דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"זו משימת חיינו בעת הזו"

על אף המתיחות הגדולה לקראת תגובתן הצפויה של איראן וחיזבאללה ביקר ביום שני מטה התנועה הקיבוצית בהובלת מזכ"ל התנועה ליאור שמחה בקיבוצי הגליל העליון שדה נחמיה, להבות הבשן ושמיר שלא פונו. "זה קשה, אבל זו הציונות שלנו – להחזיק את המקום", אמרה ממלאת תפקיד באחד הקיבוצים. מזכ"ל התנועה דורש מהממשלה להעניק חבילת סיוע דחופה לשמונת הקיבוצים שלא פונו
מטה התנועה בביקור בלהבות הבשן
מטה התנועה בביקור בלהבות הבשן

הקיבוצים שלא פונו מהגליל העליון מתמודדים עם מציאות קשה ושוחקת כבר עשרה חודשים. בפגישות עם ממלאי התפקידים בשדה נחמיה, להבות הבשן ושמיר עלו הצרכים השונים של הקיבוצים ונפרשו מצד אנשי התנועה שורת הצעות ועצות, ותוכניות של עזרה לקיבוצים, המתמודדים עם מציאות של מלחמה חסרת תקדים באורכה, ועם תנאי אי-ודאות גדולה וידיעה עד מתי יימשך המצב החריג. ממלאי התפקידים בקיבוצים ביטאו תחושות של תסכול וקושי בהתמודדות עם חוסר בכוח אדם, בדגש על מערכת החינוך, ועל קושי לספק מענים לכל הצרכים. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה שיבח את חוסן הקהילות וציין שורת נושאים אותם מקדמת התנועה מול המדינה כדי להקל על קיבוצי הנגב המערבי וגבול הצפון, ובתוך כך דרישה מממשלת ישראל להעניק חבילת סיוע דחופה לשמונת הקיבוצים בגליל העליון שלא פונו, אך חיים בצל מתיחות בלתי אפשרית ותחת אש יומיומית. הקיבוצים הללו הם הגיבורים האמיתיים של מדינת ישראל. אנחנו איתכם לכל אורך הדרך, אמר שמחה.

במפגש בלהבות הבשן אמרה תום וייזר, שמנהלת בקיבוצה את תחום התרבות והחינוך החברתי קהילתי, דברים שביטאו תחושה שעלתה גם מעמיתיה, ממלאי התפקידים. לדבריה, "אחרי שבעה באוקטובר הבנו מהר מאוד – מה שלא נעשה בעצמנו – לא יהיה. וככל שנמשך המצב  לקחנו אחריות, והקמנו את המערכות, ואף עיבינו אותן. אני וחבריי חשים שזו משימת חיינו בעת הזו - להחזיק את המערכות, את הקהילה. וזה נמשך כבר עשרה חודשים. זה שוחק, זה מעייף אבל זו הציונות שלנו – להחזיק את המקום, לקיים פה תרבות, לקיים מערכת חינוך וקהילה תוססת, על אף הקושי. אנחנו בהחלט מצפים לעזרת הרשויות להחזיק את המקום".

הוספת תגובה חדשה