- כותב/ת :
פעילות באדיבות מ.א .גולן|
- 28/05/2017
content
שיח על חרם בקבוצה
פעילות באדיבות מ.א .גולן
יש כמה צדדים לחרם: הנפגע, הפוגע, הקבוצה, המבוגר המשמעותי וההורים. בנוסף - דיברנו על מושגים כמו כבוד מחיה, כבוד האדם, ומה קורה כאשר יש "הדרת כבוד."
דיברנו על כוחה של קבוצה: וכמה חשובה ההשפעה יש לנו על הקבוצה שלנו, איך ניתן לתת מקום של שיקוף, שיתוף, כבוד מחיה.
כמה חשוב לעודד משחקים שלא מעודדים הדרת כבוד, תחרותיות- בלי לפגוע באחר, כל אחד זוכה- אפילו במשהו.
אמנם אנחנו לא שווים, יש לעודד את הילדים לשאוף כמה שיותר גבוה- ביחס לעצמם, ולגלות בכל אחד את הייחודיות והעצמה שבו. ומה קורה כאשר יש חרם?
- במרד יש הרבה עוצמה, וכאשר מישהו כמו מלכת הכיתה או כל דמות דומיננטית אחרת מובלת על ידי כוח, ולעיתים קשה לאותה הדמות "לרדת מהעץ"- והעוצמה והכוח הם המחזיקים את אותה דמות שלילית...
- כדור השלג והמקום של הסליחה והוויתור יכול להיות גם אצל הפוגע, וגם אצל הנפגע - חשוב לשקף את המחירים בכל התנהלות שכזו.
- יש לחנך את הילדים להיות פחות רעים אחד לשני, להיות חיוביים- ולשקף כמה טוב יוצא לקבוצה מהפירגון והחיוביות.
- מעגל הימנעות- חשוב להמשיך וללוות את הצדדים גם אחרי החוויה.
- לשים לב שחרם יכול להתחיל בכל מרחב שהוא- אצלינו ,בביה"ס ,בחוג, בגן: חשוב להבין את מורכבות הצדדים (סביבות שהחרם משפיע, מעגלי חברויות ולא רק פוגע ונפגע) ומה שורש הבעיה.
- יש לחזק כל צד בנפרד, קשר אישי.
- לנסות חבר את הצדדים- לאט, בשלבים, לבנות אמון, ולא חייבים להיות חברים הכי טובים- אלא פשוט להתנהג בכבוד אחד כלפי השני.
מומלץ הסרט I am, בנושא
ודיברנו על המימד האנטרנטי- שיש בו הרבה מההתרחשות החברתית- וחשיבה איך אנחנו מתמודדים איתם.
ישנם סירטונים טובים שמתאימים- בבקשה תראו אותם לפני שאתם מראים לילדים! הסדרה ההפסקה הגדולה- מצויינת, בעברית, ויכולה לדבר אל הילדים (ד-ו)
על חרם: לחצו כאן
על רכילות וירטואלית: לחצו כאן
לקריאה נוספת בנושא:
שיחה למנהלת: "הצילו! הבן שלי מפחד שמתארגן נגדו חרם" - לחצו כאן
התמודדות עם חרם חברתי בכיתה - לחצו כאן
ההימנעות וההתמודדות עם חרם - לחצו כאן
סיוע לילד המוחרם - לחצו כאן
קבצים
שיח על חרם בקבוצה.pdf575.09 KB
האם הפעילות עזרה לי?
הוספת תגובה חדשה