דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

איך מתמודדים ממלאי וממלאות התפקידים בקיבוצים עם גל האומיקרון? מספר התקנים לשנות השירות יגדל ב-10% בשנה הבאה! מיהו יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית החדש? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
קומונת זיו
 
 20/01/2022

ביחד מול האומיקרון

כמו בגלים קודמים התכנסו, גם הפעם בזום פעילי ופעילות התנועה הקיבוצית ביחד עם עשרות ממלאות וממלאי תפקידים בקיבוצים, למפגש התמודדות עם הקורונה המתמשכת והגל החמישי שמכה באופן חד ומשמעותי בכלל הציבור במדינה ובתוך כך גם בקיבוצים
ביחד מול האומיקרון

ד"ר אילת גלס, ראשת אגף חברה בתנועה הקיבוצית: "פגשנו בזום כ-170 ממלאות וממלאי תפקידים מקיבוצים רבים, ערוכות ומוכנים, מתנדבים ופועלות, בשביל החברות, והחברים, התושבות והתושבים, בשביל הקהילה הקיבוצית כולה. נכון, הגל הזה תופס את כולנו בשחיקה, בעייפות, בתמרונים בין בידוד במשפחה לקורונה בקהילה, אבל בו זמנית יש בנו כוחות ויצירתיות, יש לנו את הקהילות הקיבוציות שלנו, את המשפחות שלנו ויש לנו את עצמנו".

במסגרת המפגש המשיכו הנוכחות והנוכחים להעמיק את ההכרות עם ובין ממלאות וממלאי התפקידים מקיבוצים שונים, וללמוד אחד מהשני ולחזק את מעגלי השוּתְפוּת. דני עבודי, מנהל מרכז "קמה" באורנים, פתח את המפגש, ודיבר על "שביל התקווה" מזווית ראייה חברתית אקולוגית, בדגש על יחסי הגומלין בין הון חברתי, הון אנושי והון מגשר. דני תאר את פרמידת המוטיבציות ועל פיה הדגיש את חשיבות חיזוק החוסן האישי במקביל לחוסן הקהילתי. המשתתפות והמשתתפים הגיבו בלוח השיתופי המקוון (פאדלט) וכתבו על חשיבות החיבור בין המערכות הקהילתיות השונות.

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית: "השיתוף הזה מעורר לפעולה - לעבודה במערכות הפורמליות והבלתי פורמליות, להסתכלות על הייחודיות של הפרטים, שהם חלק מהקהילה ומתוך זה לראות מה הקהילה יכולה או צריכה לעשות, לבחון איך להעצים פרטים בקהילה כשהתוקפנות וחוסר הסבלנות יוצאים בלהט החוצה, אחד כלפי השני".


באנר חשבשבת

בשורה משמחת: התקנים לשנת שירות ומכינות קד"צ יוגדלו בעשרה אחוזים – כבר מהשנה הבאה

בעקבות הביקוש הגדול של בני נוער להתנדב לשנת שירות ולמכינות קדם צבאיות, ולאחר עבודה מאומצת של סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר, ויו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, מול משרדי הביטחון והאוצר, נודע השבוע כי 7,660 בני ובנות נוער יוכלו לדחות את גיוסם בשנת הפעילות תשפ"ג – תוספת של 10%
קומונת זיו נעורים באנדרטת הקיבוצים

צה״ל והאגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון הבחינו מזה זמן ברצון הרב של בני  ובנות הנוער, בוגרי כיתות י"ב המבקשים ומבקשות להתנדב למסגרת מסלולי שנת שירות ומכינות קדם צבאיות, טרם גיוסם לצבא. לאור הביקוש הגדול שגבר על היצע התקנים, פעלו בעת האחרונה סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר (מפלסים) מכחול לבן ויו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע (גבעת חיים איחוד) ביחד עם שר הביטחון, בני גנץ, על מנת להגדיל את מספר מכסות בני הנוער המתנדבים לשנת שירות או יוצאים למכינות. 

7660 בני ובנות נוער יוכלו לדחות את גיוסם בשנת הפעילות תשפ"ג. מדובר במספר הגדול ביותר מאז ומעולם, מספר שמהווה כ-10% בהיקף דחיות הגיוס ביחס לממוצע השנים האחרונות שעמד על כ-5% בשנה. 

התנועה הקיבוצית הינה הגוף המשלח הגדול ביותר לשנת שירות ובשנה זו מתנדבים דרכה 1100 שינשינים ב-115 מסגרות שונות מרמת הגולן ונהריה ועד חבל אילות ואילת. אחת מההחלטות שהתקבלו בוועידת התנועה הקיבוצית השישית שהתקיימה בחודש נובמבר האחרון, קראה לממשלת ישראל לאפשר לכלל בני הנוער להכיר את החברה הישראלית ולפעול במסגרת תנועות הנוער, בארץ ובחו"ל, בעלות הזיקה לתנועה הקיבוצית וערכיה, וכן במסגרת "שנת השירות" והמכינות הקדם צבאיות. במסגרת כנס הנהגות הקיבוצים שהתקיים לאחר הוועידה, הבטיח שר הביטחון, ח"כ בני גנץ, למזכ"ל התנועה הקיבוצית ולמשנה למזכ"ל, במסגרת פגישה אישית, כי יפעל באופן אישי להגדיל את המכסות. ניר מאיר הודה לשר גנץ על כך שעמד בהבטחתו.


באנר מזרחי טפחות חלק עליון

יו"ר חדש לאיגוד התעשייה הקיבוצית - עדו רודוי מרמת יוחנן

בראשית החודש הבא יכנס עדו רודוי (59) לתפקיד יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית. רודוי, חבר קיבוץ רמת יוחנן ונשוי + 4, שימש בתפקידו האחרון כמנכ"ל פלרם תעשיות
עדו רודוי, היו"ר החדש של איגוד התעשייה הקיבוצית. צילום: דודי מוסקוביץ
עדו רודוי, היו"ר החדש של איגוד התעשייה הקיבוצית. צילום: דודי מוסקוביץ

רודוי יחליף בתפקיד את יונתן בשיא (73), חבר קיבוץ מעלה גלבוע, שישלים 11 שנים בתפקיד. בשיא, אל"מ במיל', שימש בעבר במספר תפקידים ובינהם: מנכ"ל משרד החקלאות, יו"ר חברת "מהדרין", יו"ר מנהלת סל"ע האחראי על יישום ההסדרים למפונים במסגרת תוכנית ההתנתקות מטעם משרד רה"מ ומנכ"ל משקי עמק בית שאן. נוסף על כל אלה, משמש בשיא בשנים האחרונות בתור  יו"ר הדירקטוריון של חברת מיטרוניקס.

עדו רודוי אמר עם ההודעה על מינויו לתפקיד: "אני מודה ליונתן בשיא על הובלת האיגוד וקידומו בשנים האחרונות, אני נרגש לגשת לעשייה ולהוביל את האיגוד בשנים הקרובות". יונתן בשיא, היו"ר היוצא, אמר: "אני מאחל לעדו המון בהצלחה, אני בטוח שהוא ירחיב את הנעליים שלי. אני מודה לצוות הנפלא של האיגוד על שנים של עשייה ודחיפה קדימה".

איגוד התעשיה הקיבוצית, בניהולו של גיל לין ממשמר העמק, הוקם בשנת 1962 ומהווה את ארגון הגג שמייצג כ-250 חברות ומפעלי תעשייה בקיבוצים, מושבים שיתופיים ומפעלים אזוריים המוכרים בכ-50 מיליארד ש"ח בשנה ופרושים בכל רחבי הארץ, בעיקר בפריפריה. 


באנר משקארד מתנות.

"זה מרגש, מאתגר וממריץ לתרום
לאותו דבר גדול שאנו קוראים לו
ביטחון מדינת ישראל"

ערן ניב, בן קיבוץ ארז, הועלה ביום ראשון לדרגת אלוף וייכנס לתפקידו כראש אגף התקשוב וההגנה בסב״ר. טקס הענקת הדרגות נערך במחנה רבין (הקריה) בראשות שר הביטחון, ח"כ רא"ל (במיל') בני גנץ, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ובהשתתפות מפקדים נוספים ומשפחת ניב. סביב שולחן המטה הכללי יפגוש ניב שני אלופים חברי קיבוץ ועוד אלוף שהוא בן קיבוץ - יחד הם שישית ממצבת
האלופים הנוכחית!
ערן ניב מקבל את דרגות האלוף מהרמטכ"ל, שר הביטחון ורעייתו, חגית. צילום: דו"צ, מתוך אתר צה"ל
ערן ניב מקבל את דרגות האלוף מהרמטכ"ל, שר הביטחון ורעייתו, חגית. צילום: דו"צ, מתוך אתר צה"ל

"אגף התקשוב והיכולות שלו הפכו בשנים האחרונות לחלק משמעותי מבניין הכוח של צה"ל", אמר שר הביטחון, ח"כ בני גנץ, "והאגף הופך מיום ליום למתקדם ורלוונטי יותר. אני מאחל גם לך, האלוף הנכנס, ערן ניב, בהצלחה רבה בתפקיד, ובטוח שההיכרות שלך עם המטה, השדה והיכולות שצברת לאורך השנים, יסייעו לך ולאגף התקשוב להמשיך ולצעוד קדימה".

״מימד הדיגיטל והסייבר הוא סוג של מפץ", אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "אנו נמצאים בתוכו כבר עשור אך עדיין מעטים מבינים לעומק את מה הוא מהווה כבר עכשיו ואת הפוטנציאל הגלום בו. אגף התקשוב בונה את עולם הדיגיטל שלנו. בזכות מימד הדיגיטל המ״מ בגולני, הטייס, המש״ט ואיש התקשוב כולם יחד, יתפקדו וילחמו טוב יותר. באגף יש אנשים מעולים והחוכמה היא לנצל ולרתום את הכוחות הבלתי רגילים הללו. הדרך עוד ארוכה. סומך עליך ערן״.

"בתפקידי כמפקד בית הספר לקצינים חשבתי רבות על זהות ודרגות", אמר ראש אגף התקשוב וההגנה בסב״ר הנכנס, אלוף ערן ניב, "על התשובה שאדם עונה לשאלה ׳מי אני?׳, כשהוא מקבל את הדרגה, על היכולת ליצור הר נישא ורם בתוך השגרה, היכולת לכרוך את זהותך, רצונותיך ושאיפותיך עם משהו גדול בהרבה". עוד אמר אלוף ניב כי "זה מרגש, מאתגר וממריץ להוכיח את עצמך כל פעם מחדש, לתרום לאותו דבר גדול שאנו קוראים לו ביטחון מדינת ישראל ולהודות למפקדים שבוטחים בנו. במעמד זה אביע את אהבתי והערכתי למשפחתי שנושאים את כובד האחריות בדיוק כמוני ולאורך השנים אני מרגיש שאנחנו ביחד באותה הנשימה. תודה לכולם ובהצלחה לכולנו".


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: השותלים הצעירים

השותלים הצעירים בגברעם. צילום: ורד אבני
השותלים הצעירים בגברעם. צילום: ורד אבני

פעילות ט״ו בשבט השנה בגברעם הייתה פרי שיתוף הפעולה בין התרבות, צוות הנוי, החינוך והקומונה. במהלך היום הגיעו (בזמנים שונים ובהפרדה מוחלטת בין הקבוצות, בשל גל האומיקרון) כל שכבות הגיל השונות מהגנים ובתי הילדים (עד כיתה ו') לשטח שאותו צוות הנוי ייעד להפוך לגינה. לכל קבוצה חיכתה משימה מתוכננת לטובת הכשרת השטח לגינה. בשעה 16:00 הוזמנו כל המשפחות לשתול ולנטוע פרחים ועוד.

אם אתם שואלים את עצמכם איך ביום קר כל כך בכל זאת הגיעו אנשים, אז מנהלת התרבות בגברעם מספרת לנו כי בתי הילדים ביחד עם הקומונה דאגו לפינת תה צמחים, מפנקת עם עוגות מאפה ידיהם.

איך לא יגיעו??!


באנר מזרחי טפחות חלק תחתון

הגביע חזר לגלבוע!

ליגת התיכונים בכדורסל הגיעה לסיומה לפני שבועים כאשר נבחרת התיכון הרב-תחומי "עמל עמק-חרוד" זכתה באליפות התיכונים לאחר ניצחון בגמר 53:69 על תיכון 'חדש' ת"א. החבורה מהגלבוע הובילה החל משריקת הפתיחה ועד לסיום במשחק שנערך לעיני כ-1000 צופים רועשים (תחת מגבלות קורונה) באולם בחדרה
הגביע חזור לגלבוע! צילום: רום שקד
הגביע חזור לגלבוע! צילום: רום שקד

 זוהי זכייה שלישית של התיכון מהגלבוע בשמונה השנים האחרונות, לאחר שנבחרת הכדורסל שלו זכתה גם בשנת 2013 ובשנת 2017 בגמר מיתולוגי מול כוכב 'עירוני חדש', העונה לשם דני אבדיה. השנה, האליפות הגיעה לאחר עונה מושלמת עם 12 ניצחונות וללא הפסדים כלל בכל הטורניר. הקפטן זיו וייסמן (ממולדת) שעלה לשחק למרות פציעה, ניב למפרט (שנבחר למצטיין במשחק), ויואב ברמן שנבחר לשחקן העונה בליגה, הובילו את החבורה מהגלבוע עם יכולת נהדרת.

לטורניר היוקרתי מעפילות 16 קבוצות מתוך למעלה מ-5020 נבחרות מתיכונים בכל הארץ. ההישג השנה, והזכייה השלישית בפרק זמן קצר, מעידים על מגמה מובהקת, בהובלת המועצה, מועדון הכדורסל המקומי (גלבוע/מעיינות) וביה"ס, של השקעה ורוח מיוחדת, הנמשכת כבר 13 שנים ומוכיחה עצמה כל פעם מחדש. כעת, צפויים שחקני עמק-חרוד, לככב ולהוביל את הקבוצות 'נוער-על' 'ונוער-לאומית', במסגרת מועדון הספורט גלבוע/ מעיינות (בניהולו של לירן וינקור). נציגי קבוצת עמל, שנכחו במשחק בירכו את ראש המועצה, ואת מנהלת בית הספר לילך שטיין על הזכייה באליפות, ועל המשך פאר היצירה בכדורסל בגלבוע. בתיכון לומדים כיום כ- 1200 תלמידים מ- 45 ישובים שונים.

"הרוח הערכית הנושבת בגלבוע - היא המשאב הכי משמעותי ואיתן לטיפוח", אמר עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע. "בזכות הרוח קמה ההתיישבות, בזכות הרוח אנו כובשים את פסגות המצוינות בספורט, ובזכות אותה רוח ייחודית מקודם החינוך בגלבוע". 


באנר ביטוח חקלאי

שבילים שמחברים בין השומר הצעיר בפריז לפוליטיקה בישראל

שאנה אורליק, בוגרת תכנית "שבילים" מבית "הרשת" של התנועה הקיבוצית בשיתוף קרן ברל כצנלסון, מספרת על הדרך שעשתה מילדותה בפריז כרכזת קן השומר הצעיר שגדלה בבית פוליטי ועד לעבודתה הנוכחית כיועצת של סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן. הצטרפו גם אתן ואתם לשני מחזורי התכנית החדשים שנפתחים בצפון ובדרום
שאנה אורליק מקבלת את תעודת הסיום של תכנית "שבילים" מנחשון אלוני שמוביל את התכנית
שאנה אורליק מקבלת את תעודת הסיום של תכנית "שבילים" מנחשון אלוני שמוביל את התכנית

שאנה אורליק גדלה בפריז בבית פוליטי המזדהה עם השקפות שמאל. נוסף על פעילותה כרכזת קן השומר הצעיר בפריז, הייתה שאנה פעילה אקטיביסטית גם במפלגת הצעירים הסוציאליסטית ומהר מאוד היא הבינה שיכולת ההשפעה על החברה, ובמיוחד במקום בו מתגוררת, קוסמת לה. לא פעם הייתה ציפייה משאנה להיות שגרירת ישראל בתפוצות מעצם היותה יהודייה, ובעיקר בתקופות בהם הסכסוך עם הפלסטינים היה בכותרות. ״תמיד הרגשתי דיסוננס בנושא הזה, למדתי משפטים בצרפת והרגשתי שאני פשוט רוצה להשתמש בזה בפוליטיקה כדי לשפר את החברה. היה לזה חלק מאוד גדול מהרצון שלי לעלות ארצה״.

קיימים הבדלים רבים בין הפוליטיקה הישראלית לזו בצרפת. לדבריה של שאנה, כלים רבים לגישור הפערים היא רכשה בתכנית "שבילים - לציונות וצדק חברתי" מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית בשיתוף עם קרן ברל כצנלסון: ״היה לי מאוד חשוב לקבל את ההזדמנות לפגוש אנשים שהם באותו הראש שלי. אני מרגישה שהחינוך שקיבלתי בשומר הצעיר בפריז, היה שמאלי, סוציאליסטי וקיבוצי, ואת הערכים האלו רציתי לחפש לא רק במפלגות ובפוליטיקה אלא באמת במסגרת של מנהיגות ושל חשיבה משותפת עם אנשים צעירים. הנושאים בתכנית היו מאוד רלוונטיים לי, אני אוהבת ללמוד יותר ולהעמיק בנושאים מגוונים. המטרה הראשונה שלי בהצטרפות לתכנית הייתה לפגוש אנשים, והשנייה, לגבש עוד יותר את העמדה הפוליטית שלי עם אנשים שהם איפשהו במחנה האידיאולוגי שלי".

המטרה שהוצבה עוד בצרפת הושגה לאחרונה. כיום, עובדת שאנה כיועצת סגן שרת הכלכלה והתעשייה, ח"כ יאיר גולן, לענייני החברה הערבית. 


באנר משקארד מתנות.

התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוץ להציג מועמדות לתפקיד חבר/ת מזכירות התנועה הקיבוצית

בימים אלו, 5 נציגות ונציגי הציבור המכהנים במזכירות התנועה הקיבוצית מסיימים תקופת כהונה. לפיכך אנו פונים בקול קורא לחברי וחברות הקיבוצים להגיש מועמדות לתפקיד נציגי ציבור במזכירות. תקופת הכהונה במזכירות הינה עד ארבע שנים, חברה או חבר מזכירות שמסתיימת כהונתם הראשונה רשאים להיבחר לתקופת כהונה נוספת
לוגו התנועה הקיבוצית

רקע על עבודת המזכירות: מזכירות התנועה הקיבוצית היא ועד האגודה, והיא הגוף המנהל והמפקח על ההתנהלות השוטפת של הנהלת התנועה ומוסדותיה השונים בכפוף להחלטות הועידה והמועצה. לשם כך תהיה המזכירות רשאית להשתמש בכל הסמכות המוקנית לה כ"ועד האגודה", פרט לאותן הסמכויות השמורות במפורש למועצה, במובנה כ"אסיפה כללית", או לוועידה, כמוסד העליון של המועצה.

התנועה הקיבוצית מחויבת לאיזון מגדרי ולאיזון אזורי-גאוגרפי. לאור הפיזור הגאוגרפי הקיים היום בהרכב המזכירות נודה על הגשת מועמדות של חברות וחברי קיבוץ מאזור עמק המעיינות, עמק הירדן, רמת הגולן והערבה.

לפרטים אודות מזכירות התנועה הקיבוצית וסדרי עבודתה ואודות תהליך הגיוס לתפקיד, ראו בפרק ג'1 לחוברת הכחולה.

חברות ו/או חברים המעוניינים ומעוניינות להגיש מועמדות לתפקיד, ישלחו קורות חיים עד לתאריך 18.02.22 לדוא"ל: iritg@tkz.co.il


באנר חשבשבת

לתנועה הקיבוצית דרוש/ה 
רכז/ת לאזור מילואות 

מהות התפקיד: קשר ישיר עם כל ממלאי התפקידים הבכירים בקיבוצים באיזור מילואות. מיצוי הסינרגיה, התאום והעבודה המשותפת של התנועה הקיבוצית עם מילואות ועם המועצות האזוריות בגליל המערבי
לוגו התנועה הקיבוצית

המשך מהות התפקידשת"פ מתמשך ואפקטיבי בנושאים אסטרטגיים הקשורים לקיבוצי האזור, חבריהם ותושביהם, תוך מיצוי היתרונות המיוחדים שיש לכל ארגון בתחומים הפוליטיים, כלכליים, כספיים, ציבוריים וקהילתיים ולצורך חיזוק הגישה האזורית והיישובית למשאבים.

דרישות התפקיד:

  1. חבר.ת קיבוץ
  2. השכלה אקדמאית
  3. ניסיון ניהולי  בתחום החברתי ובתחום הכלכלי במרחב הקיבוצי.
  4. תפיסה ניהולית ערכית.
  5. יכולת לתאם ולפעול בשליחותם של גורמים שונים
  6. יכולת בעבודת צוות ויחסי אנוש טובים.
  7. כושר הבעה בכתב ובעל פה.
  8. נכונות לעבודה בשעות לא שגרתיות.
  9. היקף המשרה - מלאה.
  10. כניסה לתפקיד: דצמבר 2021
  11. רשיון נהיגה בתוקף, שליטה בoffice 

היקף המשרה: מלאה
כניסה לתפקיד: מיידית

קורות חיים יש לשלוח עד 31/01/22, לאירית גולדברג בדוא"ל: iritg@tkz.co.il


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה