דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בשבילנו הם כבר אלופים

באולימפיאדה, או כפי שיש לומר - המשחקים האולימפיים - שמתקיימת בימים אלה בפריז, צרפת, מתחרים גם שלושה קיבוצניקים - עידו שחר מקיבוץ גת שמשחק בנבחרת הכדורגל האולימפית של ישראל (שסיימה בינתיים את חלקה), גל צוקרמן משדות ים מתחרה בגלישה בדגם הקייט פויל ועומר ורד וילנצ'יק בן ה-17 ממעגן מיכאל מתחרה בשייט בדגם ה-ILCA. כבוד!
גאים בכם - לא משנה מה!
גאים בכם - לא משנה מה!

ביום שישי שעבר נפתחו באופן רשמי המשחקים האולימפיים בפריז 2024, ובינתיים כבר יש למשלחת הישראלית שתי מדליות מהג'ודו וציפיות לעוד כמה מהג'ודו ומענפים נוספים (גולשי הרוח קרובים להבטחת מדליה). גם לקיבוצים יש במה להתגאות - שלושה נציגים משלנו במשלחת שמקווים להביא הישג, אבל כבר עכשיו מביאים לנו כבוד בעצם השתתפותם. לא לשכוח שמאחורי כל ספורטאי אולימפי עומדת משפחה תומכת וקיבוץ ששותפים גם הם להישג.

עידו שחר בן ה-22, שנולד וגדל בקיבוץ גת ומשחק בעמדת הקשר בקבוצת הכדורגל מכבי תל אביב ובנבחרת ישראל בכדורגל, הוא חלק מסגל הנבחרת האולימפית של ישראל לטורניר הכדורגל המתקיים במסגרת המשחקים האולימפיים, דבר שלא קרה מאז המשחקים במונטריאול בשנת 1976. בינתיים, הנבחרת שלנו הראתה יכולה לא מרשימה במיוחד וסיימה את חלקה לאחר שלא צלחה את שלב הבתים, אבל אנחנו גאים בעידו.

גל צוקרמן בת ה-20 משדות ים היא בתם של שני שייטים אולימפיים לשעבר - שני קדמי ואלי צוקרמן - ולכן אך טבעי שגם היא הגיעה להישג זה. גל מתחרה בגלישה בדגם הקייט פויל, לאחר שהתאמנה והתחרתה מכיתה ד' בדגמי אופטימיסט ואז ב-420 (הדגם הזוגי לנוער), והחליטה בגיל 16 לקחת הפסקה. לפני ארבע שנים טסה גל ליוון לקורס ללימוד גלישה בקייט, ולא ידעה שהדגם ייכנס לתוכנית האולימפית בפריז. היא התנסתה בדגם הקייט פויל, הפכה לאלופת העולם לנוער בדגם זה ומשם "עלתה על הגל" והשאר היסטוריה. ביום ראשון תחל להתחרות. בהצלחה!

עומר ורד וילנצ'יק בן ה-17 ממעגן מיכאל הוא הספורטאי הכי צעיר במשלחת הישראלית כולה. עומר שט מגיל צעיר וכבר בגיל 16 הוא סיים במקום השמיני באליפות אירופה הראשונה שלו לבוגרים שהתקיימה בחודש פברואר האחרון, והפך לגבר הראשון שמשיג עבור ישראל את הכרטיס לאולימפיאדה בסירת יחיד מדגם ILCA7 (לייזר סטנדרט לשעבר). עומר ואחותו התאומה יעלה, כדורסלנית בליגת העל לנערות, הם ילדים לאם יחידנית ש"מנהלת את כל האירוע הזה לבד", לדבריה. ביום חמישי התקיים יום השיוטים הראשון של עומר אותו סיים במקום ה-22, לאחר שסיים את השיוט הראשון שלו במקום ה-38 ובשיוט השני סיים במקום השלישי (!). אלוף.

הוספת תגובה חדשה