הציבור הישראלי השתנה מאוד מאז הימים בהם עבר השלטון באופן מסודר מדור ההורים לדור הבנים. ציבורים רחבים וגדולים שהתכנסו או נולדו כאן מאז, היו לרוב והם היום האליטות החדשות. השיטה הדמוקרטית העבירה את זכות ההכרעה לציבורים אחרים, שהם "לא אנחנו". התהליכים הדמוגרפיים מעצימים ומרחיבים את הפער בינינו לבין היכולת לשוב ולנהוג את הספינה העברית.העולם כולו עובר בימים אלה טלטלה עזה.  אנחנו מתנהלים במציאות מאיימת בתוך החברה הישראלית ובתוך אוכלוסיית המין האנושי.זה המצב. עדיף להביט בו נכוחה ולהבין את הפער הדרמטי שבין הרצוי – למצוי. בפער הזה, תפקידנו הוא להגדיר לעצמנו מי אנחנו, מה אנחנו רוצים להיות ואיזה תפקיד ברצוננו ובכוחנו למלא".
הטקס בכיכר לווה בקטעים מוזיקליים אותם ניגן דגן יראל ובשירה של ליאת פאר וגיל מוסקוביץ', שארגן את הטקס.  בנוסף לדבריו של מזכ"ל התנועה, דיברו בטקס גם נוקי גולדפישר (מחלקת הביטחון) וערן גליק (רכז אזור העמקים). 
 
 
_____13
____________...
קואליציית 'זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה' בהובלת כלל תנועות הנוער, ארגונים חברתיים ובתיאום עם מרכז רבין, שהפיקה את עצרת הזיכרון המרכזית בארבע השנים האחרונות  ובשיתוף התנועה הקיבוצית יוזמים אופי חדש ליום הזיכרון לשנים הבאות - הפיכת יום הזיכרון ליום של עוצמה דמוקרטית, יום של דיאלוג וויכוח, הרחבת הזיכרון מעבר לעצרת בכיכר רבין וכינון "האסיפה הישראלית".
ביום ראשון הקרוב - י"ב בחשוון, 13.11, היום הממלכתי לציון רצח רבין, תתקיים, לראשונה, 'האסיפה הישראלית' - בתל אביב, ירושלים וחיפה. מטרת האסיפה היא לקיים תהליך דמוקרטי ענק: 1,000 מעגלי שיח, 1,000 מנחים שהוכשרו מראש,  15-20 איש בכל מעגל על פי גיל, עשרות אלפי משתתפים מגוונים, שיבחרו את 3 הערכים המכוננים של האסיפה הישראלית מתוך 24 ערכים שגובשו מראש. המשנה למזכ"ל התנועה, גיל לין: "העצרת שהתקיימה לפני שבוע היתה מרשימה בעצמתה, והצלחתה מהווה איתות מעודד. בהצהרות שנשמעו בעצרת עלתה קריאה לעשייה שתחבר בין חלקי העם ותבסס את הערכים המשותפים של רוב העם. ולכן כבר ביום הזיכרון הממלכתי הקרוב לזכרו של רבין, נקיים את "האסיפה הישראלית".  לתפיסתנו יש להנחיל ליום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל אופי נוסף. אופי של שיח בין ציבורים, של ליבון מחלוקות, של הכרות בין חברות ואנשים. אנחנו, בתנועה הקיבוצית, מקיימים לאורך כל השנה הדברות עם ציבורים שונים וחשוב לנו לראות את בני ובנות הנוער וחברי הקיבוצים משתתפים באחד משלושת האירועים המרכזיים שיתקיימו בחיפה ירושלים ותל אביב.
 
הכנסת מוקירה את ותיקי הנגב -
 קיימה טקס רשמי לציון 70 שנה לעליית 11 הנקודות
0
 ביוזמת ח"כ חיים ילין (יש עתיד), הכנסת ציינה השבוע יום מיוחד לציון 70 שנה לעליית 11 הנקודות בנגב, אחד המבצעים החשובים בהיסטוריה של מדינת ישראל שסייע בעיצוב גבולותיה של המדינה שבדרך. במסגרת היום עסקו ועדות הכנסת השונות בנושאים הנוגעים לשיקום אתרי מורשת ופיתוח הנגב. במקביל נערכה תערוכת צילומים המספרת את סיפור הקמת היישובים.
הבוקר החל בדיוני ועדת הכנסת. ועדת החינוך, התרבות והספורט שעסק בכפר הנוער בקדמה הצגת פועלו ושיקום תשתיותיו .במסגרת הדיון הצוות המקצועי של הכפר סיפר על העבודה היומית עם הנוער ובחשיבות הסיורים בנקודות במסגרת תכנית החינוך. הוועדה קראה למשרד החינוך לשלב את סיפור ההתיישבות בתוכנית הלימודים השנתית. ועדת המדע והטכנולוגיה דנה בחיבור הנגב לגז טבעי באמצעות טכנולוגיות מתחדשות וקראה למשרד התשתיות לקדם את חיבור הנגב לגז במטרה לפתח את אזורי התעשייה ולחזק את הנגב. 
 
במרכז היום המיוחד שצויין בכנסת התקיים טקס רשמי במעמד שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה (מכלוף) דרעי ובנוכחות מאות מותיקי היישובים, חברי כנסת, ראש המועצה האזוריות שער הנגב אלון שוסטר, ראש מועצה אזורית אשכול גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית שדות נגב תמיר עידאן, ראש מועצה אזורית בני שמעון סיגל מורן, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ותושבי הנגב. בטקס חולקו תעודות הוקרה למקימי 11 היישובים שעלו לקרקע במוצאי יום הכיפורים, בלילה שבין 5 ל־6 באוקטובר 1946: בארי, נירים, חצרים, שובל, קדמה, כפר דרום, אורים, גלאון, משמר־הנגב, נבטים ותקומה. במהלך הטקס סופר סיפורם של דור המייסדים על ידי שר החינוך וחבר הכנסת לשעבר, נציג המקימים אהרון ידלין מקיבוץ חצרים. ראש מועצת בני שמעון, סיגל מורן בירכה בשם ראשי הרשויות ולהקת "שדות נגב" ביצעה מחרוזת ממיטב שירי הנגב. היום סוכם בדיון חגיגי שהתקיים במליאת הכנסת.
 
LINE
____________31
ענני הנוצה והשקיעות המוקדמות יוצרות כמעט מידי יום שקיעות מקסימות. הן עוד יותר מקסימות כאשר עומדים בנקודה גבוהה כמו בקיבוץ מעלה החמישה. ממלאי התפקידים בקיבוצים מוזמנים לראות את השקיעה כתוספת לתוכן העשיר בכנס ההנהגות שיתקיים במלון הקיבוץ בסוף החודש.

"שקיעה ורודה בין הגגות 
אספלט כחול מלמטה 
עיני נשים נוגות, נוגות 
אומרות לערב "למה באת?" ".... (נתן אלתרמן)
 
 
_____13
'אחרי החגים'  
ממשיכים לפעול למען הגן הקיבוצי 
מחלקת הגיל-הרך בתנועה הקיבוצית ממשיכה בהדברות עם ההנהלה הבכירה של משרד החינוך על-מנת להמשיך ולמצוא פתרונות לצרכים והרצונות הייחודיים של החינוך לגיל-הרך בקיבוצים ובישובים הכפריים ברחבי הארץ. בהמשך לעדכונים בעניין תקני גני משרד החינוך וכחלק מהרצון להטמיע בשטח את ההחלטות שהתקבלו בקיץ בדיון עם מנכ"לית משרד החינוך,  מיכל כהן התקיים לאחרונה מפגש מנהלות גיל הרך מועצתיות עם סימה חדד, מנהלת האגף הקדם יסודי במשרד החינוך ובכירים נוספים במשרד. הפגישה זומנה ע"י חלי זלינגר, מנהלת רשת הגן הקיבוצי, בשיתוף עם נירית אפרתי מנהלת הגיל הרך בקיבוץ הדתי, ורינת חכים, מנהלת תחום חינוך וקהילה במרכז המועצות האזוריות.
במפגש אשר נועד לחדד ולהכיר טוב יותר את נושאי הנהלים והתקינה בחינוך לגיל הרך ההתיישבותי נכחו כ-20 נציגויות מהמועצות האזוריות ועלו בו בין היתר: ניהול גן רב-גילי ומתי חלוקתו מתאפשרת, מקומה של מנהלת הגיל הרך הקיבוצית והמדריכה המלווה את המערכת, קבלת תקני גן ועוד.  
המפגש החשוב והמשמעותי חידד את הצורך בשיתופי פעולה בין המועצות-המפקחות-הקיבוצים. בשת"פ נוסף עם הקיבוץ הדתי נולד יום העיון הראשון של הגיל הרך לשנה זו בנושא: 'ניהול המשאב האנושי- מפתחות להצלחה' שיתקיים בשני מועדים - בבית יד לבנים, עמק הירדן בי"ד בחשון (15.11) ובבית שפירא שבבארות יצחק  בכ"א בחשוון תשע"ז (22.11). פרטים באתר התנועה הקיבוצית. 
  
 
 
_____13
אלופי השינשינים!
____________...
המונדיאל של קומונות שנת השירות בתנועה הקיבוצית התקיים אתמול (חמישי) בכפר הנוער בן-שמן. אחרי יום מותח ורווי דרמטיים, שהתנהל בסדר מופתי, התמודדו במשחק הגמר הקבוצה המשותפת של קומונות בית אפל ואשל הנשיא נגד קבוצה של קומונות מלכישוע וקדמה. לבסוף זכו בני מלכישוע וקדמה בגביע הנכסף, לאחר ניצחון 2:1. כמו בכל יום בשנת השירות גם על המגרש נתנו כל השחקנים את הנשמה ואת הלב. כל הכבוד לשינשינים ותודה לטל דואניס מלווה הקומונה של בן שמן שארגן את האליפות.  
החגיגות ממשיכות...
גבת - 90!
0
_____13
LINE
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה