דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 16.12.2016

לוגו תנועה
 
HEADER
16.12.2016
 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "החוק החדש יכביד מאוד את נטל המס על הקיבוצים, אולם, הודות לעבודה מאומצת של צוות המשא ומתן שלנו, נוסח החוק משופר לאין שיעור, בהשוואה לנקודה בה פתחנו את המשא ומתן. הגענו למתווה מוסכם שמכיר בעקרונות היסוד של החיים  בקיבוץ" 
____________...
פרק מיסוי הקיבוצים אושר אתמול (חמישי), וייכלל במסגרת חוק ההסדרים. הבוקר אישרה הועדה לצדק חלוקתי בראשות ח"כ מיקי זוהר את טיוטת החוק וזאת לאחר שיו"ר ועדת הכספים הודיע כי לא יספיק לדון בחוק במסגרת דיוני ועדת הכספים – בשל קוצר זמן.
הנוסח המוסכם, הינו תוצאה של משא ומתן ארוך של התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי מול משרד האוצר ורשות המיסים. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "ניהלנו משא ומתן מורכב. נוסח החוק מהווה שיפור עצום בהשוואה לטיוטה הראשונה שאושרה בממשלה ובקריאה הראשונה בכנסת. מתחילת המשא ומתן עמדתנו הייתה כי יש לנו נכונות לשינוי החוק וביצוע התאמות בגביית המיסים ובלבד שהדבר לא יפגע בבסיס עקרונות השיתוף והערבות ההדדית שעליו הוקם ועל בסיסו מתקיימים עד היום עשרות אלפי חברי הקיבוצים בישראל. על נושאי הליבה, הנמצאים בבסיס קיומנו לא היינו מוכנים להתפשר. במשימה הזו עמדנו באופן מלא".
נוסח החוק שאושר היום, הינו תולדה של ארבעה חודשי משא ומתן בין האוצר והתנועות הקיבוציות, בסופם הסכימו הצדדים על נוסח מוסכם ועדכון תשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי של הקיבוצים ברחבי הארץ. 
_____13
רו"ח ירון רייכמן, מנכ"ל 'ברית-פיקוח', שעמד בראש צוות ההדברות המקצועי עם משרד האוצר, מסביר חלק מהשינויים בתשלומי מס הכנסה והביטוח הלאומי על הקיבוצים המתחדשים ועל הקיבוצים השיתופיים
 
מס הכנסה קיבוץ מתחדש
הוסכם לבסס את מיסוי הקיבוץ המתחדש על מיסוי שותפויות. לפיכך, בדומה לשותפות, קיבוץ ישלם מס בסכום השווה לסך כל המס שחבריו היו חייבים לשלם, אילו הייתה כל הכנסתו החייבת מתחלקת ביניהם, בהתאם לחלק שכל חבר זכאי לו בשנת המס מהכנסת הקיבוץ (עד כה ההכנסה החייבת הייתה מחולקת לחברים באופן שוויוני). לצד זאת הוסכם על חלופה נוספת -  קיבוץ שיבקש יוכל להפוך את חבריו לשכירים ולשלם את המס כניכוי במקור – תוך הכרה בסכומים אותם יידרש החבר להעביר לקופת הקיבוץ בגין תקנות 2 ו-3 לתקנות ערבות הדדית בקיבוץ מתחדש.
 
מס הכנסה קיבוץ שיתופי – ללא שינוי מהותי
 
ביטוח לאומי קיבוץ מתחדש
הוסכם על רפורמה בנושא הביטוח הלאומי - במסגרתה ישולמו דמי הביטוח בקיבוצים מתחדשים על בסיס העקרונות שהתגבשו עם רשות המסים - לפיהם ישלם כל חבר מס על בסיס חלקו בהכנסה החייבת (במקום לפי בסיס הוצאות המחייה כמקובל כיום).
דמי אבטלה – רק לחברים המועסקים כשכירים עם תלוש שכר , שאר החברים לא ישלמו ולא יהיו זכאים לדמי אבטלה.
 
ביטוח לאומי קיבוץ שיתופי
נכנסו מספר תיקוני חקיקה בקיבוץ השיתופי אשר מסדירים מחלוקות שעלו במהלך דיוני שומות המס וביקורות המוסד לביטוח לאומי. 
 
LINE
דף הפייסבוק הקורא להעניק לצביקה לוי פרס ישראל מרגש את בכירי צה"ל ואת החיילים הבודדים
האלוף אביב כוכבי לצביקה לוי: "השפעת על אלפי חיילים, שיפרת ותיקנת את דרכם ואת חייהם והיית לכולנו דוגמא ומופת"
____________...
לפני מספר שבועות פרסנו כאן כי לאחרונה הוקמה קבוצת פייסבוק חדשה בשם - 'פרס ישראל לצביקה לוי – האבא של החיילים הבודדים'. העמוד גרם התרגשות גדולה אצל החיילים הבודדים ואצל המשפחות המאמצות לאורך השנים, ורבים מהם כבר שלחו את סיפור היכרותם עם צביקה והעזרה הרבה שהעניק לכל אחת ואחד מהם.
מי שעוד התרגש מהעמוד היה חברו הטוב של צביקה, משה תרשיש. שבעזרתו פורסמו בעמוד דברים שכתב אלוף פיקוד הצפון וסגן הרמטכ"ל המיועד ל'אבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית' כאשר ביקר בביתו לפני ימים ספורים.
כוכבי כתב לצביקה:  "השפעת על אלפי חיילים, שיפרת ותיקנת את דרכם ואת חייהם, והיית לכולנו דוגמא ומופת, אתה דוגמא לנתינה, למסירות למען האחר, דוגמא לפעולה בלתי נלאית, לעשות טוב, לתמוך ולשמח אנשים. ומופת - לרוח יצירה, לאנרגיה טובה המשפיעה ומקרינה על כל הסובבים אותך". 
החיילת הבודדה לשעבר אלנה קטן, שגדלה בניו-יורק והגיעה לשרת בצה"ל, כתבה: 
הופיע בכל טקס במחווה אלון, עודד אותנו, דאג ששלומנו טוב ונתן לי עידוד חזק להגשים את חלומי להיות מ״כית. צביקה אתה חלק מזיכרונותי בצבא ובגללך פגשתי אנשים מדהימים מקיבוץ בית קשת שיהיו תמיד בליבי וחלק מהחיים שלי. האכפתיות שהראת לי ולאחרים פשוט מראה איזה בן אדם מדהים אתה. אנחנו כולנו איתך עכשיו ברגעים לא קלים שאתה עובר, ומתפללים להחלמתך המלאה. אוהבים אותך מאוד צביקה יקר!"
 
 
_____13
עופר רימון ומפעל חוליות זכו באות על תרומה ומעורבות בחברה
 
____________...
איגוד התעשייה הקיבוצית ו'קיבוצניקים למען החברה' העניקו אתמול (חמישי) אות מיוחד על פרויקט חיים בתחום התרומה והמעורבות החברתית לעופר רימון הממונה על תחום המעורבות החברתית במפעל נטפים (חצרים, מגל, יפתח).
בנימוקי הענקת הפרס נכתב בין היתר: "עופר הוא שם נרדף לכל מה שקשור באחריות חברתית, נתינה והתנדבות. התחומים עליהם הוא אמון במסגרת תפקידו בנטפים נוגעים במקומות הרגישים והנזקקים בחברה הישראלית ולמרביתנו נוח לדעת שיש עופר כזה, שמטפל בעניינים, מביא יוזמות חדשות, חושב כל הזמן על האחר. ואכן, עופר עמל ללא לאות, בחיוך, יצירתיות ובהתמדה ראויה לשבח, לייצר נתינה משמעותית לאלו שזקוקים לעזרה".
בנוסף הוענקה תעודת הוקרה על מעורבות ואחריות חברתית למפעל חוליות מקיבוץ שדה-נחמיה. בנימוקי ההחלטה נכתב בין היתר: "בהתאם לחזונה בנתה החברה תוכנית לשיתופי פעולה עם בית הספר רננים - בית ספר לחינוך מיוחד לגילאי 6-21 מקריית שמונה, והוסטל ה.ל.ה. - בית מגורים, פנאי ותעסוקה לבוגרים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית. חלק מתלמידי רננים ודיירי ההוסטל משולבים בעבודות במפעל, הוקמה נגרייה בהוסטל והמוצרים נמכרים לקהל הרחב. חוליות מעבירה לנגרייה חומרי גלם וכן עוזרת בבניית תוכנית עסקית בנוסף לייעוץ וליווי בשיווק ובפרסום. מתקיימת פעילות חברתית משותפת לעובדי החברה, לתלמידים ולדיירי ההוסטל. צוות משותף בונה תכנית ארוכת טווח לשיתופי הפעולה".
 
 
 
LINE
____________...
מה הקשר שלנו - הקיבוצים, התנועה הקיבוצית וחברי וחברות הקיבוצים ללאו מסי ולבארסה, למבשלת בירה בארה"ב ולקבוצת UP היושבת בפריז? תלחצו על התמונה, צפו בסרטון ותדעו.
 
 
 
_____13
____________31
מרכז הנוי בקיבוץ גשר, מיכה גודיס, התעורר ביום רביעי השבוע אחרי יממה של גשם ליום עבודה בוצי. בדרכו הוא הצליח לתפוס מחזה נדיר ומקסים - קשת כפולה מעל שמי עמק בית שאן. תודה למיכה ששיתף אותנו בפלא הזה.
צילם: מיכה גודיס
 
 
_____13
קורס מנהלי בטחון סוציאלי – בקרוב ייפתח מחזור נוסף
הערבות ההדדית הינה ערך יסוד בזהות הקיבוץ. הסדרת הביטחון הסוציאלי והפנסיה לחברי הקיבוצים הכרחית לקיומה של ערבות הדדית זו. הוראות תקנות הערבות ההדדית בקיבוץ המתחדש וכן המורכבות ואי הוודאות בתחומי הפנסיה והביטוח יוצרים צורך בהרחבת הידע ומתן משקל ראוי בתהליכי קבלת החלטות בכל קיבוץ, בתחום הבטחת הביטחון הסוציאלי לחבריו.
התנועה הקיבוצית והמרכז האקדמי רופין חברו יחדיו להיענות לצורך זה וליצירת תכנית לימודים להכשרת מנהלי ביטחון סוציאלי ופנסיה בקיבוצים. לאחר שני המחזורים מוצלחים ולאור הביקוש הגובר בקיבוצים,  אנו שמחים להודיע על  פתיחת המחזור השלישי של קורס מנהלי הביטחון הסוציאלי והפנסיה בקיבוץ.
LINE
בואו להזדהות עם מאבק הפלמ"ח בשער הגיא!
משמרת מחאה נוספת תתקיים היום 
ותיקי חטיבת הראל והפלמ"ח ממשיכים במאבקם להחזרת ייעודו המקורי של להחזרת ייעודו המקורי של חאן שער הגיא, כמרכז מבקרים ולימוד מורשת פורצי הדרך ומלווי השיירות לישוב היהודי בירושלים הנצורה במלחמת העצמאות, ולביטול החלטת ממשלה מ- 2011 ליעוד חאן שער הגיא להנחלת מורשת רחבעם זאבי ז"ל, שלא היה לו כל חלק בקרבות על הדרך אל העיר ובמפעל ליווי השיירות אליה. בואו להזדהות, לתמוך במאבק, ולהצטרף למשמרת המחאה שתתקיים היום (שישי) בין השעות 10-14 בחאן שער-הגיא.
_____13
איש הצוללות מחבל-אילות
לא בכל יום מסיים בן חבל אילות את קורס הצוללות היוקרתי ולא בכל יום הצבא מאשר לו להתראיין, אז שילוב משמח של שני האירועים הנדירים הללו, הביא את גל נקדימון מהעיתון "קצה המדבר" מחבל-אילות לשיחה  עם נ'
 
____________...
לא עזרו ההסברים המשכנעים שלי לבחורה הנחמדה והנחושה מדובר צה"ל, ולמרות שהיא הבינה היטב שבחבל ארץ בו כולם יודעים מי עושה חליבה מתי - גם אם הוא בקיבוץ השכן - כולם גם יידעו מי זה נ', הבחורה הנחמדה נשארה נחושה ולכן נ' נשאר נ'.
כשהגיע בגיל שנה וחצי לקיבוץ, בוודאי לא חלם שיבוא יום ויהיה בין מסיימי הקורס הנחשב, אבל למרבה ההפתעה, גם לפני הגיוס הוא לא בדיוק זינק בשמחה לתוך הצוללת.
לפני שהתגייס נ' באוקטובר 2015, עשה - כמו רבים מצעירי האזור - שנת שירות. "במהלך השנה הזו, התחילו ללחוץ עלי שאתחיל לברר לגבי הצבא וללכת למיונים. נזכרתי שעשיתי יום גיבוש סיירות ונאמר לי שאני יכול ללכת למיון לחובלים וצוללות. התקשרתי לברר מה קורה עם זה ואמרו לי - אה, יש לך עוד שבוע גיבוש צוללות."
שכחת???
"לא ידעתי... אני הייתי עדיין בראש של שנת השירות.
אז יצאתי לגיבוש של ארבעה ימים, שנתן רק טעימה קטנה ממה שנעבור במהלך המסלול והשירות, אמרו לי 'אתה בפנים', אמרתי 'טוב'. 
LINE
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה