דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 6.1.2017

לוגו תנועה
HEADER
6.1.2017
 
הגזבר הנכנס גלעד בכרך פתח והציג את תקציב התנועה לשנת 2017 שאושר ברוב מוחץ במסגרת מועצת התנועה שהתקיימה אתמול (חמישי). בכרך ציין את האתגר בבניית התקציב לשנה הקרובה ופירט את תקצוב המחלקות והאגפים תוך הדגשה כי לא תהיינה שום חריגות מהתקציב וזאת על אף קיטון בהשתתפות תאגידים קרובים. כך, למעשה, בסיס דמי החבר יישארו כשהיו והשימושים יותאמו להכנסות.

בהמשך, הבהיר בכרך כי למרות הירידה במקורות, התנועה תמשיך להקצות כוח אדם ומשאבים לטובת תחום המעורבות החברתית בתוך החברה הישראלית והקיבוצים עצמם, אותו חרטה התנועה על דגלה. כמו כן, הוא ציין גם את הפרויקטים החברתיים הייחודים שערכה התנועה השנה ביניהם:  התגייסות למען מפוני השריפות מבתיהם באמצעות הקמת חדר מצב על מנת לתאם בין המפונים לבין חברי הקיבוצים שהיו מעוניינים לארח ומבצע גיוס תרומות חבילות המזון שעורכת התנועה למען ילדי סוריה בכדי להקל ולו במעט על סבלם.  
_____13
____________31
ועדת הפנים אישרה השבוע את חוק המים לקריאה שניה ושלישית. 11 הצביעו בעד החוק ו-3 נמנעו.
הצעת החוק אושרה לקריאה שניה ושלישית בניגוד לעמדה משותפת של משרד החקלאות והתאחדות חקלאי ישראל. בימים האחרונים פעל צוות בראשותו של שר החקלאות אורי אריאל ואנשי משרדו, לצידם פעלו מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר יחד עם מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (וילן), נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, יו"ר מרכז המועצות עמיר ריטוב. הצוות נעזר רבות בח"כ איתן ברושי, ח"כ חיים ילין, ח"כ עמר בר-לב, ח"כ מיכל בירן, ח"כ עיסוואי פרג' וח"כ בצלאל סמוטריץ' על מנת להכניס תיקונים נדרשים בנוסח החוק.  
 
על פי סיכום של חברי הוועדה עם משרד האוצר, הוקצו 100 מיליון (50 מיליון בכל שנה, במשך שנתיים), לפיצוי חקלאים שבשל השלכות החוק יאלצו לשנות את הגידולים, וכן תוקם וועדה לפיקוח על המהלך כולו ותעקוב אחריו. בוועדה יהיו חברים נציגי ממשלה ונציגי החקלאים.
 
 אבשלום (אבו) וילן הסביר במועצת התנועה שנערכה אתמול (חמישי) את החוק: "מחירי המים בממוצע ירדו בשנתיים הקרובות, אבל אלו חדשות טובות לכאורה, ורק לכאורה. זאת משום שהמדינה קבעה בחוק כי יישמר משק המים הסגור ואת ההורדה יממנו שורה של ארגונים אזוריים שהקימו והפעילו במשך שנים אגודות מים. לצערנו, גורמים פוליטיים שמנסים לצבור נקודות לפריימריס סיפרו שכל הבעיה היא הקיבוצים מול המושבים, וכי צריך להשוות את מחיר המים בכל הארץ, כאילו מדובר במים שמשתמשים במקלחת. באגודות המים חברים 150 מושבים, ועוד הרבה מושבים עם בארות, ונכון היה להגיע לפתרון אזורי משולב.  אי אפשר להגיע בכל הארץ לאותו מחיר – זה פופליסטי".
 
 
_____13
____________...
בהמשך להצלחה הגדולה של הכנס שהתקיים בשנה שעברה, גם השנה תערוך התנועה הקיבוצית בהובלת אגף חינוך את כנס החינוך הקיבוצי- התיישבותי בקיבוץ פלמ"ח צובה. הכנס, שיערך בשבוע האחרון של החודש יעמיד השנה במרכז את תפקידה של מערכת החינוך כמצמיחה מנהיגות חינוכית.
הכנס יעסוק בנושאים רלוונטיים וחשובים כגון: מיתוג ודברור מערכת החינוך, שילוב בין דורי בקהילה כחלק מסדר היום של מערכת החינוך, מערכת החינוך האזורית ומערכת החינוך היישובית–השלמה והעצמה, מודל משותף למערכת החינוך ותנועת הנוער ועוד.

כמו כן, במסגרת הכנס נעסוק בשאלות רבות חשיבות העולות רבות בחיי היום יום כגון- האם אנחנו פועלים לטובת הצמחת דור ההמשך כמוביל ומשפיע בחברה המקומית ובחברה הישראלית? האם מנהל מערכת החינוך תופס את עצמו ונתפס על ידי סביבתו כמנהיג חינוך? האם מנהל מערכת החינוך וצוותו מודעים להשפעתה הרבה של התקשורת הפנימית והחיצונית? האם תכניות העבודה השנתיות ואופן פעולתה של המערכת ממותג/ מיוצב כמערכת מוערכת ומובילה? הכנס ישאף לענות על שאלות קשות אלו, לייצר דיונים מושכלים ולייצר החלטות ברות קיימא שיובילו לשינוי חיובי בהיקף ארצי.

גבי אסם, ראש אגף חינוך בתנועה הקיבוצית התייחסה למהות הכנס ותוכנו באומרה: "זוהי השנה השנייה שאנחנו מקיימים את הכנס החשוב הזה והשנה נתייחס לנושא שנמצא בחיי היום יום של כולנו- מנהיגות חינוכית. במסגרת הכנס נשתמש בחוכמת ההמונים וחוכמת השטח בעודנו מפגישים בין עמיתים מכל רחבי הארץ שיוכלו לתרום רבות זו לזה ולשתף במצבים ודילמות אישיות".
 
_____13
______22
בימים אלו מציינת מדינת ישראל שמונה שנים למבצע 'עופרת יצוקה'. בבתי הקברות ברחבי הארץ נערכו וייערכו טקסי האזכרה לשלושת האזרחים שנהרגו בעת המבצע ולעשרה לוחמי צה"ל שנפלו בהגנה על קיבוצי ויישובי עוטף עזה, ובהם עמית רובינזון ז"ל מקיבוץ מגל.
התנועה הקיבוצית וחברי הקיבוצים ברחבי הארץ מחבקים את משפחת רובינזון ואת המשפחות השכולות. 
LINE
כנסים של מתנדבים בקיבוצים
"השגרירים של הקיבוצים וישראל בעולם" 
לפני שבועות מספר התקיים בבית ציוני אמריקה מפגש ארצי של רכזי מתנדבי חו"ל בקיבוצים בארגונה של איה שגיא, מנהלת תכנית מתנדבי חו"ל בתנועה הקיבוצית. המפגש נערך תחת הכותרת "חשיבותם של יחסים משמעותיים כדרך להובלת אנשים". 
את המפגש פתחה דר' גבי אסם, ראשת אגף חינוך ומשימות בתנועה הקיבוצית שדברה על חשיבותה של תכנית המתנדבים לחברי הקיבוץ, למתנדבים, לתנועה הקיבוצית ולמדינת ישראל. "כל מתנדב החווה חוויה משמעותית הופך בהמשכה של הדרך לשגריר מצוין של ישראל כאשר הוא חוזר לארצו".
בהמשך התמקדו הרכזים בשלושה נושאים מרכזיים. הראשון- תפיסת העולם והערכים המנחים את התפקיד. השני- חשיבותה של תקשורת מקרבת ודרכים למתן משוב. השלישי- שיחה פתוחה על קשיים והזדמנויות.
את היום הכינו והעבירו במשותף איה שגיא ועמי רוניס, חבר קיבוץ נען.   
בשנה הקרובה מתכננים בתכנית המתנדבים בתנועה לערוך אירוע גדול לציון 50 שנה להגעת המתנדבים הראשונים לישראל מייד אחרי מלחמת ששת הימים.
איה שגיא: "המתנדבים הם השגרירים של הקיבוצים ושל מדינת ישראל גם כשהם כאן, וביתר שאת כאשר הם חוזרים לביתם ולארצם. חשוב לנו שמלבד ההכרות עם הקיבוץ בו הם חיים, הם יכירו את התנועה הקיבוצית, את מדינת ישראל והסטוריה שלה ואת ההסטוריה של העם היהודי". 
_____13
____________31
שבוע עבר מאז סיום מסע האופניים של נערי ונערות י"ב של הקיבוצים ברחבי הארץ. תוך כדי המסע ועוד יותר לאחר סיומו מקבלים אנשי אגף החינוך של התנועה שארגנו את המסע, מחמאות וחוויות מהנערים ומאנשי הצוות שליוו אותם. מדריך הנעורים של קיבוץ קטורה, דותן בק, הצליח לתפוס את נערי הקיבוץ בירידה מירוחם לעין ירקעם
LINE
מצעירים את מזכירות התנועה!
מועצת התנועה אישרה את המלצת ועדת גיוס רחבה בראשות שיבולת אידלמן ואישרה את בחירתם של יוחאי וולפין מכפר הנשיא, הדס ילין דניאלי מיגור ודניאלה לבנסרט מכרמים למזכירות התנועה הקיבוצית. בדבריה במועצה אמרה שיבולת כי בניגוד למקרי עבר, הפעם ניגשו מועמדים רבים יחסית בבקשה להצטרף כנציגים למזכירות התנועה. הן שיבולת והן מזכ"ל התנועה ניר מאיר ציינו כי יחודדו הכללים לקול קורא לטובת בחירת הנציגים בעתיד. 
_____13
מהקיבוץ למאדים: הנציג הישראלי הרשמי הראשון בהדמיית מאדים
____________31
רואי נאור (30) תלמיד מחקר במכון ויצמן למדע מקיבוץ נען, הוא הישראלי הראשון שייסע בקרוב לייצג את ישראל כנציג סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע בהדמיית מאדים ייחודית במדבר יוטה בארה"ב.  כך כך פורסם השבוע באתר האינטרנט סוכנות החלל הישראלית, הפועלת תחת משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל, בראשות השר אופיר אקוניס.
במסגרת המשימה יגור נאור עם צוות של חמישה נציגים נוספים ממדינות אחרות במבנה מבודד מיוחד, יבצע מחקרים גאולוגיים דומים לאלה שאולי יבוצעו  במאדים, ילבש חליפת חלל ויהיה מנותק מכל קשר ישיר מהעולם, בדומה למה שיחוו אסטרונאוטים עתידיים  במאדים.

 צילום: יואב ארי דודקביץ. מתוך אתר סוכנות החלל הישראלית
_____13
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה