דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אריק (אריה) נחמקין, שר החקלאות לשעבר מנהלל, הלך לעולמו בגיל 96

אריק נחמקין, חבר כנסת ושר החקלאות לשעבר, הלך לעולמו אתמול (רביעי) בביתו שבמושב נהלל בגיל 96, כשהוא מוקף בבני משפחתו ובשיבה טובה. נחמקין היה פעיל בארגון ההגנה, מפקד בצה"ל ומזכיר תנועת המושבים עד היבחרו לכנסת. הלווייתו תערך היום (חמישי) בנהלל
אריק נחמקין רוכב על סוס כאשר מועדון הרוכבים הנהללי חגג לו יום הולדת 90. צילום: עופר אבידוב מנהלל
אריק נחמקין רוכב על סוס כאשר מועדון הרוכבים הנהללי חגג לו יום הולדת 90. צילום: עופר אבידוב מנהלל

נחמקין נולד ב-1925 במושב נהלל. הוא היה פעיל בארגון ההגנה, לחם במלחמת העצמאות, נפצע כמה פעמים ואף איבד את עינו. בין היתר, השתתף בקרבות משמר העמק, שם הוטל עליו לפנות את ילדי הקיבוץ כדי להגן עליהם בשעת ההפגזה. עוד לחם במבצע דני ובמבצע חורב. כמפקד מחלקה בגדוד הוא איבד את עינו בקרב בכפר הערבי דיר טריף.

משנות ה-60 היה פעיל בתנועת המושבים ושימש כמרכז אגף המשק של התנועה, וב-1970 מונה למזכיר התנועה וכיהן עד להיבחרו עד היבחרו לכנסת העשירית בשנת 1981 מטעם המערך. "הגעתי לכנסת אחרי 11 שנים כמזכיר תנועת המושבים שהייתה אז בשיא פעילותה: הרבה מאוד התיישבות בפריפריה", סיפר נחמקין בראיון לאיתן וצלר מעמותת תולדות ישראל ב-2011. "בהתחלה לא רציתי ללכת לכנסת. רציתי להמשיך את הפעילות בשטח". בכנסת היה נחמקין חבר בוועדת הכספים, בוועדת הפנים ובוועדת איכות הסביבה, שם לדבריו הצליח להשפיע כחבר כנסת. בשנת 1984 נבחר שוב ומונה לשר החקלאות בממשלת האחדות הלאומית שבראשה עמד שמעון פרס ובהמשך יצחק שמיר. בשנת 1988 לא הצליח להיבחר שוב ופרש.

נחמקין חי בנהלל כל חייו, היה נשיא "פרלמנט העמק", נשאר חקלאי כל ימיו ורכב על סוסים מגיל ארבע ועד אחרי גיל 90. הוא היה נשוי לשרה, שמתה לפניו, אב לשלושה ילדים: עמליה, דליה ושאול, וסב לנכדים ונינים. התנועה הקיבוצית אבלה ומשתתפת בצער המשפחה, מושב נהלל ותנועת המושבים כולה.

יהי זכרו ברוך.

הוספת תגובה חדשה