דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מצדיעים לכם.ן - קבלו את החיילים הקיבוצניקים מצטייני הנשיא. הקיבוצים בישלו באהבה לנזקקים בראש השנה ודגל האמירויות הונף בחצרים לצד דגל ישראל ודגל נטפים. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
לוגו תנועה
 24/09/2020
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

שנה חדשה, סגר חדש

מזכ"ל התנועה בטור אישי לקראת תחילת הסגר השני קורא לחברי הקיבוצים לגלות אורך רוח, סבלנות ואמפתיה לממלאי התפקידים בקיבוצים ובמועצות
גם כשמבודדים כולנו יחד

ושוב סגר. ושוב חיינו מיטלטלים אל הפחות מוכר. שגרה כבר אין כאן מאז מרץ, אבל נכנסנו איכשהו ל"שגרת קורונה", והנה שוב הכל מתערער.

בתוך הכאוס הכללי ישנם כמה דברים שראוי להזכיר:

1. כולנו כבר יודעים. המצב קשה לכולם... לחברי הקיבוצים קצת פחות. המערכות הקהילתיות והערבות ההדדית יעשו את שלהן, גם כשהקושי הולך וגדל.

2. מן הניסיון הנצבר למדנו כי הקהילות הקיבוציות יודעות להכיל, לנתק את שרשרות ההדבקה ולהבריא, טוב יותר מאשר בכל מקום... וגם זה יתרון ענק.

3. הדברים הטובים הללו אינם מובנים מאליהם. בחזית עומדים ממלאי התפקידים הניהוליים וצוותי הצ"חי, וגם הם נשחקים. אני פונה אליכם, כולכם, חברי הקיבוצים לגלות אורך רוח, סבלנות ואמפתיה לממלאי התפקידים בקיבוציכם ובמועצות. הם ראויים לאמון, לסיוע ולפרגון. 
ולכם, מנהיגי הקיבוצים - לקראת האתגר הבא: חיזקו ואמצו.

שנה טובה וגמר חתימה טובה,

ניר מאיר


כולנו יחד גם בזמן הקורונה

תחל שנה ומצטייניה - מצדיעים לכן ולכם! מצטייני הנשיא מהקיבוצים

בסמוך לערב ראש השנה תשפ"א, קיבלו שישה חיילים וחיילות בני התנועה הקיבוצית תעודת הצטיינות מנשיא המדינה והם חלק מ-120 מצטייני הנשיא לשנה העברית היוצאת
מצדיעים לכן ולכם! מצטייני הנשיא מהקיבוצים
מצדיעים למצטיינות ולמצטיינים. צילום: דובר צה"ל

אות מצטיין הנשיא הוא אות הצטיינות לחיילי צה"ל, נגדיו וקציניו, מעיטורי נשיא מדינת ישראל המוענק מדי שנה ביום העצמאות ל-120 חיילים, נגדים וקצינים מצטיינים שנבחרו מכל יחידות צה"ל. השנה, בעקבות מגיפת הקורונה, הטקס נדחה לראש השנה.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: "בימים הרי גורל אלה, משימתו העליונה של צה"ל - הגנה על מדינת ישראל, היא גם משימתו האישית של כל אחת ואחד ממשרתיו ושל כל אחד ואחת מאיתנו - הגנה על הבית, הגנה על המשפחה, על אבא ואמא, וסבא וסבתא.  הקשר ההדוק הבל יינתק בין צה"ל לעם, הוא מאפיין ייחודי לצבא ההגנה לישראל. זה ייחודו. זה גם כוחו.

צה"ל הוא לא רק הצבא של כולנו. צה"ל הוא כולנו. והוא חייב להישאר כזה", הוסיף נשיא המדינה, "צבא עם ממלכתי! מעל לכל מחלוקת. מחוץ לשיח הפוליטי, ומחוץ לווכחנות. צבא ההגנה לישראל הוא צבא העם. צבא שבא מן העם ופועל למען העם. צבא שדואג לכלל חלקי החברה הישראלית".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "בתנועה הקיבוצית תמיד חינכו, מחנכים ונמשיך לחנך ולטפח לשירות משמעותי ומיטבי בצבא ובמערכת הביטחון למען המדינה וכלל אזרחיה. אך בכך לא די - התנועה הקיבוצית לקחה על עצמה להמשיך ולחבר את הדור הצעיר, כמו גם את כלל חברות וחברי הקיבוצים, לתרומה מתמשכת לטובת כלל החברה בישראל בכל דרך אפשרית. לראייה, גם בסבב המינויים הבכירים שפורסם אתמול מספרם של בני הקיבוץ דומה".

ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית, עפרי רביב: "אנחנו מתרגשים מדי שנה לראות את בנות ובני הקיבוצים המצטיינים עומדים בבית הנשיא ומקבלים את האות. גם אם הקורונה שיבשה את גודל הטקס, היא לא שיבשה את חשיבותו והוקרת התודה שגם אנחנו חבים למצטיינים ולבנות ולבני הקיבוצית אשר ממשיכים להוביל באחוזים ניכרים את הגיוס לשירות משמעותי בצה"ל".

ואלו הם המצטיינים/ותיהונתן מרקוביץ (שדה נחמיה), דניאל קייזמן (בן רמות מנשה, מתגורר במעגן מיכאל), אופיר ביאר (עין השלושה), סגן ח' (כברי), בת חן באב"ד (שניר) ושחר צלח (אלונים).


באנר לראש השנה

מעל 5000 מנות מזון מבושל הוכנו בעשרות קיבוצים עבור אוכלוסיות מעוטות יכולות לערב ראש השנה

במיזם "מבשלים באהבה", פרי שיתוף פעולה בין התנועה הקיבוצית ותנועת הקיבוץ הדתי, הוכנו בקיבוצים ועל ידי החברות והחברים מעל 5000 מנות מזון מבושלות לערב ראש השנה עבור מקלטי נשים מוכות, בתי תמחוי, ניצולי שואה, פנימיות, בודדים, משפחות ומסגרות נוספות אשר זקוקות לסיוע ונקלעו למצוקה בעקבות משבר הקורונה. מבצע בישול נוסף מתוכנן לערב סוכות
בתמונה – מבשלים לקראת ראש השנה בקיבוץ נען
בתמונה – מבשלים לקראת ראש השנה בקיבוץ נען

במשך שנים נהגו הקיבוצים לארח בערבי החג אוכלוסיות מעוטות יכולת ולשמש עבורם בית חם. עם פרוץ מגפת הקורונה והנחיות ההתקהלות המחמירות, חדרי האוכל נסגרו או פתחו שעריהם לאיסוף ארוחות מוכנות לחברי הקיבוץ בלבד. כתוצאה ממצב זה, אלפי משפחות מעוטות יכולת לא יכולות להתארח בקיבוצים כפי שנהגו בעבר, ונוצר חשש שיוותרו ללא מזון חם בערב החג. מתוך החשש, אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית החליט להרים את הכפפה, ובשיתוף פעולה עם אגף מעורבות חברתית בתנועת הקיבוץ הדתי הוחלט לצאת לדרך עם מיזם "מבשלים באהבה" שמשמעותו הכנת מזון מבושל באופן מרוכז בקיבוצים ובבתי החברות והחברים במהלך חגי תשרי.

המנות שבושלו לקראת ערב ראש השנה ויבושלו לקראת ערב סוכות יועברו למקלטי נשים מוכות, בתי תמחוי, ניצולי שואה, פנימיות, בודדים, משפחות ומסגרות נוספות אשר זקוקות לסיוע ונקלעו למצוקה בעקבות משבר הקורונה. האוכל המבושל משונע למסגרות השונות בתוך חמגשיות שהועברו לקיבוצים התורמים באמצעות רכזי האזור ופעילי תנועה נוספים. בקיבוצים מסוימים אף הועמסו משאיות קירור עם מאות ארוחות מבושלות במסגרת שת"פ עם ארגון "לקט ישראל". 

"אנו רואים במשבר הקורונה הזדמנות אמיתית לתת כתף ולהפשיל שרוולים, לפתוח את הלב ולבשל ארוחת חג חמה וביתית עבור אותם אנשים שיש להם צורך במיוחד בשעה המורכבת הזו. אנו יודעים שהחברה הישראלית מגלה את חוזקותיה בעתות משבר והכוח שלנו כחברה מצוי בנתינה ובערבות הדדית זהו החוסן שלנו" אמרה שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים מטעם התנועה הקיבוצית.

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בתנועה: "מרגש לראות את ההתגייסות של חברי הקיבוצים, בכל רחבי הארץ לסייע ככל יכולתם. היכולת הזו להתגייס כגוף אחד בשעת הצורך היא ממאפייני התנועה הקיבוצית ושריר שאנו מתורגלים בו והפעם למשימה החשובה ומחממת הלב שבה בחרנו הפעם.

לחצו כאן לצפייה בכתבה בנושא של מיה איידן בחדשות 13 בה מדווח גם על "מבשלים באהבה" (החל מדקה 03:27)


באנר קמפיין קליטה

כנס חברה וקהילה ה-2 של התנועה הקיבוצית: מושב II - "נושא/ת על כתפי"

כנס חברה וקהילה ה-2 של התנועה הקיבוצית: מושב II - "נושא/ת על כתפי"

המפגש יעסוק בנסיבות ובסביבה שמביאים ממלאי תפקידים בכירים ומי שעובד.ת בשטח לשחיקה, והוא מיועד ליו"רים/יות, מ.קהילה ולכל ממלאות וממלאי התפקידים בקיבוץ. כמו כן, ינתנו כלים אישיים וארגוניים כיצד לשמור על ממלאי התפקידים, ולא פחות חשוב - כיצד אתם.ן יכולים לסייע ולתמוך בממלאי התפקידים אשר פועלים יחד איתכם.ן

בעתות משבר, יכולות המנהיגות שלנו עומדות במבחן: הסביבה משתנה באופן תמידי, יש קושי לשמר שגרת חיים רגילה, שלא לומר שפויה, סל המשאבים המוגבל שלנו צריך להתפרש על פני צרכים ורצונות רבים. דווקא בעת הזאת עלינו להתעלות על עצמנו ולנווט את הספינה הקיבוצית לחוף מבטחים. כבעלי תפקיד משמעותי, על כתפינו החסונות מוטלת האחריות לייצר רגיעה בציבור ולדאוג לניהול שוטף תקין של כלל המערכות הקיבוציות - הקהילתיות והכלכליות ולדאוג לממלאי התפקידים - השותפים והשותפות שלכם לשמירה והובלת הקהילה.

אנו רואים ומרגישים את הקושי של מנהלי/ות הקהילה וממלאי התפקידים בשטח לתחזק חוסן אישי-רגשי לאורך זמן. כולנו מרגישים את העומס של השגרה השוחקת ושל החירום המתמשך. העיסוק בנושא הוא מפתח לא רק לרווחה האישית של ממלאי התפקידים, אלא גם ליכולת לקדם ולהוביל את הארגון והקהילה קדימה בהצלחה ולאורך זמן.

שלישי, 29.09.20, 10:00-12:00 באפליקציית הזום הקרובה לביתכם/ן 

להרשמה למושב השני בכנס חברה וקהילה ה-2: לחצו כאן


באנר כנס חברה וקהילה ה-2

הכלכלה בזמן משבר הקורונה בהווה
ובעתיד - דעת המומחים

התנועה הקיבוצית וברית פיקוח, ממשיכות בשיתוף הפעולה ביניהן בקיום כנסים בנושאים כלכליים ופיננסים, בניהולן המקצועי של ד"ר שרה אדום ואסנת כהן, מנהלת המחלקה המקצועית בברית פיקוח. הפעם, עסק הכנס באתגרי כלכלת ישראל והעולם בעידן הקורונה ואירח את פרופ' אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו והחשב הכללי לשעבר, פרופ' ירון זליכה ופרופ' מישל סטרבינצ'סקי, ראש חטיבת המחקר בבנק ישראל
עם כיוון השעון: פרופ' שמחון, פרופ' זליכה, פרופ' סטרבינצ'סקי, רו"ח ירון רייכמן ורו"ח דגן לוין
עם כיוון השעון: פרופ' שמחון, פרופ' זליכה, פרופ' סטרבינצ'סקי, רו"ח ירון רייכמן ורו"ח דגן לוין

את הכנס הנחה פרופ' יורם קרול, כלכלן, ראש תחום התמחות מימון בקריה האקדמית אונו וחבר קיבוץ שפיים.

פרופ' אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, טען כי בעשור האחרון ישראל הקטינה את הפער ממדינות ה-OECD בפרמטר המרכזי של תוצר לנפש. הירידה בתוצר ברבעון השני של 2020 בישראל נמוכה משמעותית מול מרבית מדינות המערב. בהשוואה של ישראל לעומת העולם, גם עם הסגר השני שהוא מכה כלכלית, נפגענו הרבה פחות ממדינות מערב אירופה.
פרופ' שמחון הוסיף כי "כשיתבררו הנתונים נראה שמצב הכלכלה שלנו טוב יותר ממדינות המערב וכך גם מצב התחלואה והתמותה. אנחנו צועדים קצת כמו "סומא באפילה", כל המדינות המפותחות  הכינו מספר תוכניות הבראה מאז פרוץ המשבר, והתוכניות דומות לתוכניות שלנו. מדינת ישראל מנפיקה אגרות חוב כדי לממן את משבר הקורונה. הריבית הנמוכה בישראל מאפשרת לנו המון גמישות שכן אינה מהווה נטל משמעותי על התוצר. המשבר הזה הוא משבר זמני, אבל קשה מאוד לצפות איך הוא יתפתח ומתי ייגמר; הוא עמוק יותר ממה שהכרנו. הבשורות הטובות הן שיש לו תאריך פקיעה, והתאריך הזה הוא מציאת החיסון, שצפוי באביב הקרוב. המטרה היא שבתחילת השנה הבאה נוכל לחזור לנקודה שבה היינו ולשיעור אבטלה נמוך."

אחרי פרופ' שמחון דיבר ראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו והחשב הכללי לשעבר, פרופ' ירון זליכה, שאמר כי הדברים שאמר פרופ' שמחון לא מקובלים עליו לחלוטין וכי הוא לא הסכים עם אף מילה שאמר. לטענתו, "הפקידות מרצה את הדרג הפוליטי על חשבון כללים של מקצועיות ומנהל תקין.  התוצר לנפש במונחי שווי קניה הולך ויורד, יוקר המחיה עולה, כמות השעות שאנו משקיעים גבוה ביחס לכל מדינות ה- OECD.  כמו כן, הנתונים שהציג פרופ' שמחון מוטעים, שכן הם אינם משקללים את הצטרפותן של מדינות חדשות עם תוצר נמוך לאיחוד האירופי במהלך העשור האחרון."
פרופ' זליכה הוסיף כי הוא אינו רואה כיום בישראל מדיניות כלכלית: "לא שגויה ולא טובה – פשוט אין מדיניות!". לטענתו, בזבזנו משאבים אדירים במהלך חצי השנה של תקופת הקורונה, ואם נמשיך כך הממשלה עלולה להגיע לפשיטת רגל ולהעלאת מיסים דרמטית שתיפול על האזרחים.

פרופ' מישל סטרבינצ'סקי, ראש חטיבת המחקר בבנק ישראל אמר כי "אנחנו נמצאים היום באחד המשברים הגדולים ביותר שהאנושות חוותה ועל כן אני ממליץ שלא לדבר בסיסמאות. ההחלטה של ביטוח לאומי לאפשר את החל"ת התאימה למשבר קצר, וצריך לתקן אותה נוכח התארכות המשבר. חשוב להבין שהפתרון הבסיסי בכל העולם הינו הצפת השוק ותמיכה בביקושים המאלצים את הממשלה להגדיל את החוב ואת הגרעון התקציבי". לאחר מכן, הוא פירט מעט על הצעדים שנקט בהם בנק ישראל מאז פרוץ המשבר, כמו הורדת הריבית, רכישת אג"ח ממשלתיות באופן נרחב ביותר, התערבות בשווקים, תוכנית ייחודית של מתן הלוואות לבנקים בריבית בנק ישראל (0.1%) בתנאי שיינתנו הלוואות לעסקים קטנים וזעירים ועוד.

"בכל המדינות בעולם רואים שהמשק התחיל לחזור לעצמו, אין ספק שהסגר השני שעומד להתחיל בישראל יפגע בהתאוששות המשק הישראלי", אמר. פרופ' סטרבינצ'קי הציג נתונים המראים כי מבחינת הגירעון התקציבי ישראל נמצאת "במקום טוב באמצע" והחוב אף נמוך בהשוואה בינלאומית. בתשובה לשאלת המנחה, השיב סטרבינצ'קי כי "ההצדקה הכלכלית והמוסרית להשית את פתרון המשבר על הדורות הבאים באמצעות נטילת חובות, היא התפיסה של "חשבונאות בין דורית": גם הדור הצעיר מעדיף לחיות במדינה שמחלצת את אזרחיה ממשבר נורא."


באנר ביטוח חקלאי

"כזה ראה וחדש" - לוקחות ולוקחים אחריות על הזהות היהודית שלנו!

סמוך לערב ראש השנה חגגו בתנועה הקיבוצית, ביחד עם בינ"ה והמדרשה באורנים, חמש שנים להיווסדה של תוכנית הזהות התרבותית-יהודית-קיבוצית המשותפת. בחמש השנים האלו, השתתפו בתוכנית הליווי מעל 50 קיבוצים, התקיימו הרצאות וימי עיון למעל 1000 משתתפים ומשתתפות, נוצרו ערכות חגים ותכנים, ובנוסף שיתופי פעולה עם מועצות איזוריות וארגונים מגוונים במרחב הזהות והתרבותי ועוד

בחמש השנים האלו השתתפו בתוכנית הליווי מעל 50 קיבוצים, התקיימו הרצאות וימי עיון למעל 1000 משתתפים ומשתתפות, נוצרו ערכות חגים ותכנים, ובנוסף שיתופי פעולה עם מועצות איזוריות וארגונים מגוונים במרחב הזהות והתרבותי ועוד.

את המפגש המרגש פתחה אילה ויצנר, מנהלת התוכנית: "בשנים האחרונות כבר פחות ופחות גבות מורמות כשאנחנו מספרים על "כזה ראה וחדש", המיזם שנולד באגף החינוך של התנועה הקיבוצית וגדל לתכנית כלל תנועתית העוסקת בזהות היהודית בקיבוצים , תוך שיתופי פעולה פוריים עם "בינה ו"המדרשה" – ובפתח השנה החדשה אנו עוברים שלב ומרחיבים את התכנית לעוד תחומים. זו גם הזדמנות להודות לקרן אביחי על התמיכה לאורך השנים ולליווי והחניכה המצוינים של אפרת שפירא רוזנברג.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית פתח את התכנסות וברך את כלל המשתתפים שלקחו חלק בחומש הראשון: "ביולי 2017 התקיימה ועידת התנועה הקיבוצית, שעסקה רובה ככולה בהגדרת חזון העשייה החברתית והמעורבות של התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית. קראנו לה "קיבוציונות– מאז ולתמיד" על מנת להדגיש את העשייה המשמעותית ורבת השנים של הקיבוצים ואת עובדת היותנו תנועה ציונית משימתית. בין תחומי העשייה המרכזיים עליהם החליטה הועידה נכללה המחויבות לעסוק ביהדות כתרבות וקשר עם יהדות העולם.  "כזה ראה וחדש" הציבה בשנות פועלה בלב השיח הקיבוצי את הלמידה המשותפת, הבחירה אל המסורות והזהות הקיבוצית, זו תכנית שהולכת ומרחיבה את מעגל השותפים, את היצירה הקיבוצית והבחירה המתמדת ללמוד, להכיר, לשמר או לחדש."

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך שהייתה מהוגות התוכנית, ציינה בדבריה ש"בימים בהם המדינה כולה סוערת, פחות מכבדת ועתידה מדיר שינה – בידינו לשמור על הנכס שיצרנו יחד ולרתום אלינו למסע את כל מי שנכון לשיח, כי קהילה קיבוצית במיטבה היא הבוחרת ליצור, להוביל ולקחת אחריות על קיומו של שיח זהותי בבית הקיבוצי. זוהי השעה לחזור לתחושת הבית בתוך זהותנו היהודית,  ולראות בה כחיבור והזדמנות להובלה בתוך החברה הישראלית – מוזמנים להתעדכן ולהצטרף לתכניות "כזה ראה וחדש"


באנר שנת שירות

תמונת השבוע: הביאו את הסתיו,
נתרפק עליו

חצבים בעין גב על רקע השקיעה בכנרת. צילום: שלמי מיכאלי
חצבים בעין גב על רקע השקיעה בכנרת. צילום: שלמי מיכאלי, באדיבות עלון עין גב.

השבוע, בלילה של ה-22 בספטמבר, החל באופן רשמי הסתיו. זהו למעשה "יום השוויון", שבו משך היום והלילה שווים. ביום השוויון השמש חולפת בדיוק בנקודה בה מתלכדים שני מישורי הסיבוב של כדור הארץ: מישור המילקה, שהוא המישור שבו כדור הארץ מקיף את השמש, ומישור קו המשווה שהוא מישור המאונך לציר הסיבוב של כדור הארץ סביב עצמו. למעשה זה קורה פעמיים בשנה, פעם אחת ביום הראשון של הסתיו ופעם אחת ביום הראשון של האביב. ככל שנתרחק מקו המשווה, כך ייקח לשמש יותר זמן לרדת מתחת לאופק ויתווספו עוד כמה דקות לשעות היום. בישראל, למשל, אורך שעות היום בימי השוויון הוא כ-‏12 שעות ו-‏8 דקות. בקטבים, שם השמש נעה בתנועה כמעט מקבילה לחלוטין לקו האופק, היא נראית מעל האופק רוב הזמן וזה אומר שרוב היממה, גם בקוטב הדרומי וגם בקוטב הצפוני, יש אור יום בימי השוויון הסתווי והאביבי.  אז מתי נוכל בכל זאת ליהנות משוויון אמיתי? אורך יום של 12 שעות בדיוק יתקבל כאן אצלנו כארבעה ימים אחרי יום השוויון הסתווי וארבעה ימים לפני יום השוויון האביבי.

הצמח המזוהה מכל עם הסתיו הוא, כמובן, החצב כמו זה בתמונה היפה שצילם שלמי מיכאליבעין גב על רקע השקיעה בכנרת.  באמצעות גובהו ופריחתו של החצב, ניתן לשער מה תהיה תחזית הגשמים לעונה הקרובה. על שרביט הפריחה של החצב, צצים בין 100 ל- 300 פרחים קטנים לבנים, בעלי שישה עלי כותרת בצורת כוכב. כל פרח פורח יום אחד בלבד! כאשר בכל יום נפתחת קבוצת פרחים מעל לזו של היום הקודם. העלים מוארכים וצצים בסוף הסתיו ובחורף. בצל החצב מתחת לאדמה הינו רב שנתי, ממנו יוצאים שורשים המגיעים לעומק של 3-4 מטרים, ומספקים מים ומינרלים לצמח. 

אם תהיתם למה תאריך תחילת הסתיו אינו מסמן את תחילת הסתיו הממשי גם מבחינת מזג האוויר, אז אתם לא לבד. לרוב תושבי כדור הארץ תחילת הסתיו אינה מסמנת שינוי מיידי במזג האוויר. כ-70% מפני כדור הארץ מכוסים במים, ואלה צוברים את החום הנקלט מקרינת השמש באטיות וכן, גם פולטים אותו באטיות. ממש כמו שבבריכה חום המים יגיע לשיאו בשעות הערב ולא בשעת הצהריים, כשהקרינה בשיאה. זו גם הסיבה שבכל כדור הארץ העונות מתאחרות יחסית לימי ההיפוך או השוויון, ואיחור זה גדל ככל שהאזור סמוך למקור מים. 


פייסבוק התנועה

דגל האמירויות הונף בחצרים לצד דגל ישראל ודגל נטפים

לאחר ההצהרות על כינון ההסכם ועוד לפני חתימתו, ביקרה בשבוע שעבר משלחת ראשונה מאיחוד האמיריות במפעל "נטפים" בקיבוץ הדרומי
דגל האמירויות הונף לצד דגל ישראל ודגל נטפים
צילום: עופר רימון

ביקור המשלחת התאפשר כמובן לאחר הכרזת ראש הממשלה, בנימין נתניהו על "נרמול היחסים" וביקור המשלחת הישראלית לאבו דאבי בסוף החודש האחרון, על מנת לעבוד על פרטי ההסכם שצפוי להחתם מחר (שלישי) בוושינגטון.

נתן ברק, דירקטור ליחסי חוץ וקיימות בנטפים וחבר חצרים מספר: "היה זה בעבורי, איש נטפים וותיק,  אירוע מיוחד ומעניין.  האורחים התעניינו גם בקיבוץ. גם הם לא כל כך מבינים איך זה עובד. אבל בעיקר בפעילות שלנו בשטחי החוחובה ובנטפים כמובן שם מרכז האינטרס שלהם. מרגש היה לראות את דגל איחוד האמירויות מתנוסס לצד דגלי ישראל ונטפים באתר שבחצרים". 

 


באנר משקארד חדש

בסגר הזה – לא מוותרים על ערכים: וובינר בנושא חוסן קהילתי בימי סגר

בסגר הזה – לא מוותרים על ערכים - וובינר בנושא חוסן קהילתי בימי סגר

איך מייצרים קרקע יציבה עבור בני ובנות הנוער גם בימי סגר? הרצאה שכל איש ואשת חינוך חייבים.ות לשמוע!

בימים בהם אי הודאות עופפת את מערכות החינוך, והאתגר של הילדים ובני בנוער להתמודד עם הסגר עולה מיום ליום, התנועה הקיבוצית ופרדס מזמינים אתכם להשתתף בוובינר הראשון של תשפ"א אשר יעסוק בתפקיד של אנשי החינוך בהעלאת החוסן הקהילתי והאישי. הוובינר הוא שיתוף פעולה ראשון בין "שבילים" -  החינוך החברתי בתנועה הקיבוצית ל"פרדס" - המרכז לחינוך ערכי. ההרצאה ללא תשלום, אך מותנית בהרשמה מראש.

29.09.20 בשעה 20:30.

בתכנית:

20:30 - 20:50: הרצאה של יועץ משבילים על חוסן קהילתי ואישי בחינוך הבלתי פורמלי.                     

20:50 - 21:15: חלוקה לחדרים: עיבוד ההצאה, מסקנות מהסגר הקודם וטיפים לסגר הנוכחי.

להרשמה>> לחצו כאן

לפרטים נוספים >> לחצו כאן


באנר לראש השנה 2

חברי קיבוץ שמרת מחזקים ממרחק את הדיירים בבית האבות בקיבוץ

מחווה מקסימה ומרגשת של חברי קיבוץ שמרת, שהגיעו להודות ולחזק ממרחק את הדיירים בבית האבות בקיבוץ, ובמשך דקות עמדו ומחאו כפיים להם ולצוות הרפואי, שעושה עבודת קודש מסביב לשעון בימים מאד לא פשוטים

ותיקי הקיבוץ קיבלו שי לחג ואיחולי שנה טובה, והתרגשו מאוד מהמחווה שנערכה לכבודם.

מאחלים שנה טובה עם הרבה בריאות לכולנו, ושנזכור גם את הוותיקים שבינינו, רבים מהם חשים עצב ובדידות בצל הקורונה ויכולים להיעזר מאד ביחס ותשומת לב מאיתנו. מגיע להם את זה.

וכל הכבוד לקיבוצים שעושים זאת תמיד ובימים אלו במיוחד!


באנר קמפיין קליטה 2

דרוש/ה רכז/ת לאזור משקי דרום

בקשה להציע הצעה למועמדות לתנועה הקיבוצית.
קורות חיים יש לשלוח עד: 10/10/2020. למען הסר ספק: אין לראות בהזמנה זו מכרז - ההזמנה והליך הבחירה אינם כפופים לדיני המכרזים
לוגו תנועה

מהות התפקיד:

תפקיד הרכז.ת הוא להוות גשר בין מטה התנועה הקיבוצית והנהלת משקי הדרום לקיבוצי האזור. הרכז.ת הוא ממלא התפקיד הבכיר ביותר מטעם התנועה הקיבוצית, הפועל באזור ותפקידו לשמש כמאגר ידע ממוקד עבור ממלאי התפקידים בקיבוצי אזורו.

אזור משקי הדרום תחום בין פלמחים בצפון-מערב, בארות יצחק בצפון, גלגל במזרח, ישובי דרום הר-חברון (כרמל, מעון, בית יתיר) בדרום מזרח וזיקים בדרום מערב. אופי יישובי הארגון מגוון וכולל קיבוצים חילוניים, דתיים ומספר מושבים שיתופיים.

הרכז.ת פועל.ת בהנחיית מזכירות התנועה והנהלת הארגון האזורי ותוך תאום קבוע עם ראשי מועצות באזור.

דרישות התפקיד:

  1. חבר.ת קיבוץ
  2. השכלה אקדמאית.
  3. ניסיון ניהולי עשיר הן בתחום החברתי והן בתחום הכלכלי בקיבוץ או במערכת קיבוצית.
  4. תפיסה ניהולית ערכית.
  5. יכולת לתאם ולפעול באופן עצמאי ובשליחותם של גורמים שונים
  6. יכולת בעבודת צוות ויחסי אנוש טובים.
  7. כושר הבעה בכתב ובעל פה.
  8. יכולת ניידות גבוהה וגמישות בשעות עבודה.

הקף משרה: מלאה


באנר כנס חברה וקהילה ה-2

חוזר בועז מקלר ושות': "התר אגודות מוטה" – התשפ"א

בועז מקלר רו"ח, אריאל וייל מנהל מערכות רמ"י
**המאמר הינו מטעם בועז מקלר ושות', ואינו מטעם התנועה הקיבוצית
23/28
לוגו בועז מקלר ושות'

לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, ריכזנו כאן, כבכל שנה, חלק מהנושאים החשובים אשר העסיקו את אנשי ההתיישבות החקלאית. הנושאים המפורטים להלן מהווים את הסוגיות הבוערות ביותר בתחום ההתיישבות הכפרית החקלאית בהיבטים שונים הנוגעים לזכויות במקרקעין.

כבכל שנה, המגזר החקלאי מקווה כי "תכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה", ומייחל כי סוף כל סוף יוכרו הזכויות המלאות בנחלות החקלאיות לרבות בחלקת המגורים ויוסר העול הבירוקרטי והמכביד של רשות מקרקעי ישראל  (רמ"י), שהרי הוא בבחינת אגודות מוטה למגזר החקלאי.

כולנו תקווה כי בשנה הבאה יוכרו הלכה למעשה הזכויות המלאות שיש לקיבוצים, למושבים ולחבריהם בנחלות החקלאיות ובחלקות המגורים.

הכרה זו תוציא את רמ"י ממעורבותה המכבידה בניהול חלקות המגורים ותהווה מנוף ליצירת מקורות תעסוקה, לצמיחה ולעיבוי מיידי של מעל  100,000 מגרשים, רובם בפריפריה. 

מי ייתן ויתקיים בנו דברי הנביא ישעיהו: "פַּתֵּחַ חַרְצֻבּוֹת רֶשַׁע, הַתֵּר אֲגֻדּוֹת מוֹטָה, וְשַׁלַּח רְצוּצִים חָפְשִׁים, וְכָל מוֹטָה תְּנַתֵּקוּ" (ישעיהו נ"ח, ו).


באנר שנת שירות

עופות דורסים בשידור חי: כששמירה על הטבע ורייטינג נפגשים על צוקים וצמרות העצים

עופות דורסים בשידור חי: כששמירה על הטבע ורייטינג נפגשים על צוקים וצמרות העצים

לכבוד השנה החדשה וכדי להעשיר ולהנעים את סגר ב', צוות בית שטורמן מזמינים אתכם, במסגרת סדרת מפגשי הזום של המוזיאון, להצטרף  למפגש עם ד"ר גלעד פרידמן אקולוג דורסים ומנהל פרויקט "עופות ודורסים בשידור חי", ולהכיר פרויקט ייחודי ומלהיב שבו שמירה על הטבע ורייטינג נפגשים על ראשי צוקים וצמרות עצים. המפגש מתאים לכל המשפחה.

חמישי הקרוב, 24.9.20, בשעה 18:00. הרשמה בקישור:  https://www.eventer.co.il/521j3

ההשתתפות ללא תשלום / יש צורך ברישום מראש / המפגש בזום. 

הקישור לזום ישלח אליכם לאחר השלמת הליך הרישום, ישירות לדוא"ל. מומלץ להתחבר כמה דקות קודם לכן. במהלך האירוע המיקרופונים של המאזינים יושתקו, על מנת למנוע הפרעות, ובסופה תינתן אפשרות לשאול שאלות.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
 

הוספת תגובה חדשה