דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

לא שותקים מול ההסתה נגד הורים שכולים והקיבוצים. מבית זרע לNBA ואיך קולטים את הבנות והבנים לקיבוצים
דני אבדיה
 19/11/2020
 

השוואה לנאצים? מחאה נגד הורים שכולים? לא נשתוק!

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר בטור מיוחד: "קו ישיר עובר בין בנו של ראש הממשלה המשווה אותנו לנאצים לבין תומכי משפחת נתניהו הרומסים משפחה שכולה – רק בגלל דעותינו הפוליטיות"
נאצים? מחאה נגד הורים שכולים? לא נשתוק!
פעילי ליכוד מפגינים מול בית משפחת פרקש, הוריו של תום ז"ל. צילום מהטוויטר של נעה שפיגל

ביום שישי האחרון, בנו של ראש הממשלה, השווה בינינו, הקיבוצניקים, לנאצים ודימה את החברה הקיבוצית לצפון קוריאה. האוזניים מסרבות להאמין, הראש ממאן לקלוט.

בחור צעיר, ישראלי, יליד הארץ, בנו של ראש הממשלה, אחיינו של מפקד סיירת מטכ"ל המיתולוגי וגיבור ישראל, יוני נתניהו ז"ל, מעז להוציא מפיו השוואה בין קבוצת אוכלוסייה בישראל – לצורר הנאצי ולמשטר של דיכוי.

מספר ימים לאחר מכן, באמצע השבוע, תומכי נתניהו הפגינו מול ביתה של משפחת פרקש בקיסריה, הוריו של סרן תום ז"ל שנפל על הגנת המדינה במלחמת לבנון השניה.

כל חטאה של המשפחה השכולה, הגרה בשכנות לבית למשפחת נתניהו בקיסריה, הוא דעותיהם הפוליטיות ותמיכתם במחאת הדגלים השחורים, שמבקשת כמו רבים מאיתנו תקווה ושינוי.

"משפחת פרקש, זה שאיבדתם בן לא מקנה לכם את הזכות..." – כך הם אמרו. מודים לאלוהים "ששילם לה" ומאחלים לה "עוד אחד כזה". בלבול מוסרי עמוק. ריקבון, עיוורון ושנאה של כל מי שהוא לא הם.

שלא יהיה ספק - קו ישיר עובר ומחבר בין בנו של ראש הממשלה המשווה אותנו לנאצים לבין תומכי משפחת נתניהו הרומסים משפחה שכולה – רק בגלל דעותינו הפוליטיות. בשני המקרים – השנאה והמסרים מגיעים מאותו המקור - מסביבת ראש הממשלה, שאמור להיות ראש הממשלה של כולנו, אבל מנסה בכל כוחו להפוך אותנו לאוייבים.


 
באנר ביטוח חקלאי
 

מבית זרע ל-NBA

דני אבדיה שנולד בקיבוץ בית זרע וגדל שם עד גיל צעיר נבחר הלילה על-ידי קבוצת הוושינגטון וויזארדס בדראפט הNBA. אבדיה הוא הישראלי הראשון שנבחר בעשירייה הראשונה לליגת הכדורסל הטובה בעולם
מבית זרע ל-NBA

לאחר בחירתו אמר אבדיה לאפי טריגר ביומן הבוקר בגלי צה"ל: "ירדה לי אבן מהלב לדעת שנבחרתי למקום שמאמינים ובוחרים בי. אני כבר מוכן לנסוע ולהתחיל ולהתאמן. אני סופר מתרגש. אני מקווה שאני אייצג בכבוד, אני יודע שכולם מאחורי ותומכים בי. אני מקבל אהבה מדהימה בימים האחרונים".

אבדיה הוסיף: "אני לוקח את הציפיות ממני למקומות טובים. יש לי מוסר עבודה מאד טוב, שאני אמשיך איתו ואשתפר, כי כל יום אלמד משהו חדש. אני מקווה שבסוף הדרך אהיה ה-דני אבדיה הכי טוב שאני יכול להיות".

אבדיה, בנו של כדורסלן העבר, זופר (זופי) אבדיה ושרון ארצי, בת קיבוץ בית זרע, גם היא כדרסלנית בעברה, נולד בקיבוץ הסמוך לכנרת וגדל שם עד גיל הגן. לאחר מכן עברה המשפחה להרצליה, ואת כדרוריו הראשונים עשה בקבוצת הכדורסל העירונית – בני הרצליה. בסוף כיתה ז' כבר עבר לשחק אצל הצהובים מתל אביב (חבל שלא בצד האדום של העיר), ולמרות קשיי קליטה בקבוצה המגובשת, ידע לפלס את דרכו אל צמרת הקבוצות בכל גיל בו שיחק.
 

ילדות וילדים בקיבוצים ובכל רחבי הארץ - תאמינו, תתאמנו קשה ותגשימו את החלומות שלכם.


 
באנר משקארד חדש
 

מעצבים את מנהיגות המחר - פרויקט הצעירים המשפיעים בתנועה הקיבוצית 2020

ממשיכים את המסורת! במסגרת פעילות רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, ובשיתוף תנועת הקיבוץ הדתי, ייבחרו גם השנה נבחרת הצעירות והצעירים המשפיעים בתנועה הקיבוצית. זו הזדמנות לפרגן לאנשים מוכשרים מקיבוצכם
בתמונה: הנבחרת של השנה שעברה
בתמונה: הנבחרת של השנה שעברה

את מי אנחנו מחפשים?

1.צעירים שנמצאים בעמדות מפתח בחברה הישראלית (משרדי ממשלה, ארגוניים לאומיים, ביטחון, כלכלה, חינוך, תרבות, היי-טק, תעשייה, עולם פיננסי, רפואה, עמותות וכו').

2.צעירים שנמצאים בהנהגה המקומית - בקיבוצים, בארגונים האזוריים, מועצות אזוריות וכו'.

3. צעירים "רגע לפני פריצה"  - צעירים שמעורבים ופעילים בחברה ומסתמנים בתור "הדבר הבא"!


מה אתם/ן צריכים/ות לעשות?

היכנסו לכאן ורשמו את הצעיר/ה שאתם ממליצים!

*הגדרת צעירים – צעיר/צעירה עד גיל 40. עד וכולל שנת לידה 1980.

תודה על שיתוף הפעולה!
רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית


 
פייסבוק התנועה

תמונת השבוע: הם שנים חלמו עליה, ועכשיו זו המציאות

בתמונה: חגיגות הסיגד בקיבוצים בשנה שעברה.
בתמונה: חגיגות הסיגד בקיבוצים בשנה שעברה.

קהילת ביתא ישראל מציינת השבוע (כ"ט בחשוון), כמדי שנה, את החג, שנחגג בדרך כלל בעלייה המונית לרגל לירושלים ובטקס הסיגד בנוכחות בני ובנות העדה ואישי ציבור. החוגגים מציינים את חידוש הברית בין העם לאלוהים ואת הערגה לציון – התחינה לאלוהים שישיב את עמו לישראל ולירושלים. במשך דורות חלמו יהודי אתיופיה על שיבה לציון ואיחוד עם יתר חלקי העם, ועל כן נחוג החג באווירה של צום, בקשת מחילה על חטא, התקרבות לאל ולקיום מצוות.

טקס החג נועד לאזכר את חידושה של הברית, כפי שעשו עזרא ונחמיה. הטקס מזכיר את האירוע בו הביעו עזרא ונחמיה וההולכים עמם חרטה עמוקה והשתחוו כשאישרו מחדש את הברית עם אלוהים בהגיעם לציון, ומכאן שם החג שמשמעותו השתטחות או סגידה.

הסיגד נחגג באופן מסורתי בקיבוצים בהם מתקיימת תכנית תל"מ כבר שנים רבות. השנה בשל מגבלות הקורונה החגיגות צומצמו, ומתקיימות בעיקר בקרב קבוצות המשתתפים והבוגרים בקיבוצים, וכן מתקיים אזכור החג במערכות החינוך השונות.

הצילום - מתוך חגיגות הסיגד בקיבוצים בשנה שעברה.


 
באנר לא עומדים מנגד - מצטרפים למחאות
 

בני ובנות קיבוץ - זה שמחה

יום עיון על קליטת בנים ובנות בקיבוצים - איך מחזירים אותם הביתה? איך קולטים אותם כשהם כבר תושבים? ולמה בכלל זה כדאי? מהרו להרשם לפני היום הקובע
בני ובנות קיבוץ - זה שמחה
התמונה צולמה לפני הקורונה. למצולמים אין קשר לכתבה.

בתקופות של שגשוג ושל משבר, בקיבוצים שיתופיים ומתחדשים, במרכז ובפריפריה - מאז שהעמידו דור ראשון של בנות ובנים ועד היום, סוגיית קליטת הבנים והבנות ממשיכה להיות על סדר יומם של הקיבוצים באשר הם: בין אם הם עוסקים בשאלה איך להחזיר אותם הביתה, איך לקלוט אותם כשהם כבר פה, או בדילמה הנצחית של מה מותר הבן או הבת מהוריהם.

ביום שני  הקרוב - 23.11 בין השעות 9:00-13:00 יתקיים יום עיון שיוקדש כולו לנושא של קליטת בנות ובני קיבוץ, תחת הכותרת: "כל אלה בניי ובנותיי". את היום מארגנת מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית, והוא יעסוק בנושא מהיבטים שונים ומגוונים, כדי לאפשר שיח מעמיק וגם שיתוף ברעיונות וכלים רלוונטיים.

את היום תפתח ד"ר תמה חלפין (סמינר הקיבוצים), בהרצאה על תפיסת הקיבוץ כמשפחה ומקומה של המשפחה בקיבוץ, והמתחים שבין תפיסות אלה לבין העקרונות התקנוניים והמשפטיים המארגנים את חיי הקיבוץ. בהמשך יתקיים שיח ושיתוף עמיתים על ההיבטים הערכיים, הקהילתיים והרגשיים של קליטת בנות ובנים,. לאחריו תוקדש משבצת למאפייני הצעירים בקיבוצים ולעבודה מיטבית עם קבוצת הגיל הזאת ובין ועדת קליטה לוועדת צעירים, בהובלת רותם שניצקי (אגף צעירים בתנועה הקיבוצית) וורד שפירר (ארז).

את השטח ייצגו ארבע הרצאות טד קצרות של נציגי קיבוצים עם דוגמאות להסדרים ורעיונות שעבדו להם בתחומים שונים (קליטת בנים מההרחבה, עתודה ניהולית, הסדרי בנים ללא קליטה והסדרי קליטה לבנים באזור המרכז) ואת היום תחתום הרצאה של יעל פוקס לוי, מגשרת שתדבר על עקרונות וכלים להתמודדות עם קונפליקטים ושיח קשה במסגרת התפקיד.


 
באנר קמפיין קליטה
 

בסיס ג'וערה חוזר לחיים

72 שנה בדיוק לאחר פירוק מטה הפלמ"ח, הונחה בשבוע שעבר אבן פינה למוסד חינוכי על בסיס מבני בסיס ג'וערה המיתולוגי, שהיה בסיס ההדרכה של הפלמ"ח וההגנה וממנו יצאו מפקדי צה"ל האגדיים ביניהם רבין, דיין, אלון ובר-לב
מימין: דניאל עטר, איציק חולבסקי ושר-שלום ג'רבי בטקס בג'וערה. צילום: זיו ברק.
מימין: דניאל עטר, איציק חולבסקי ושר-שלום ג'רבי בטקס בג'וערה. צילום: זיו ברק.

לפני ארבע שנים פונה הבסיס הוותיק, הנמצא בשטח המועצה האזורית מגידו, וראש המועצה, איציק חולבסקי הסתער על האוצר ההיסטורי. הוא פנה לשר הביטחון, דאז, רא"ל (מיל') משה (בוגי) יעלון וגייס למשימה גם את הקרן הקיימת לישראל, בראשותו של דני עטר, ואנשי עסקים מובילים. 

בשבוע שעבר הונחה במקום אבן הפינה למרכז מנהיגות וחינוך, מוזיאון ההגנה והפלמ"ח המחודש, מרכז המבקרים למרחב הביוספרי ומבואה ליציאה לטיולים בכל שטחי מגידו. גולת הכותרת היא הקמת כפר קידום נוער משלב בין דתיים וחילוניים, מכיתה ז' עד י"ב, שבו ילמדו כ־150 תלמידים וידריכו, בין היתר, תושבים ותיקים שגדלו בצל הבסיס המיתולוגי של הפלמ"ח .

"החלטנו לשלב בין קידום הנוער מכל הארץ לבין ערכי ומורשת הפלמ"ח וההגנה", אמר איציק חולבסקי, "בדגש על מאפיינים חקלאיים, חלוציים וביטחוניים. פניתי לשני חלוצים ותיקים שהיו נערים בתקופת המחתרות, ולשמחתי הם הסכימו להשתלב בצוות ההוראה והחינוך של כפר הנוער החדש, ומטרתנו היא להפעיל אותו כבר בשנת הלימודים הבאה".

בטקס הנחת אבן הפינה נטלו חלק יו"ר קק"ל היוצא, דניאל עטר, ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, מנהל אגף החינוך בקק"ל, שר שלום ג'רבי, אנשי העסקים אריאל חלקיהו שטרן ואמיר לנג ומנכ"ל המועצה האזורית מגידו, אברהם אזולאי.

יו"ר קק"ל, דניאל עטר אמר בטקס: "זהו בהחלט רגע מרגש עבורי ועבור קק"ל להקים לתחייה את המקום ההיסטורי והחשוב הזה, וליצוק בו תוכן אמיתי למען הנוער והאזור כולו. ואני מודה לראש המועצה המוכשר והנמרץ חולבסקי, שזאת הגשמת חלומו."


 
באנר משקארד חדש
 

חלה לשבת מבית אילת-השחר

מאז פרוץ הקורונה חל איסור להכין חלות בגני הילדים בקיבוצים, מסורת זו כמו רבות אחרות נעצרה באחת. לכבוד השבת החורפית הבאה עלינו לטובה קבלו את מתכון החלות של גנון תלתן מאילת-השחר על פי מתכון של הקונדיטורית המקומית אלה הרדוף 
חלה לשבת

1 ק"ג קמח לבן,  50 גרם שמרים טריים, 1-1.5 כוסות סוכר, 400 גרם חמאה, 2 כוסות חלב, 4 ביצים 

אופן ההכנה: 

1. מפוררים את השמרים לקערה קטנה ומוסיפים אליהם את הסוכר, מחכים קצת עד שהשמרים 'זוללים' את הסוכר ונראה שהוא נעלם. 

2. מחממים את החלב עד לסף רתיחה, מורידים מן האש וממיסים בחלב החם את החמאה. 

חשוב! התערובת צריכה להיות פושרת ולא יותר. 

3. שמים את כל החומרים בקערה ולשים היטב. גם מיקסר איכותי המצויד בוו לישה יעשה עבודה מצוינת, תנו לו לעבוד עשר דקות לערך. הבצק יוצא דביק מאד וזה חוקי לגמרי, בשום פנים ואופן אל תתפתו להוסיף קמח! 

4. מתפיחים את הבצק במשך כשעה עד שעה וחצי (קצת יותר בחורף וקצת פחות בקיץ...), ניתן גם להכניס להתפחה במקרר במשך הלילה, התפחה לילית תהפוך את הבצק ליותר ידידותי למשתמש. 

5. אחרי ההתפחה הראשונית ניתן ליצור מהבצק חלות אישיות או משפחתיות. (עבור חלות בגודל בינוני, תוכלו לחלק את הבצק ל-5 חלקים וליצור מכל חלק חלה משפחתית בגודל של תבנית אינגליש קייק). 

6. את החלות המוכנות נהוג להבריש בביצה טרופה שערבבתם עם מעט מים, לפזר עליהן מעט שומשום ולתת להן לתפוח כחצי שעה עד שהן שמנמנות ויפות. 

7. החלות הקטנות והאישיות זקוקות לכ-20 דקות של אפייה בתנור שחומם ל-180 מעלות, והגדולות זקוקות לכחצי שעה של אפייה. 


 
באנר קמפיין קליטה 2
 

חוזר בועז מקלר ושות': שינוי סיווג אזורי עדיפות לאומית

בועז מקלר רו"ח, אילן כהן מנהל מערכות מידע.
**המאמר הינו מטעם בועז מקלר ושות', ואינו מטעם התנועה הקיבוצית.
25/28
לוגו משרד בועז מקלר ושות'

בישיבת הנהלת רשות מקרקעי ישראל שהתקיימה ביום 21.10.2020 התקבלה החלטה מספר 4954 בנושא "הוראות מעבר – אזורי עדיפות לאומית".

ראו חוזרינו 92/2020 "הנחות אזורי עדיפות לאומית – הוראת מעבר"

על פי החלטה 4954 ישובים אשר סיווגם כמפורט בסעיף 4.2.2 לקובץ החלטות מועצת מקרקעי ישראל שונה בעקבות התיקון שנכנס לתוקפו ביום 20.10.2020, ימשיכו ליהנות מהנחות אזור שהיו נהוגות עד לקבלת ההחלטה, וזאת עד ליום 31.1.2021 בכפוף להגשת בקשה מלאה לרבות מסמכי חובה בהתאם לכללי רמ"י עד למועד זה.

ראו רשימת 34 ישובים - שסיווגם ירד.

יודגש כי ישובים שסיווגם עלה, ייהנו מההטבות הנחות אזור כבר ממועד חתימת השר, דהיינו 20.10.2020.

ראו רשימת 17 ישובים - שסיווגם עלה.

לעניין תקרת ההנחה הסוציואקונומית הישובית ראו חוזרינו 90/2020 "תקרת ההנחה הסוציואקונומית בהקצאת מושבים באזורי עדיפות"

לפרטים נוספים, אתר המשרד: www.mekler.co.il 
 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה