- כותב/ת :
מתוך חוברת חנוכה תשע"ב, באדיבות מחלקת נוער עמק חפר|
- 04/12/2017
content
להעביר את האור הלאה
מתוך חוברת חנוכה תשע"ב, באדיבות מחלקת נוער עמק חפר
ערכים ומטרות הפעילות
- לבחון את מושג האור כסמל אישי וחברתי
- הבנה שהאור המיוחד של כל אחד מאיר לאדם עצמו, לקבוצה ולכל החברה
קהל היעד
חברת הנעורים
משך הפעילות
כשעה וחצי
רשימת ציוד ועזרים
- אביזרים שונים הקשורים באור (כגון: עששית, נר וכו'...)
- רצועות בריסטול
- טושים/עטים
- דפים
מערך הפעילות
פתיחה:
אור העיר - מחלקים לשתי קבוצות (אפשרות נוספת, כל הקבוצה ביחד אל מול הזמן). המטרה: למצוא כמה שיותר מקומות שיש בהם את המילים אור ואש. (לדוג': אור עקיבא, אור יהודה, אשקלון, אשדוד וכו'... )
חלק א':
יושבים המעגל. במרכז מפוזרים חפצים הקשורים לאור (כגון: עששית, נר, זיקוק, מראה ועוד). אפשר גם לפזר פתקים ריקים ומי שרוצה יכול להוסיף חפץ שלא קיים. כל משתתף יבחר מבין החפצים הפזורים , חפץ המסמל בעיניו את המושג אור. לבסוף, עורכים סבב ומשתפים בחפץ הנבחר ובסיבה לבחירתו.
חלק ב':
- על כל משתתף למצוא בן זוג ש"אורו" יתאים לו. הבחירה יכולה להיות על פי קריטריונים שונים: מכנה משותף , השלמה , ניגודים.
- כל זוג יחפש זוג נוסף בכדי ליצור רביעייה. הרביעיות יגדירו בשם את האור המשותף שנוצר בקבוצתם ויכתבו על גבי רצועת נייר את הגדרת האור.
- הקבוצות יתכננו, באופן יצירתי, דרך להצגת הגדרת האור שלהן.
סיכום:
- הקבוצות יציגו את הגדרת האור שלהן
- דיון:
- איך הגעתם להגדרה המשותפת לאור?
- האם היו חילוקי דעות?
- מה ניתן ללמוד מריבוי ההגדרות לאור?
- ספרו על האור שבכם. מה אתם חושבים שמביאים איתכם לקבוצה, ליישוב?
- כיצד ניתן להאיר באור גדול את הסביבה?
- מתי יש לי הזדמנויות להאיר לאחרים וכיצד?
- מתי אני זקוק לאור של אחרים? כיצד זה בה לידי ביטוי?
- למי ולמה הייתי רוצה להאיר בחג החנוכה הקרוב? כיצד?
תובנות ודגשים חינוכיים
באמצעות הפעילות ניתן לייצר אווירה נפלאה בקבוצה. להדגיש את הדברים הטובים בכל אחד מחברי הקבוצה ולהעצים אותם. כמדריכים, חשוב שתקדמו שיח חיובי זה, ושגם אתם תדעו ותאמרו לכל חניך וחניכה מהו האור שאתם רואים בו/בה.
קבצים מצורפים
כזה ראה וחדש
חגים ומועדים
סיווג חומרים לחגים
האם הפעילות עזרה לי?
הוספת תגובה חדשה