דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

לא ניתן לחושך לפגוע בחינוך של ילדינו. פרידה משני אנשים בולטים בעולם הקיבוצי. במשרד הרווחה לומדים על העשייה החברתית בתנועה ובקיבוצים. מסע י"ב 2022 מחכה כבר מעבר לפינה וממליצים על הצעירים המשפיעים בקיבוצים. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
הכנה למסע י"ב
 08/12/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

התנועה הקיבוצית מצטרפת להתנגדות להעברת היחידה לשותפויות ותכניות חיצוניות במשרד החינוך לידי אבי מעוז: "קוראים לאנשי החינוך שלא לשתף פעולה עם הנחיות שייכפו על בתי הספר תכניות שבהן יסודות של שנאה,
גזענות והומופוביה"

בהודעת התנועה הקיבוצית, שאושרה בישיבת מזכירות התנועה, נכתב עוד: "לא נאפשר ניסיון דיכוי של שוויון מגדרי, השתקת קולות ונטיות באמצעות הטלת פחד ומורא. אנו פונים מכאן לכל הילדים והילדות, לכל הנערות והנערים בקיבוצים ובחברה הישראלית כולה, המרגישים בימים אלה שזהותם המינית מותקפת, ואומרים לכם – אתם נפלאים כמו שאתם ואנחנו כאן לצדכם"
בנימין נתניהו ואבי מעוז לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני בין מפלגות הליכוד ונעם. צילום: דוברות הליכוד
בנימין נתניהו ואבי מעוז לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני בין מפלגות הליכוד ונעם. צילום: דוברות הליכוד

התנועה הקיבוצית יצאה ביום ראשון כנגד כוונת ראש הממשלה המיועד, ח"כ בנימין נתניהו, להעביר את היחידה לשותפויות ותוכניות חיצוניים במשרד החינוך תחת ח"כ אבי מעוז, יו"ר סיעת נעם בכנסת המיועד לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה. בדיון שקיימה מזכירות התנועה הקיבוצית קרא מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, לכל נשות ואנשי החינוך במרחב הקיבוצי בעבר ובהווה, למדריכים בחינוך הבלתי פורמלי ולהורי הילדים "לא לשתף פעולה עם הנחיות שייכפו על בתי הספר תוכניות בהן יסודות של שנאה, גזענות והומופוביה".

בהודעת התנועה הקיבוצית נכתב: "אנו שומעים את הקולות, את התוכניות ואת המדיניות המסתמנת בממשלה הבאה. שומעים ונחרדים. הקולות העולים מחדרי המשא ומתן מציירים, עוד לפני השבעתה של הממשלה, קו מדיניות שאיננו יכולים להשלים ולקבל. ידועה ומוכרת האימרה כי בערות היא כוח. בעולם הקודר שבו גורמי שוליים ממונים לתפקידי מפתח בממשלה ומקבלים לידם סמכויות בתחום החינוך, הופך ממשי החשש שבו נאבד כולנו את חופש החשיבה, את עצמאות הביטוי ואת חופש הפרט. נעמוד כחומה בצורה מול ניסיונות לפגוע בצביונה, בערכיה ובעתידה של ישראל כמדינה דמוקרטית, ומול כל ניסיון לגרום לאזרחים לחוש מאוימים עקב אמונתם, ולהחדיר בכוח החקיקה יסודות אפלים של דיכוי, חינוך מחדש, גזענות, ושנאת האחר".

"התנועה הקיבוצית פועלת על בסיס ערכים אוניברסליים ובהם סולידריות, צדק חברתי, שוויון ערך האדם, שוויון הזדמנויות וקידום שוויון מגדרי, והזכות לכבוד ולחרות. אנו קוראים לקיבוצים ולבתי הספר בהם לומדים ילדינו להמשיך לחנך ברוח ערכים אלו, חזון הקדמה, וקוראים לשותפינו הרבים - אגפי החינוך ויחידות הנוער במועצות האזוריות, בתי הספר ומערכות החינוך, הנהגות הקיבוצים ומערכות החינוך הקיבוציות – להימנע מלשתף פעולה עם היחידה לשותפויות ותוכניות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז".


באנר כנס ההנהגות התשיעי - SAVE THE DATE

הוועידה הל"ה של המשביר המרכזי התכנסה ובחרה חברי מועצה
וחברי ועד ההנהלה

בשבוע שעבר התכנסה ועידת "המשביר המרכזי", הנערכת אחת לכארבע שנים ומשמשת כאספה הכללית של המשביר וכן הזדמנות להתכנסות בעלת אופי חגיגי. הוועידה אישרה את הדוחות הכספיים של השנים האחרונות, בחרה את חברי מועצת המשביר, המשמשת תחת האספה הכללית בשנים בהן הוועידה אינה מתכנסת, ואת חברי ועד ההנהלה
חותם המשביר המרכזי המתאר את מטרות הארגון, מתוך תערוכת הקבע של אוסף סידני אולסון במוזיאון ישראל
חותם המשביר המרכזי המתאר את מטרות הארגון, מתוך תערוכת הקבע של אוסף סידני אולסון במוזיאון ישראל

אודי פלד (רמת יוחנן), מנכ"ל המשביר, סקר את פעילות המשביר בשנים שחלפו מאז התכנסות הוועידה הקודמת, שעיקרה תיקון תקנון המשביר ומספר מהלכים עסקיים ופיננסים חשובים ובעלי מעוף ששיפרו את חוסנה ואת יציבותה הפיננסית של האגודה. את השינויים הובילו אורית נוקד, היו"ר ואודי פלד, המנכ"ל, בסיוע התנועות וחברי הוועד המנהל. מטרתו של המשביר היא לתמוך בפעילות קואופרטיבית ובחקלאות.

"המשביר המרכזי" הוקם בשנת 1930 על ידי ברל כצנלסון ואחרים תחת השם "המשביר המרכזי - חברה קואופרטיבית להספקה של העובדים העבריים בארץ ישראל בע"מ", למטרות של ריכוז קניות ואספקה סיטונאית למשקים חקלאיים ולקואופרטיבים, וכדי לסייע למפעל ההתיישבות.

משבר הקיבוצים והמושבים בשנות התשעים של המאה הקודמת פגע קשות גם במשביר שהשכיל להתאושש מאז והוא מהווה היום מכשיר חשוב למימון המאבקים הגדולים אותם מנהלות התנועות במגוון סוגיות שבמחלוקת מול רשויות המדינה, ובראשן בנושא הבנייה והחקלאות.


באנר כנס החקלאות ה-1

הלך לעולמו ישעיהו (שושיק) פרי ז"ל,
מזכיר התק"ם לשעבר

בלילה שבין שישי לשבת נפטר בשיבה טובה בקיבוץ מחניים ישעיהו (שושיק) פרי, לשעבר מזכיר התק"ם בצוותא עם אהרן ידלין ז"ל. בן 89 היה במותו. שושיק היה איש נעים הליכות, נבון ומעמיק, שפעל עשרות שנים לחיזוק ההתיישבות הקיבוצית בגליל ובכל רחבי הארץ. הוא הובא למנוחות ביום ראשון בבית העלמין בקיבוצו
שושיק פרי ז"ל

ישעיהו פרי נולד בחיפה, וכשהיה נער למד בבית הספר החקלאי 'כדורי', שם קיבל את כינויו 'שושיק' (shushik). הוא היה ממייסדי קיבוץ מחניים בגליל העליון. שושיק היה נשוי לעפרה, ולהם שני בנים ובת: ארנון, חגי ואיילת. בשנת 1979 נהרג בנם אמוץ ז"ל שהיה טייס בחיל האוויר, בתאונת מסוק.

שושיק היה חקלאי בתחילת חייו ומילא לאחר מכן שורה של תפקידי ניהול בקיבוצו, וביניהם ניהול המפעל וריכוז המשק. מלבד מזכיר התק"ם לשעבר, ניתן למנות בין שלל תפקידיו גם איש משק בכיר בקיבוץ המאוחד, מנכ"ל משקי הגליל העליון ויו"ר מכון המחקר 'מיגל', תפקידי ניהול במכללה האקדמית "תל חי" וב'ביטוח חקלאי', וכמו כן מזכיר 'המחנות העולים'. גם לאחר סיום כהונתו בתק"ם המשיך להיות מעורב ולסייע ולבאים אחריו.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, סיפר כי שוחח עם שושיק ביום שישי האחרון לבקשתו, על אף שכבר התקשה לדבר, ואמר כי "לקראת סופה של השיחה הצליח שושיק לומר את המשפט שלשמו ביקש שאתקשר: "הדברים שאתה עושה חשובים מאוד ויקרים לליבי. המסר האמיתי מאחורי דבריו של שושיק, כפי שפירשתי אותו היה :"הקיבוץ הוא נכס יקר... שימרו עליו!". זוהי מבחינתי צוואתו ונעשה כמיטב יכולתנו למלא אותה בנאמנות". "הלך לעולמו מנהיג, איש הגליל, איש רב פעלים והישגים .יהי זכרו ברוך", ספד לו מאיר.


באנר כנס החינוך ה-8

הלך לעולמו אהרון בן חורין, מנכ"ל משקי עמק יזרעאל לשעבר

בן חורין, חבר קיבוץ עין השופט, היה מנכ"ל הארגון הכלכלי האזורי 'משקי עמק יזרעאל' במשך קרוב לשני עשורים והיווה עמוד תווך מרכזי ביותר בקיבוצו ובכל האזור. הוא נפטר בטרם עת בגיל 71, לאחר מאבק במחלת הסרטן, והובא למנוחות ביום ראשון בבית העלמין בקיבוצו
אהרון בן חורין ז"ל

אהרון מילא תפקידים מרכזיים בקיבוץ ובאזור - מרכז הרפת לאחר השחרור מהשירות הצבאי בסיירת שריון, גזבר הקיבוץ ומפעליו, מנהל מפעל הקיבוץ - 'אלתם' במשך שנים רבות, מרכז משק בסוף שנות התשעים, מנכ"ל משקי עמק יזרעאל בין השנים 2000-2018 ויו"ר הקיבוץ עד יומו האחרון.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, כתב בדף הפייסבוק שלו בצער רב על מותו של אהרון, וסיפר על היכרותם לפני שני עשורים שיצרה שיתוף פעולה שהוביל לשורת צעדים למען קיבוצים בעמק יזרעאל, ושיאה בעת שכיהן בתפקיד יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים ואהרון היה חבר מכובד ומשמעותי בפורום. "אהרון היה איש כלכלה וניהול מצוין, מענטש אמיתי, שידע לקבל החלטות קשות וענייניות גם ברגעים לא קלים. יהי זכרו ברוך", ספד לו.

ראש המועצה האזורית מגידו וחבר עין השופט, איציק חולבסקי, ספד גם הוא: "אהרון היה חכם, קפדן, עם יכולת פיננסית מעולה וחוש הומור משובח. היה לנו שיתוף פעולה מצויין והחברות העמוקה ארוכת השנים בינינו באה לידי ביטוי גם בעת הסכמות וגם בעת מחלוקות".

אהרון היה נשוי לרחל, ולהם שלושה ילדים – עמית, גיא וחן, ונכדים. משתתפים בצער המשפחה והקיבוץ.


באנר ביטוח חקלאי

מסע י"ב 2022 מחכה כבר מעבר לפינה

בעוד שבוע וחצי (19.12) ייצא לדרך "מסע האופניים" המסורתי של אגף חינוך לשנת 2022 בהשתתפות כ-730 רוכבים ורוכבות משכבת י"ב – מספר שיא – שידוושו במשך שלושה ימים בנופים הקסומים של חבל אילות ויסיימו בבה"ד 1 ביום שיוקדש לשיחות על תרומה לחברה ושירות משמעותי. בשבוע שעבר התקיימה הכנת מדריכים בת יומיים בשטח המסע לאלו שיובילו את הקבוצות שיוצאות
המדריכות והמדריכים עורכים היכרות בשטח עם המסלול של מסע האופניים במהלך היום הראשון להכנה
המדריכות והמדריכים עורכים היכרות בשטח עם המסלול של מסע האופניים במהלך היום הראשון להכנה

מספר המשתתפים הגדול השנה ממשיך את מגמת ההשתתפות העולה במפעלים החינוכיים, ומעיד על הקשר הרציף והמתמשך של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית עם הקיבוצים והמועצות האזוריות והיכולת ליצור מפעל חינוכי רלוונטי לבני הנוער. להכנה הצטרפו כ-50 מדריכים ומדריכות שהגיעו ליומיים בחבל אילות, והיא מהווה שלב משמעותי והכרחי ביכולתם של מדריכי ומדריכות הנעורים להוביל קבוצה בפעילות בשטח, להיערך אליה בפעילות מקדימה בבית ובתכנים שיועברו במהלך המסע ולאפשר לכולם לחוות חוויה חברתית וחינוכית משמעותית.

היום הראשון עסק בהיכרות עם מסלול הרכיבה של מסע נודד, היציאה מפארק תמנע ועם חניוני הלילה והנקודות החשובות במהלך הרכיבה. אחר הצהריים הגיעו המשתתפים לקיבוץ אליפז, שנרתם ושמח לארח את הכנת המדריכים. אדם אתזור, מדריך הנעורים של אליפז ושותף מיוחד של אגף חינוך במפעלים החינוכיים, טרח, עזר ופתח את חצר הקיבוץ. המדריכים פגשו את אדי פינסלר, מוותיקי הקיבוץ והאיש שמעורב בו כמעט בהכל, למפגש אותנטי ומלמד על האזור. לאחר מעגלי היכרות אחד עם השני, זכו המשתתפים גם למפגש עם ראש המועצה האזורית המארחת, ד"ר חנן גינת, שהעשיר עוד את הידע על מאפייני חבל אילות, האנרגיה הסולארית, החקלאות ואתגרי האזור. תודה גדולה לקיבוץ אליפז, ולאדם ואודי בפרט.

היום השני עסק בציר התוכן של המסע. המדריכים קיבלו הסברים על כל התכנים והמערכים שאותם הם יעבירו לבני הנוער במסע עצמו ולאחריו, וכמו כן עברו תדריכי בטיחות לרכיבה ותדריך כיבוי אש ושימוש באמצעי כיבוי.


באנר משקארד

תמונת השבוע: בעטי מיה, בעטי

בעיטת הניצחון של מיה כהן מקומונת נירים
בעיטת הניצחון של מיה כהן מקומונת נירים

במונדיאל הזה לא היה סיכוי לנבחרות ברזיל, פורטוגל, מרוקו, אנגליה או צרפת, כי רמת הכדורגל של קומונות שנת השירות היא ליגה אחרת.

בטורניר הכדורגל המסורתי והססגוני שהתקיים בכפר הנוער בן שמן ביום חמישי שעבר, הוכתרה קומונת בת גלים כאלופת מונדיאל הקומונות תשפ"ג 2022 לאחר ניצחון במשחק גמר מותח מול קומונת מנוף. את המקום השלישי תפסה הקבוצה המארחת ומארגנת הטורניר - קומונת בן שמן. בתואר מלכת הפנדלים של הטורניר הוכתרה מיה כהן מקומונת נירים שלא ניתן היה לעצור את בעיטות הפצצה שלה שהרעידו את הרשת.

תודה רבה לקומונת בן שמן, ותודה מיוחדת למלווה הקומונה, טל דואניס, על הארגון ותפעול הטורניר.


פייסבוק התנועה

במשרד הרווחה לומדים להכיר את העשייה החברתית בתנועה ובקיבוצים

ביום ראשון נערך סיור משותף של משרד הרווחה והביטחון החברתי ואגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית בנירים ובארי. מטרת הסיור הייתה הצגת העשייה החברתית של התנועה הקיבוצית, היכרות עם תכנית תל"מ והיכרות עם הפוטנציאל של קיבוצי התנועה להיות בית לעשייה חברתית משמעותית, והוא הוכתר כהצלחה והידק את העבודה המשותפת
הסיור בבארי
הסיור בבארי

את משרד הרווחה והביטחון החברתי ייצגו בביקור אנשי המקצוע של מינהל של"מ (שיקום, ליווי ומניעה), המופקד על מתן שירותי טיפול ופיקוח חברתי, שיקום ומניעה לעוברי חוק ולאוכלוסייה במצוקה קשה הנמצאת בקצה הרצף הטיפולי-חינוכי בישראל, בהובלת ד"ר רותם אפודי - סמנכ"לית בכירה במשרד וראשת המינהל. 

הסיור התחיל בקיבוץ נירים, שם אירחה את המשתתפים נאוה עציון, מקשרת תכנית החיילים הבודדים המתקיימת בנירים כבר מספר שנים, וחברה בצוות המעורבות החברתית של הקיבוץ. יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים בתנועה הציגה את תכנית האימוץ והדגישה את ההשקעה הגבוהה משמעותית בחיילים שהם עולים חדשים לעומת החיילים ילידי הארץ, על אף שאלו וגם אלו חסרי עורף משפחתי בארץ. הפער הגדול והמשמעותי הוא בשל תקצוב נוסף לעולים חדשים מצד משרד העלייה והקליטה. נאוה הובילה את המשך הסיור שכלל סיור בחדרי החיילים אותם מקצה הקיבוץ למען התכנית.

המשכו ועיקרו של הסיור נערך בקיבוץ בארי והתמקד בתוכנית תל"מ. אנשי המשרד פגשו את מנהלת התכנית בקיבוץ, דלית יצירי, ומזכיר הקיבוץ גיל מולכו, וגם שניים מחניכי התכנית - האחת עושה בימים אלה את צעדיה הראשונים בתכנית, ואילו השני הוא בוגר התכנית שנשאר בקיבוץ ועובד במפעל הדפוס שלו. סיון רוט ושגב בן שלום מצוות תל"מ הציגו את מטרות התכנית ואת הפעולות שנעשות במסגרתה. לאחר מכן התפתח דיון מקצועי בין הצדדים הדיון שנגע בסוגיות שונות הקשורות בתכנית ובתכניות המשך נוספות וחדשות, ובצורך שהעלתה ד"ר אפודי "להיות אמיצים יותר" במענים לצרכי רווחה שונים ומגוונים.


באנר כנס החקלאות ה-1

ממליצים וממליצות על הצעירות והצעירים המשפיעים בתנועה הקיבוצית לשנת 2022 -
ועוזרים לעצב את מנהיגות העתיד

מסורת בחירת נבחרת הצעירות והצעירים המשפיעים בתנועה הקיבוצית נמשכת גם בשנה זו ובפעם השביעית, וזאת במסגרת פעילות רשת הצעירים של התנועה ובשיתוף תנועת הקיבוץ הדתי. מכירים ומכירות צעירים וצעירות משפיעים ומוכשרים מקיבוצכם או מקיבוצים אחרים שחייבים להיות בנבחרת השנה? אל תהססו לפרגן ולהמליץ לנו עליהם ועליהן!
 ממליצים וממליצות על הצעירים המשפיעים בתנועה הקיבוצית לשנת 2022 - ועוזרים לעצב את מנהיגות העתיד

את מי אנחנו מחפשים?

1.צעירים שנמצאים בעמדות מפתח בחברה הישראלית (משרדי ממשלה, ארגוניים לאומיים, ביטחון, כלכלה, חינוך, תרבות, היי-טק, תעשייה, עולם פיננסי, רפואה, עמותות וכו').

2.צעירים שנמצאים בהנהגה המקומית - בקיבוצים, בארגונים האזוריים, מועצות אזוריות וכו'.

3. צעירים "רגע לפני פריצה"  - צעירים שמעורבים ופעילים בחברה ומסתמנים בתור "הדבר הבא"!

מה אתם/ן צריכים/ות לעשות?

היכנסו לכאן ומלאו את הפרטים הנדרשים על הצעיר/ה שעליו אתם ממליצים!

*הגדרת צעירים – צעיר/צעירה עד גיל 40. עד וכולל שנת לידה 1982.

תודה על שיתוף הפעולה!


 

תרומה מבורכת לרווחת החיילים
הבודדים בקיבוצים

הבעלים והמנכ"ל של חברת "קורום הנדסה וניהול", נמרוד רבר, תרם סכום משמעותי בשם החברה, למחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית, והחברה אף החליטה לתרום בכל שנה יום התנדבות של עשרות עובדיה בשיפוץ מתחמים בבתי החיילים הבודדים בקיבוצים
יעל אייזנר ואיציק עוז ממחלקת חיילים בודדים מעניקים לנמרוד רבר תעודת הערכה על תרומתה של קורום
יעל אייזנר ואיציק עוז ממחלקת חיילים בודדים מעניקים לנמרוד רבר תעודת הערכה על תרומתה של קורום

התרומה תשמש לסיוע לקיבוצים בקידום רווחתם והטבת מגוריהם של החיילים.

חשוב לציין כי חברת קורום החלה את דרכה בניהול הבניה בקיבוצים תוך שימת עיקר הדגש על שמירת הקהילה קיבוצית. נמרוד מציין שמדובר בחזון החברה "ששמה דגש על חשיבה קהילתית-קיבוצית ומעורבות חברתית, למרות היותה חברה פרטית".

יעל אייזנר מנהלת מחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית פונה לחברות קיבוציות ואחרות בבקשה להתגייס גם כן: "בואו והצטרפו אלינו על מנת שנוכל להמשיך לקדם את רווחתם של החיילים הבודדים בעזרת תרומותיכם או התנדבותכם".


באנר משקארד

כנס המחול השנתי ה-46
לזכרו של יאיר שפירא ז"ל

בנות מגמת מחול מעמק המעיינות מופיעות בכנס המחול לזכרו של יאיר שפירא ז"ל בשנה שעברה
בנות מגמת מחול מעמק המעיינות מופיעות בכנס המחול לזכרו של יאיר שפירא ז"ל בשנה שעברה

בכנס משתתפים תלמידי מחול בכיתות י'-י"ב מאולפני המחול האזוריים בהתיישבות העובדת, והשנה הוא יתקיים ביום שליש הבא, 13.12.22, החל משעה 10:30 ולאורך כל היום באולפן האזורי למחול, עמק המעיינות. מטרת הכנס היא להמשיך ולחזק את המפעל הוותיק והמפואר של המחול שנוצר ברחבי התנועה הקיבוצית, באמצעות הידוק הקשר בין תלמידי המחול מכל הארץ והעלאת הרמה המקצועית של המחול בהיבטים שונים. בכנס מתקיימות סדנאות מחול בטכניקות שונות, מפגשים עם יוצרים ישראליים צעירים, ומופעי תלמידים אלה בפני אלה. בתוך כך לומדים המשתתפים קטעי רפרטואר מחול, מקוריים וקלסיים. קרן "חבצלת" שותפה לקיום הכנס מראשיתו.

יאיר שפירא, בן קיבוץ גבעת עוז, התחנך במוסד החינוכי "שומריה" במשמר העמק, שירת בצה"ל ביחידה לוחמת, ונפל במלחמת יום הכיפורים בקרב על החרמון והוא בן 21 שנה בלבד. במשך חייו הקצרים הספיק לרקוד וליצור בלהקת המחול הקיבוצית ולאחר מכן בלהקת המחול בת-שבע. מדי שנה תורמות להקות אלה, מהחשובות בארץ, מופעי מחול בפני הקהל ומנציחות בכך את זכרו של יאיר.

בעת המופע המרכזי מוענקים פרסים על שם יאיר ז"ל לרקדנים וליוצרים צעירים ולאנשי חינוך למחול ברחבי הפריפריה. השנה תופיע להקת המחול הקיבוצית ביצירה "תעתוע" מאת רמי באר, והוא יתקיים באולם הקימרון בשעה 17:00. זוכי הפרסים השנה:

  • הרקדן דביר לוי מלהקת המחול הקיבוצית,
  • הרקדנית יעל בן עזר מלהקת המחול בת-שבע
  • בפרס מיוחד על שם תמנע שוייקה ז"ל - המורה והמחנכת הוותיקה ראבעה מורקוס.

באנר ביטוח חקלאי

יום עיון בנושא צריכת מושכּלת
של מדיה בחברה הישראלית
לעוסקים בתקשורת קהילתית

בעולם שבו כללי המשחק התקשורתיים משתנים (פייק ניוז\רשתות חברתיות\דיפ-פייק) גם Lifelong Learning וגם אוריינות המדיה משתנים. מיטב המומחים ידונו בהגדרת מקומה וחשיבותה של התקשורת הקהילתית, ויציעו כלים ליצירה ולצריכה מושכלת של מדיה בחברה הישראלית. יום העיון ייערך במוזיאון 'אנו' (בית התפוצות), קלאוזנר 15, תל אביב, בשעות 09:00-14:00
this work, by Anne Worner is licensed under CC BY-SA 2.0
this work, by Anne Worner is licensed under CC BY-SA 2.0

יום העיון מאורגן במשותף על ידי ההתאגדות לחינוך מבוגרים בישראל (על"א), עמות דור לדור עפולה, שחקים עפולה, האגודה הישראלית לתקשורת קהילתית ושותפים נוספים, ומיועד לגופים ואנשים בעלי עניין כגון יוצרי תקשורת קהילתית, מורים ומדריכים בתחום המדיה והתקשורת הקהילתית, בעלי תפקידים במתנ"סים ובמרכזי למידה, מורים במסגרות למידה של השכלת מבוגרים, מנהלי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות ומארגני ימי עיון והשתלמויות.

הכנס יפגיש בין חוקרים ליוצרי תקשורת קהילתית, יתקיימו בו הרצאות (וביניהן הרצאתו של שמחה שטיין, עורך העלון בלוחמי הגטאות, בנושא עיתונות קיבוצית) ויוקרנו סרטונים קצרים, ומטרתו היא לדון ולהבהיר סוגיות אחדות כגון:

  • מהי אוריינות בכלל ואוריינות מדיה בפרט.
  • הקשר בין קהילה ותקשורת קהילתית.
  • הזיקה בין תקשורת קהילתית התנדבותית ללמידת בוגרת ובוגרים בישראל לאורך החיים.
  • אפיון ייחודיותה של התקשורת הקהילתית.
  • הקשר בין  יצירת מדיה ובין הקניית אוריינות מדיה.
  • הצורך המובהק של למידת אוריינות המדיה בעידן הנוכחי שבו אמצעים דיגיטליים ואחרים מפיצים מידע מרובה ועמוס רבדים ומגמות.

תאורגן הסעה מהצפון בתיאום לאחר הרשמה. מספר המקומות מוגבל.

לתשלום והרשמה: לחצו כאן


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה