דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 26.8.2016

לוגו תנועה
HEADER
26.8.2016
 
לשכת עו"ד: "הצעת האוצר הינה פגיעה ישירה בחזון החיים המשותפים בישראל ובהתיישבות העובדת שיישוביה פרוסים בקו העימות ובפריפריה, ושומרים על גבולות המדינה"
הצעת החוק לשינוי המיסוי על חברי קיבוצים שאושרה על-ידי הממשלה איננה עוסקת רק בקיבוצים המתחדשים - בהצעה ישנם מספר סעיפים מהותיים הדנים במישרין במשטר המס החל על הקיבוצים השיתופיים ברחבי הארץ. למרות ההצהרה לפרוטוקול של מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד כי הצעת החוק שתאושר לבסוף לא תפגע במרקם החיים הקיבוצי יתכנסו הנהגות הקיבוצים השיתופיים, לכנס חירום מיוחד שיערך ב- 13 בספטמבר ברמת רחל. הכנס, שיתקיים ביוזמת המטה השיתופי בתנועה הקיבוצית, המייצג את הקיבוצים השיתופיים, יעסוק במשמעויות הצפויות להצעות האוצר עבור הקיבוצים השיתופיים.  גיל לין המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, מאיה שפיר ויהודה סלומון מהמטה השיתופי, מסרו כי "הקיבוצים השיתופיים כבר הבינו, כי למרות ניסיונות האוצר להצדיק את המהלך בשינויים שעברו על הקיבוצים המתחדשים, המהות שעומדת מאחורי תכנית האוצר היא פגיעה בכל הקיבוצים וברעיון השיתופי עצמו. חשוב מאוד שהנהגות הקיבוצים השיתופיים יבינו לעומק את משמעויות ההצעה, ויצטרפו באופן פעיל למאבק". בכנס ישתתפו גם ניר מאיר, עו"ד דוד ויינשטיין (עלומים), נציגי ברית פיקוח וכמובן החברים הקבועים בפורום הנהגות הקיבוצים השיתופיים.
בתוך כך, הצטרפה לשכת עו"ד התייחסה לגופים המקצועיים המתנגדים חוק.  בחוות הדעת שלה הנוגעת לכלל חוק ההסדרים והתקציב התייחסו אנשי המקצוע בלשכה גם לדרישת האוצר לשנות בחוק ההסדרים את המיסוי על חברי קיבוצים, וכתבו "הצעה זו הינה פגיעה ישירה בחזון החיים המשותפים בישראל ובהתיישבות העובדת, הממשיכה לפתח את החקלאות בישראל, שיישוביה פרוסים בקו העימות ובפריפריה, ושומרים על גבולות המדינה". בלשכת עו"ד מדגישים:"חברי הקיבוצים המתחדשים לא השוו לחלוטין בזכויתיהם לכלל המבוטחים, ולפיכך יש חשש לפגישה ממשית בזכויותיהם, אם חלילה תתקבל ההצעה. כך לדוגמא הם אינם זכאים לקבל גמלת הבטחת הכנסה, מבלי שצוין הסבר או טעם לכך. לפיכך יש מקום לקיים דיון מעמיק בהצעה במסגרת הליכי החקיקה הרגילים ולא בהליך החקיקה המהיר של חוק ההסדרים". 
LINE
1___________...
16 מתוך 277 בתי הספר שזכו השבוע בערכה של משרד החינוך על הצטיינות בהישגים הערכיים, החברתיים והלימודיים בשנת תשע"ו הם בתי ספר קיבוציים.
בתי הספר נכנסו לרשימה על פי הקריטריונים הבאים: הישגים חברתיים - מניעת נשירה ורמות שונות של קרבה לזכאות לתעודת בגרות. הישגים ערכיים – קליטת תלמידי חינוך מיוחד, שיעור גיוס לשירות צבאי, אזרחי או לאומי גבוה. הישגים לימודיים – זכאות לתעודת בגרות, הצטיינות במבחני בגרות, זכאות לתעודת בגרות איכותית. קידום התלמיד על פי יכולותיו ולא רק במימד של זכאות לבגרות.
המורים מתוגמלים גם בגין מצוינות במקצועות הומאניים בנוסף להצטיינות במקצועות מדעיים ומתמטיים, תוך קידום מעמדם של מקצועות הרוח. וכן, שמירה על טוהר בחינות ועל איכות תהליכי ההערכה בבתי הספר.  
בתי הספר הקיבוציים הנכללים ברשימה הם: אולפנת אורות עציון ראש צורים, מקיף שדה אליהו, בית ירח, מקיף שער הנגב, מעלה שחרות, כרמל זבולון, מעין-שחר, קבוצת יבנה,  אולפנת שעלבים, נופי הבשור, חוף הכרמל, מקיף עין גדי, העמק המערבי, סולם צור, מקיף שקמה, אזורי ברנר.  
במשרד החינוך מבהירים כי הקריטריונים מכוונים לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר. התגמול הדיפרנציאלי מחושב על פי אחוז השיפור שביצעו בתי הספר ביחס לשנה הקודמת ועל פי אחוז השיפור שהם קידמו את תלמידיהם ביחס לרמתם. הדגש ניתן על שיעור השינוי ולא רק על הציון הסופי.
LINE
____________25
שנתיים עברו מאז צוק איתן ובחודש האחרון מתקיימים בקיבוצים, כמו בכל בתי הקברות בהם קבורים חללי המבצע, אזכרות לחיילים ולאזרחים אשר נהרגו בו. חברינו ובנינו אשר נפלו במהלך המבצע: סמ"ר גיא בויילנד (גינוסר), סגן פז אליהו (עברון), סמ"ר שחר דאובר (גניגר), סרן צביקה קפלן (מירב), רס"ן אמוץ גרינברג (יוטבתה), רס"ל עודד בן סירא (ניר עציון), סרן דימטרי לויטס (גשור), מקס שטיינברג (אורים), דניאל טרגרמן (נחל עוז), זאביק עציון (נירים), שחר מלמד (נירים). 

התנועה הקיבוצית וחברי הקיבוצים בארץ מחבקים את המשפחות השכולות. יהיה זכרם ברוך. 


בתמונה מימין: נאוה עציון, אשתו של זאביק ז"ל באזכרה אתמול בנירים. מאחוריה מימין לשמאל: משה, אביו של זאביק. גיל וטל - שניים מילדיו וסמדר אחותו של זאביק.
בתמונה משמאל: הוריו של שחר מלמד ז"ל- יחזקאל והדסה ואחותו של שחר, אפרת עם מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר. 
LINE
_________
העיתון ידיעות אחרונות פרסם השבוע כתבת מגזין נרחבת על הרפסודיה היהודית-ערבית שנערכה לפני מספר שבועות. הרפסודיה היהודית-ערבית היתה יוזמה של גיל מושקוביץ, רכז משימות לאומיות בתנועה הקיבוצית שזכתה לברכתו של מזכ"ל התנועה ניר מאיר, והיא היתה הרביעית בפרוייקט הרפסודיה שארגנו אגף החינוך בתנועה הקיבוצית בראשות ד"ר גבי אסם ומנהל 'מפעל הרפסודיה' אורי אופיר ובו השתתפו מעל 3000 בני ובנות נוער. 
"היו לי מפגשים עם יהודים מארצות־הברית אבל לא עם יהודים מישראל", סיפרה לעיתון חנאן דבאח מדיר אל אסאד. חנאן הוסיפה: "אני פוגשת יהודים בקניון בכרמיאל אבל לא מדברת איתם. כשסיפרתי להורים שלי על הרפסודיה ואמרתי להם שאני רוצה להשתתף בה, אבא שלי מיד אמר 'כן, תלכי. תפגשי, תדברי, תשפרי את העברית שלך'. אנחנו חיים ביחד במדינה — יהודים וערבים — אבל לא מדברים אחד עם השני. וזה כואב לי". גילי אלוני מבית זרע אמרה לידיעות אחרונות: "גם אני פוגשת הרבה פעמים ערבים באזור שלי, בטבריה, אבל אף פעם לא יצא לי לדבר איתם ולהכיר אותם. חשבתי שבמפגש כזה נגלה פערים גדולים בינינו, אבל זה ממש לא היה ככה". 
המשנה למזכ"ל התנועה, גיל לין אמר לעיתון לסיכום:"הם מקבלים מקלות ובונים איתם רפסודה שאפשר לחצות איתה את הים. אם בכל החברה נעשה דברים יחד, החברה שלנו תיראה אחרת לגמרי. נוכל לחצות את הים ולא לזרוק אחד את השני לים".
LINE
  אל"מ א' הועלה לדרגת תא"ל וימונה למפקד 8200. 
_____13
במסגרת מטרות התנועה הקיבוצית לעידוד חבריה ובניה בהנהגה הציבורית, הקיבוצית והחינוכית ולחיזוק הזהות הקיבוצית, חולקו בשבוע שעבר מלגות ל-43 חברי וחברות קיבוץ ובני ובנות קיבוץ בטקס חגיגי שהתקיים בבית התנועה הקיבוצית.
את המלגות ניתנו מהקרן ע"ש אברהם הרצפלד ז"ל קיבלו סטודנטים מסמינר הקיבוצים שלומדים בתוכנית שנתית מיוחדת שנקראת "מתקבצים לחינוך" ובה הם לומדים את תולדות התנועה הקיבוצית ועל ייחודיות החינוך הקיבוצי, חברי קיבוץ הלומדים לתארים מתקדמים מ.א ודוקטורט בתחומים של ניהול קיבוצי, כלכלה וחקלאות וסטודנטים המובילים תוכניות למשתחררים מצה"ל בקיבוצים נערן ובית השיטה ובמועצה האזורית מגידו.
LINE
IMG-20160720...
הקיץ בישראל נחשב לזמן הפעילות האידיאלי של נחשי ארצנו, יאיר נתיב, לוכד נחשים מקיבוץ מגל מסביר: נחש יעדיף בכל מפגש עם אדם להמלט או למצוא מסתור, הכשה תתרחש רק כאשר לנחש אין ברירה אחרת. הוכשתי מה לעשות? אז נתחיל ממה לא עושים, לא חותכים את איזור ההכשה, לא מוצצים את הארס, לא מניחים חוסם עורקים או ורידים, לא שותים אלכוהול ולא ולא ולא.... אז מה כן עושים? מודיעים בהקדם האפשרי לגורם רפואי כלשהו, ומתפנים במהירות האפשרית לבית חולים קרוב. יש לודא שהאדם המוכש נמצא במנוחה ככול האפשר ונמנע מתזוזה וזאת ע"מ להאט את זרימת הדם ופיזור הארס. 
ישנה חשיבות לנסות לזהות את הנחש המכיש וזאת ע"מ לעזור לצוות הרפואי בהחלטה על הטיפול, נסו לזכור צבע, צורות, אורך וכו' . אין לנסות ללכוד את הנחש! לנחש לא "נגמר" הארס וניסיון ללכוד אותו שהוא בלחץ עלול להסתיים בהכשה נוספת.
חניכי גרעין 'צופים-צבר' שתמונתם פורסמה בניוזלטר בשבוע שעבר נקלטו בחום ואהבה בקיבוץ עין-השלושה, ולא כפי שנכתב. כל הכבוד לכל הקיבוצים והמשפחות המאמצים חיילים בודדים! 
 

הוספת תגובה חדשה