דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

משתקים את המדינה וממשיכים להילחם על הדמוקרטיה. הסדר הביניים לבנייה בקיבוצים הוארך עד לסוף שנת 2023. משרד המורשת אישר את התכנית להקמת המוזיאון הווירטואלי הראשון למורשת הקיבוצים. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
המחאה
 23/03/2023
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

משתקים את המדינה למען
ההגנה על הדמוקרטיה

ממטולה עד אילת: גם היום, חמישי, הפגינו חברי וחברות הקיבוצים בהמוניהם נגד ההפיכה המשטרית במסגרת היום שהוכרז כ"יום השיתוק הלאומי". נציגי הקיבוצים השתתפו גם בהפגנה מול הכנס באיירפורט סיטי בו השתתפו השרים דיכטר וברקת. בשבת יוצאים כולם וכולן ל"הפגנת החירות". עד שננצח
הפגנה בצומת נהלל. צילום: ינון מלכין
הפגנה בצומת נהלל. צילום: ינון מלכין

גם הפעם לקחו אלפי קיבוצניקים וקיבוצניקיות חלק בהפגנות השונות בכל הארץ, מחבל אילות ועד הגליל העליון במסגרת "יום השיתוק הלאומי" שהוכרז וכלל הפגנות בעשרות צמתים, מחלפים וערים, צעדות ושיירות של אופניים, רכבים וכלים חקלאיים. צפו בשיירת הטרקטורים של גד"ש "יען" המשותף לקיבוצים עין המפרץ ויסעור. לא נלך שולל אחרי הצהרות הממשלה על "ריכוך" הרפורמה, או דחיית החקיקה כביכול עד לאחר פסח, לאחר שקודם לכן תשתלט הקואליציה על הוועדה לבחירת שופטים כדי למנות את אנשי שלומה. בשבוע בו נכנסה לספר החוקים לבנה ראשונה מתוך המהפיכה - שינוי חוק הנבצרות - נמשיך להפגין ולהגן על הדמוקרטיה. 

נציגים מהקיבוצים השתתפו היום בהפגנה שהתקיימה מול מתחם ה"איירפורט סיטי" בקריית שדה התעופה שם התקיים כנס "אסטרטגיה וחדשנות במרחב הכפרי", ביוזמת משרד החקלאות ופיתוח הכפר בהשתתפות שר החקלאות אבי דיכטר ושר הכלכלה ניר ברקת. נאומו של השר דיכטר הופרע בקריאותיהם של מפגינים שהצליחו להיכנס אל תוך הכנס. 

התנועה הקיבוצית לא תשתף פעולה עם ממשלה ששולחת למגרסה את החלום הציוני. נילחם עד שנבטיח את עתידנו ואת עתיד הדורות הבאים במדינה יהודית ודמוקרטית. כמדי שבת, נתייצב גם השבוע בהפגנות השונות ברחבי הארץ וב״הפגנת החירות״ המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב, שתתקיים בשעה 19:00. בואו בהמוניכם עם דגלי ישראל! לחצו כאן לכל העדכונים ורשימת מוקדי ההפגנות באתר "ריסטרט ישראל".


באנר מיזמתון 2023

המחאה מתרחבת: התנועה יוצרת רשת קשר בין פעילי המחאה בקיבוצים

התנועה הקיבוצית מזמינה להצטרף לרשת קשר של פעילי המחאה מהקיבוצים: המטרה היא סיוע הדדי בפעילויות המחאה
מפגינים בעד הדמוקרטיה במחלף אליקים
מפגינים בעד הדמוקרטיה במחלף אליקים

צוות המחאה שפועל במסגרת התנועה הקיבוצית כנגד המהפכה המשטרית יצא במהלך של מיפוי הפעילות והפעילים בקיבוצים, במטרה לבנות רשת קשר בין הפעילים בקיבוצים השונים, לשתף וליידע על פעילויות מחאה ולסייע אחד לשני במה שצריך. מאז ראשית המחאה הציבורית לפני עשרה שבועות פעילים אלפי חברי קיבוצים במחאה העממית, בצמתים, גשרים והפגנות בערים, שיירות כלים חקלאים, רכבים ואופניים, כולם למען מטרה אחת – בלימת החקיקה הדורסנית ושינוי המשטר בישראל.

מי שפעיל.ה ומעוניינ.ת להצטרף אלינו לקבוצת הוואטסאפ - אנא מלאו את הפרטים בקישור: https://wkf.ms/407Fxfo. ניתן ואף רצוי להעביר לחברים את ההודעה והקישור כדי שיירשמו גם.

*** בפרטים לא ייעשה שום שימוש מסחרי או אחר, זולת המטרה שצויינה כאן.


באנר אורזים סלים לפסח באהבה

כנס י"א 2023:
"היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם"

בצל המאבק כנגד הרפורמה המשפטית, התקיים בסוף השבוע הקודם כנס י"א המסורתי של התנועה הקיבוצית, שבשנה שעברה חזר למתכונתו הרגילה לאחר הפסקה של מספר שנים. בחאן "חי נגב" בקיבוץ רביבים התכנסו ובאו מכל קצות הארץ כ-1300 בני ובנות נוער משכבת י"א מהתנועה הקיבוצית והמרחב הכפרי לשלושה ימים עמוסי חוויות
עורכים היכרות עם המדבר והמרחב בו התקיים הכנס
עורכים היכרות עם המדבר והמרחב בו התקיים הכנס

מתוך ההבנה שמדינת ישראל נמצאת במצב חברתי מורכב ביותר, נפתח הכנס בצהרי יום חמישי בשיחות עם פעילים ופעילות חברתיים שנמנים על מובילי המאבק וההפגנות כנגד הרפורמה המשפטית. השיחות עסקו בצורך לנקוט עמדה ופעולה במציאות משתנה בחברה הישראלית, מתוך הבנה שאם נחשפים לעוולה כלפי מיעוט או חלש בחברה ולא משמיעים קול, אזי מדובר הלכה למעשה בתמיכה בעוולה, ולכן חשוב להשמיע קול בכל מקום שבו שהוא צריך להישמע. תודה לדוברים ולדוברות על השתתפותם בכנס ועל עשייתם החברתית למען המדינה. בטקס הפתיחה של הכנס שנערך בערב, נשאה דברים יו"ר ועדת הצעירים בכנסת, ח"כ נעמה לזימי (העבודה) שביקשה מהם לקחת אחריות, להתעניין במה שקורה במדינה ולהיות מעורבים, להפנות אליה כל בעיה ועוולה חברתית שהם נתקלים בה, ולא לעמוד מנגד. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר כי הוא "מצפה לפגוש את הנוער בצמתים ובמחאה - ההווה והעתיד הוא שלהם בדיוק כמו שהוא שלנו!".

היום השני של כנס י״א הוקדש לבחירה ולהיכרות עם אפשרויות הבחירה בשנת י״ג (שנת שירות או מכינה קדם צבאית). היום התחיל בפעילות בהובלת מדריכי הקבוצות שעסקה במעגל האישי והיוותה הקדמה ליריד שנת י״ג שהתקיים מיד לאחר מכן, בו השתתפו כ-60 נציגים ונציגות ממסגרות שנת י״ג שונות שסיפרו לנערות ולנערים על עשייתם בשנה זו ועל חוויותיהם השונות. לסיכום חלק זה של היום התקיימה פעילות עיבוד בקבוצות לסיכום וחיבור אל הנושא הבא בו עסקו - המעגל הקבוצתי והקהילתי. גם בכנס זה התקיימו הטורנירים המסורתיים בשלושה ענפי ספורט - משיכת חבל, כדורעף וכדורגל. לקראת הערב התאספו הקבוצות לקבלת שבת משותפת שחיברה בין קבוצות וקיבוצים מכל רחבי הארץ שהתאספו יחד, רקמו חברויות חדשות וקשרים חדשים. בארוחת הערב התקיימה תחרות "מאסטר שף" בין הקבוצות, אשר קיבלו מרכיב סודי ומפתיע אותו נדרשו לשלב בשתי מנות.

בשבת בבוקר התעוררו בני הנוער ליום האחרון של הכנס ופתחו את הבוקר בשיחות בנושא החברה הישראלית. לאחר פעילות עם המדריכים פגשו הקבוצות שני דוברים שעוסקים בסוגיות שונות בחברה הישראלית - יובל סיני שבגיל 17 הקים ארגון נוער שנותן מענה לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ואביב שאול שיצא לאחר השחרור מהצבא למסע של כמה חודשים בחברה הישראלית ופגש משפחות מגוונות מרקעים שונים. בנוסף, יצאו הקבוצות לטיול קצר בין רביבים לכפר הבדואי הסמוך ביר הדאג', במהלכו חוו את המדבר ומאפייניו ושמעו על האוכלוסייה והאתגרים של חבל הארץ בו שהו במשך סוף שבוע שלם.

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית: "השנה, הכנס התעלה על כל הציפיות לגבי מספר המדריכות והמדריכים שבחרו להגיע ולאפשר לקבוצתם מרחב עשייה חינוכי ארצי, לחוש את הזכות להשתייך לתנועה הקיבוצית, לשוחח על הזהות האישית והקיבוצית ולבחון את מקומם ותפקידם בהווה ובעתיד אל מול אתגרי החברה הישראלית בכלל, ובעת הזו בפרט. אגף חינוך ימשיך וילווה את המדריכים ביצירת רצף והמשכיות בעיסוק בתכני הכנס גם לאחריו, וכחלק התכנית השנתית". 


באנר ביטוח חקלאי

מועצת מקרקעי ישראל החליטה להאריך את הסכם הביניים לבנייה בקיבוצים שוב,
הפעם עד סוף שנת 2023

לאחר שהארכה הקודמת הייתה עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2023, החליטה היום (חמישי) מועצת מקרקעי ישראל בישיבתה להאריך את הסדר הביניים עד סוף השנה, וזאת למרות שבתנועה הקיבוצית קיוו להארכה ארוכה יותר. סכומי הערבות שצריכים להפקיד מצטרפים חדשים לקיבוצים יועלו
בנייה בקיבוץ חולית
בנייה בקיבוץ חולית

זו הייתה הישיבה הראשונה בראשות שר הבינוי והשיכון החדש, יצחק גולדקנופף, שנכנס לתפקידו לפני כחודשיים. כזכור, לאחר מאבקים ודיונים שונים הוארך הסדר הביניים כבר מספר פעמים לתקופות של מספר חודשים בכל פעם. בתנועה הקיבוצית קיוו שהפעם יוארך ההסדר לתקופה ארוכה שתעזור לסיים מצב זה, וממליצים גם הפעם לקיבוצים לנצל את חלון הזמנים שנפתח ולהאיץ את תהליך ההסדרה מול רשות מקרקעי ישראל.

בנוסף, החליטה מועצת מקרקעי ישראל כי הערבות הנדרשת ממצטרפים חדשים לקיבוצים באזורי עדיפות 2 תעלה מ-50 אלף שקל ל-75 אלף שקל, ובקיבוצים שאינם באזורי העדיפות יעלה סכום הערבות מ-200 אלף שקל ל-250 אלף שקל. באזורי קו עימות ועדיפות לאומית א' פטורים המצטרפים לקיבוצים מדמי ערבות, והפטור יישאר בעינו. הערבות ניתנת לרוכשי הבתים בקיבוצים על ידי הבנקים תמורת תשלום המקביל לריבית על הלוואה לזמן קצר, בהתאם לתקופה שבה נדרשת הערבות. בהנמקות להעלאת סכום הערבות נכתב שעל פי החלטות קודמות של המועצה, אמור סכום הערבות להתעדכן בהתאם לעליית מחיר הקרקע, וברמ"י טוענים כי הסכומים הנוכחיים נקבעו לפני כעשור, והעדכון נעשה לאחר בחינה מקצועית ומקיפה של מחירי הקרקע.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "העלאת סכומי הערבות לא הפתיעה אותנו. היא מבטאת את עליית מחיר הקרקע מאז נקבעו הסכומים לראשונה. אני רוצה להודות למנכ"ל רמ"י ינקי קוינט, על כך שהעלאת הסכום מותנה לעומת מה שפורסם לפני הישיבה (100 ו-300 אלף ₪). כן הופתענו והתאכזבנו מכך שהסדר הביניים מוארך רק בחודשים ספורים. הארכת פרק הזמן למספר חודשים בלבד חוזרת על עצמה פעם אחר פעם מאז 2013. הסדר הביניים שנועד להבטיח כי הקיבוצים ישלימו את שיוך הדירות הוא מיותר. העיכובים בשיוך הדירות נגרמים על ידי רמ"י, ומצב זה גורם לחוסר ביטחון וחוסר יציבות בתקופה סוערת ממילא. תמוה איך המדינה המשוועת להתחלות בנייה בכלל ובפריפריה בפרט, מוכנה לוותר על צפי של מאות יחידות דיור חדשות בקיבוצים שמקדמים מהלכי בנייה ושיוך".


באנר משקארד

המדינה אישרה חמישה מיליון ש"ח להקמת מוזיאון וירטואלי שירכז תכנים מאתרי המורשת בקיבוצים

תכני ה"מוזיאון" ירוכזו ביישומון ייעודי, שיחבר בין מקומות ואתרים בקיבוצים השונים, ויציג לציבור הרחב תמונה רחבה של רעיונות וערכים, אירועים היסטוריים, סיפורים אישיים, סיורים מומלצים, משחקים והפעלות
מוזיאון חצר ראשונים בעין שמר. צילום: זאב שטיין, מתוך אתר פיקיויקי
מוזיאון חצר ראשונים בעין שמר. צילום: זאב שטיין, מתוך אתר פיקיויקי

משרד המורשת אישר תוכנית להקמת מוזיאון וירטואלי שירכז באפליקציה ייעודית תכנים מאתרי המורשת בקיבוצים וינגיש אותם לציבור הרחב. התקציב למימוש התוכנית - חמישה מיליון ש"ח. בטקס חגיגי בהשתתפות השר למורשת, הרב עמיחי אליהו, מנכ"ל המשרד, נתנאל איזק, וגיל לין, מנכ"ל איגוד התעשיה הקיבוצית ולשעבר המשנה למזכ"ל התנועה, הוצגו התוכנית והתקציב ליישומה. לין, בתפקידו הקודם כמשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית יזם וקידם מטעם התנועה רעיון להקמת מוזיאון למורשת הקיבוצית. המיזם אושר בזמנו במזכירות התנועה הקיבוצית, ועתה יהיו המשאבים ליישומו.

בישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית האחרונה שהתקיימה ביום ראשון, דיווח ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, על התקציב שהושג לקידום המוזיאון המקוון, ואושררה ההחלטה להתקדם עם היוזמה החשובה. מאיר ציין כי גיל לין יוביל את הפרויקט בזמן הקרוב, עד למציאות פרויקטור שיעבוד מול הקיבוצים שיצטרפו לתוכנית. "כשנכנסתי לתפקידי הגדרתי את שימור המורשת הקיבוצית והנכחת תפקידה של התנועה הקיבוצית וחלקה המרכזי בהצלחת המפעל הציוני כאחד מתפקידיה של התנועה" אמר מזכ"ל התנועה, והוסיף "בימים של ערעור על העובדות ההיסטוריות והפצת פייק ניוז יש חשיבות גדולה  במיזם זה". חשיבות נוספת לתכנית הממשלתית היא שאתרי המורשת הקיימים בקיבוצים יקבלו כעת הכרה ארצית. המיזם הממשלתי מאפשר לקשור בין אתרי המורשת ברמות שונות של שימור ולחברם לסיפור רחב ומשותף.

גיל לין הוסיף "זוהי בשורה משמחת ומהפכה אמיתית בדרך ההצגה של המורשת הקיבוצית. המורשת הקיבוצית גדולה ועמוקה ובנוסף מבוזרת על פני הארץ כולה, ולא ניתן להכילה במבנה אחד או אפילו בישוב אחד. הדרך שבחרנו היא לאפשר את חשיפת כל מרכיבי המורשת במערכת דיגיטלית שתחבר בין הקיבוצים ותאפשר לראות את התמונה השלמה".


באנר מרכז קליטה

תמונת השבוע:
שוויץ זה כאן (לפחות אפשר לדמיין)

חרמון מושלג וערפל בתצפית מברעם. צילום: יערה ויקסלבאום-שטהל
חרמון מושלג וערפל בתצפית מברעם. צילום: יערה ויקסלבאום-שטהל

קצת אסקפיזם בתוך כל הסערות במדינה (ולא מדובר בגשם) לא יזיק: הצלמת המוכשרת יערה ויקסלבאום-שטהל מקיבוץ ברעם הסתכלה הבוקר מחלון ביתה לכיוון עמק החולה ותפסה את הערפל מכסה את נחל דישון ועמק החולה, כשברקע רמת הגולן והחרמון המושלג שכוסה מחדש בלבן במערכת החורפית האחרונה. עושה תחושה של חו"ל. נקווה שגם הערפל שמכסה אותנו במדינה יתפזר לטובת עתיד יפה יותר.

מומלץ לעקוב אחרי התמונות שמעלה יערה בחשבון הפייסבוק שלה:
 https://www.facebook.com/paulo.yaara


פייסבוק התנועה

התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוץ להציג מועמדות לתפקיד ראש/ת אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית

מהות התפקיד: ראש/ת האגף מוביל/ה ומנהל/ת את תחום החברה והקהילה, בדגש על חיזוק הזהות הקהילתית-קיבוצית ומרכיביה באמצעות עבודה משותפת באגף, בתנועה ומחוצה לה ופועל/ת למיצוב האגף ככתובת מקצועית לממלאות וממלאי התפקידים בקיבוצים בתחום
לוגו התנועה הקיבוצית

דרישות התפקיד:

  • חבר/ת קיבוץ (שלא בחופש), החבר בתנועה הקיבוצית - חובה.
  • ניסיון בניהול קיבוצי - חברתי בכיר (יו"ר, מזכיר, מנהל קהילה) - חובה.
  • ניסיון ניהולי מוכח בניהול צוות ויצירת אינטגרציה צוותית וניהול תקציב.
  • השכלה אקדמאית – יתרון.
  • היכרות עם מגוון קיבוצים ומוסדות התנועה.
  • תכונות: מנהיגות, יזמה, הובלה, יחסי אנוש טובים, תקשורת אפקטיבית ויכולת עבודה בצוות.
  • כושר ביטוי בכתב ובע"פ.
  • ניסיון בשיתופי פעולה עם משרדים ממשלתיים - יתרון.
  • ניסיון בגיוס משאבים - יתרון.

כפיפות: מזכ"ל/ית התנועה או המשנה למזכ"ל/ית
היקף משרה: מלאה
תחילת כהונה: לא יאוחר מ-1 באוקטובר 2023.

חברות ו/או חברים מוזמנות ומוזמנים לשלוח קורות חיים, בקובץ וורד בלבד, עד לתאריך 22.4.2023 בדוא"ל: rinatfein@gmail.com


באנר אורזים סלים לפסח באהבה

ילנה קוברסקי נפרדת
מ"בית ראשון במולדת"

יוליה ברמן תחליף את ילנה קוברסקי בניהול תוכנית קליטת העולים בקיבוצים: במהלך השנים עברו בתוכנית ובקיבוצים עשרות אלפי משפחות עולים
ילנה קוברסקי (משמאל) ומחליפתה בתפקיד יוליה ברמן. מסיימת 16 שנות ניהול התוכנית
ילנה קוברסקי (משמאל) ומחליפתה בתפקיד יוליה ברמן. מסיימת 16 שנות ניהול התוכנית

פעילי תוכנית "בית ראשון במולדת" לקליטת עולים חדשים בקיבוצים התכנסו (רביעי) בבית התנועה הקיבוצית לישיבה מיוחדת בה נפרדו מילנה קוברסקי, חברת קיבוץ משאבי שדה, שהובילה את התוכנית ב-16 השנים האחרונות.

"בית ראשון במולדת" נולדה לפני 31 שנים עם התגברות זרם העלייה הגדולה ממדינות ברית המועצות, והרצון לאפשר לעולים נחיתה רכה בארץ באמצעות מגורים בקיבוץ. במהלך השנים עברו בה ובקיבוצים אלפי משפחות עולים חדשים, שחלקם הקטן נקלט בקיבוץ, כמו ילנה, שהגיעה למשאבי שדה והתאהבה בקיבוץ. רוב העולים עברו בקיבוץ, ואחרי התאקלמות פרשו כנפיים והשתלבו בהצלחה ברחבי החברה הישראלית. חלקם מצאו עצמם בצמרת מקבלי ההחלטות בישראל, דוגמת חברי הכנסת יולי אדלשטיין וזאב אלקין. השותפה המרכזית בתוכנית היא הסוכנות היהודית. 

ילנה מסיימת תקופה משמעותית בה עברו בתכנית כ-4000 משפחות עולים. בשנה האחרונה, מאז פרצה המלחמה באוקראינה הובילה ילנה את קליטתן בקיבוצים של עשרות משפחות שברחו. בשיחת הפתיחה הודה ניר מאיר מזכ"ל התנועה לפעילי התוכנית בקיבוצים, אותם הגדיר "אנשים מופלאים שמחויבותם האישית היא שמאפשרת למפעל החשוב הזה להמשיך ולהתקיים". לדבריו בית ראשון במולדת הוא מפעל יהודי, ציוני וקיבוצי מן המעלה הראשונה, ואנחנו בתנועה הקיבוצית, מודים להם וגאים בפועלם. ניר הודה בחום לילנה, ואיחל הצלחה רבה ליוליה ברמן, ממושב יתד, נציגת המועצה האזורית אשכול, אשר תקבל בקרוב את "המקל" במרוץ השליחים המאתגר, בתנאים לא פשוטים ובמדינה מסוכסכת.


באנר מיזמתון 2023

מי יהיה הסטארט-אפ הקיבוצי הבא
שיכבוש את השוק?

נפתחה ההרשמה למחזור החמישי של תוכנית "זרעים", המסייעת ליזמים סטארט-אפ בקיבוצים: הנבחרים יזכו לייעוץ וחבילת הטבות
מיזמתון 2023
ליווי מקצועי והטבות לנבחרים

יצא לדרך מחזור חמישי של "זרעים" - מאיץ (אקסלרטור) עסקי-טכנולוגי שמציע עזרה ליזמים בקיבוצים, להפיכת הרעיון והחלום לסטרט-אפ מצליח. השבוע פורסם "קול קורא" המזמין יזמים טכנולוגים להגיש מועמדות להשתתפות במחזור החמישי. רפי נבו ואילה חדד, מובילי תוכנית "זרעים", מציינים כי התוכנית מופעלת על ידי קרן "משתלת הקיבוצים" כחלק מפעילות הקרן התנועתית להאצת פיתוח טכנולוגי ועסקי בקיבוצים – קמ"ע, והיא נעשית בשיתוף פעולה עם מרכזי חדשנות מרחביים, חממות טכנולוגיות מקומיות, מועצות אזוריות, מכללות ושורת ארגונים כלכליים וטכנולוגים מובילים. מדובר בהזדמנות ייחודית לפתח רעיונות, להקים סטרטאפים ולשלב מוצרים חדשים בתעשייה, חקלאות, אנרגיה, תקשורת ומזון בקיבוצים בפרט, ובמשק בכלל. 

הגשת מועמדות אפשרית עד לתאריך 23.4.23, וכחודש לאחר סיום ההרשמה ייערך אירוע בחירת המיזמים ("מיזמתון"). קהל היעד למיזמתון הם יזמים מהקיבוצים, בכל הגילאים, שיש להם רעיון  לפתח, או שכבר פיתחו רעיון והם מעוניינים לקדם אותו. "המטרה שלנו היא לעודד ולגלות יזמים טכנולוגים בכל התחומים, להקים עסקים טכנולוגיים ובסיס לתעשייה מתקדמת בקיבוצים" מסביר רפי, ומוסיף "במטרה לחזק את הקשר הכלכלי בין היזם לקיבוץ, לפתח הזדמנויות לעבודה ולסביבה קיבוצית, ולהגביר את החוסן הכלכלי- חברתי של הקיבוץ".

ליזמים פוטנציאליים כדאי להתאמץ, הנבחרים ל"זרעים" זוכים לחצי שנה (לפחות) של חבילת הטבות הכוללת: מלגה כספית ליזם המוביל כסיוע בזמן הפיתוח, ליווי מקצועי של מנטורים  מנוסים ממרכזי החדשנות, ליווי וכלים לבניית יכולות פיתוח ארגוני, שיווק, ניהול משאבי אנוש גישה לנתוני אמת והזדמנות ל site beta בתעשייה ובחקלאות, גישה לרשת הקשרים הענפה של התעשייה הקיבוצית והתנועה הקיבוצית. היזמים הנרשמים יוזמנו להשתתף באירוע האקתון אתגרים טכנולוגים ייעודי.
אז למה אתם.ן מחכים?


באנר משקארד

קול קורא להגשת מועמדות לתפקיד: עובד.ת במחלקת ביטחון של
התנועה הקיבוצית

רקע כללי: מחלקת ביטחון של התנועה הקיבוצית פועלת לעידוד גיוס לצבא והכנה לשירות משמעותי ומיטבי בהתאם ליכולת הצעיר/ה ולצורכי הצבא
לוגו אגף צעירים ומעורבות בחברה

כפיפות למנהלת מחלקת ביטחון, העבודה ב-40% משרה, בכל הארץ, תחילת עבודה מיידית.

תחומי אחריות ותיאור התפקיד:

  • קיום שיחות הורים ומלש"בים בפורמים משתנים במועצות איזוריות ובקיבוצים.
  • סיוע פיתוח שותפויות עם מועצות אזוריות וקיבוצים.
  • סיוע בטיפול בפניות פרט טרם ובמהלך השרות הצבאי.
  • בניית רציונל והטמעת תכנים וקיום שיח עם מלש"בים.
  • עבודה כחלק ממחלקת ביטחון באגף צעירים בתנועה הקיבוצית.

דרישות התפקיד:

  • בעל/ת יכולת העברת תכנים.
  • ידע והיכרות עם העולם הצבאי / תחום הגיוס לצבא.
  • בוגר/ת תפקיד פיקודי בצבא.
  • הזדהות עם ערכי התנועה הקיבוצית ומחלקת ביטחון.
  • חבר קיבוץ או בעל זיקה לתנועה הקיבוצית.
  • מגורים באיזור המרכז / צפון.
  • ניידות גבוהה (רכב - חובה).

קורות חיים יש לשלוח עד ליום 02.04.23 למוריה אילון שחר בדוא"ל: moria@tkz.co.il


באנר ביטוח חקלאי

קול קורא להגשת מועמדות לתפקיד
נשיא/ת מכללת אורנים

מכללת אורנים המכללה האקדמית לחינוך (ע"ר) הינה מכללה מובילה העוסקת בהכשרת מורים ומחנכים במסגרת לימודי התואר הראשון והכשרת אקדמאיים ובפיתוח מקצועי של אנשי הוראה, חינוך וטיפול בתואר השני. מכללת אורנים ידועה בהקפדה על איכותה האקדמית וכנושאת דגל של תפישות חינוך הומניסטיות ופרוגרסיביות. בנוסף, המכללה מתייחדת בקשרי אקדמיה-שדה ענפים ובמגוון רחב של פעילות חוץ אקדמית
לוגו אורנים

נשיא/ת אורנים יישא באחריות הכוללת לניהול האקדמי והתקציבי של אורנים ויפעל להמשך קידומה ופיתוחה של המכללה – הן בזירה הפנים מוסדית, הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית. הנשיא/ה הנבחר/ת ייצג את אורנים בפני הגופים המופקדים על ההשכלה הגבוהה, הכשרת המורים, הציבור, גורמי חוץ ועוד. על נשיא/ת אורנים שייבחר יהיה לגבש מדיניות בתחומי הפעילות העיקריים של מוסד אקדמי (הוראה, מחקר, קשרים בין מוסדיים וכן קשרים עם הציבור וכו').

אמות המידה המרכזיות לבחירת נשיא/ת אורנים הינן:

  • דרגת פרופסור, ככל הניתן פרופ' מן המניין בעל ניסיון ניהולי מתאים. הנשיא יועסק כעובד אורנים במשרה מלאה ואורנים יהיה מקום עבודתו היחיד.
  • נשיא אורנים יבחר ע"י האספה הכללית על פי הצעת הוועד המנהל לתקופת כהונה של עד 4 שנים ובתום כהונה אחת יוכל לשוב ולהיבחר לתקופת כהונה נוספת.
  • היכרות קרובה והבנה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל ומחוצה לה ובעיקר היכרות טובה של מערכת החינוך והכשרת המורים בישראל ובעולם. רצוי ניסיון קודם בניהול בכיר בזיקה לזירות אלה.
  • כושר ניהולי מוכח בתפקיד בכיר, המוכיח כישורי יזמות, מנהיגות ויכולת לקדם פיתוח אקדמי ומנהלי.
  • יכולת ליצירת שיתופי פעולה עם קרנות, עמותות, משרדי ממשלה ולגיוס כספים בארץ ובעולם.
  • הזדהות ערכית עם מטרות המכללה, חזונה, אופייה ומעורבותה הקהילתית.

 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה