דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

רוצים לקחת אחריות - שיא של משתתפים בקורס להכשרת מנהלי ומנהלות קהילה שהסתיים

למרות ועל אף הכל, נגד כל הסיכויים, נפתח השנה מחזור נוסף של הקורס להכשרת מנהלי ומנהלות קהילה קיבוצית במרכז האקדמי רופין. למרבה ההפתעה, היה זה המחזור הגדול ביותר של הקורס ולקחו בו חלק 38 משתתפים ומשתתפות אשר מתעניינים או נמצאים בתחילת התפקיד המורכב והמגוון ביותר בשדרת הניהול הקיבוצית. מפגש הסיום של הקורס כלל ביקור בחצרים וכפר עזה
הביקור בכפר עזה במסגרת מפגש הסיום של הקורס להכשרת מנהלי קהילה. מספר שיא של משתתפים
הביקור בכפר עזה במסגרת מפגש הסיום של הקורס להכשרת מנהלי קהילה. מספר שיא של משתתפים

מפגש הסיום התקיים בדרום, תחילה בקיבוץ חצרים, ממנו הגיעו לקורס שני משתתפים, שם שמעו על התהליך שחצרים הניע כבר מה-11 באוקטובר להכשרת שטח לקליטת קיבוץ מפונה שכלל את שיתוף הציבור לאורך כל הדרך, על הקשר שנוצר עם קיבוץ בארי והדיאלוג האפקטיבי, תוך יצירת הסכמות, בין שני הקיבוצים. קו הסיום כבר נראה באופק, ובעוד זמן לא רב צפוי אתר הקראווילות שהוקם להיות מאוכלס על ידי קהילת בארי ולהוות את מקום מגוריהם הזמני עד שיוכלו לשוב לביתם, כקהילה שכנה לחצרים.

משם, המשיך הסיור לכפר עזה, שם שמעו כולם מזוהר על מה שעברו חברי הקיבוץ בשבת השחורה וגם בימים שאחריה. חבר הקיבוץ שמעון אלקבץ (מפקד גל"צ לשעבר), אביה של סיוון ז"ל שנרצחה יחד עם בן זוגה נאור חסידים ז"ל בדירתם בשכונת הדור הצעיר, פגש בשכונה ההרוסה את משתתפי ומשתתפות הקורס ואמר להם: "חשוב לנו שבאתם, ואנחנו רוצים שיגיעו כולם! קבוצות מכל הקיבוצים מוזמנות לבוא ולשמוע את סיפורנו כדי שאף פעם לא יישכח, וכך ננציח את זכרם של הנרצחים".

משתתפי הקורס מחוייבים בכתיבת עבודה המבוססת על למידה מהצלחות. כמו בכל שנה, גם הפעם נשמעו תיאורים על מגוון מיזמים קיבוציים מעניינים. מרגשת במיוחד הייתה עבודתם של זהר ואיציק, שכל אחד מהם חקר את זווית הראייה של קיבוצו של האחר בתהליך קליטת כפר עזה בשפיים, אך שניהם הדגישו מאוד את מעורבותה ותמיכתה של התנועה הקיבוצית בתהליך.

שלומית צימרינג, מנהלת היחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית ומובילת הקורס, מסכמת: "אמנם נאלצנו להתחיל מאוחר ולקצר את כמות המפגשים, אמנם היו לא מעט היעדרויות בשל שירות מילואים, אמנם לעתים הצפוניים היו לחוצים להגיע הביתה בגלל התראות, אבל - בגדול הצלחנו לקיים שגרת למידה ולעסוק ברוב הנושאים שמונחים על שולחנם של של מנהלות ומנהלי הקהילה, התפקיד המורכב והמגוון ביותר כיום בשדרת הניהול הקיבוצית".

ההרשמה למחזור הבא של הקורס תיפתח באוגוסט. מוזמנים לפנות לשלומית לפרטים נוספים: hr@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה