דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

עוטפים באהבה את מי שחזר מהשבי ואת הקהילות שעברו למשכנן הזמני. התנועה הקיבוצית חילקה מלגות לסטודנטים על עשייה בתקופת המלחמה. מהו סכום הגמלה הפנסיונית המינימלית לחברי קיבוץ לשנת 2024? הטייסים החדשים מהקיבוצים שיגנו על הבית מלמעלה. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
איתן יהלומי חזר מהשבי
 05/01/2024
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

עוטפים את השבים

מהתנועה באהבה: בשבועיים האחרונים הגיעו פעילי ופעילות התנועה הקיבוצית למקום מגוריהם של 60 משוחררים ומשוחררות משבי החמאס כדי למסור להם תיק שהוכן במיוחד עבורם גדוש במתנות ובכל טוב שיחמם את לבם וינעים את זמנם בבית לאחר התופת שעברו
איתן יהלומי בן ה-12 מניר עוז ששוחרר משבי החמאס מקבל את תיק המתנות לשבים מהתנועה הקיבוצית
איתן יהלומי בן ה-12 מניר עוז ששוחרר משבי החמאס מקבל את תיק המתנות לשבים מהתנועה הקיבוצית

כל תיק הכיל בגדים והנעלה במידות מדויקות עבור כל מקבל, צעצועים לילדים, מארז פינוקים מתוק וגלויה מטעם התנועה הקיבוצית. בימים אלו היוזמה מתרחבת ונארזים תיקים גם עבור העובדים הזרים ששבו מידי חמאס וכן בעבור שורדי מסיבת ׳הנובה׳.

שיר גורן, מנהלת מחלקת מעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית שהובילה את מבצע החלוקה, אומרת: "אנו מוקירים את הזכות לעטוף באהבה את מי ששב מידי החמאס, לחבק ולחזק. התנועה הקיבוצית תחלק עוד עשרות תיקים בהמשך ותקוותנו הגדולה היא שבמרלו"ג שהקמנו יארזו תיקים נוספים לכל מי שעדיין חטוף בעזה, ושכולם ישובו אלינו במהרה. אני מבקשת להודות לארגונים מהארץ והעולם שהתגייסו לטובת המיזם, וביניהם לחברת 'קל גב' על תרומת התיקים במחיר עלות, ל"חמ״ל צעצועים" בהובלת טל שרייבר ואהרון הוכברג על תרומת צעצועים לילדים, לחברות Nike ו-smartaid שתרמו ביגוד והנעלה, לחברת שטראוס על מארזי הפינוקים ולביטוח חקלאי.

משפחותיהם של השבים התרגשו מהמחווה, ותגובת הילדים הנרגשים מהצעצועים החדשים לא הותירה עין יבשה. ראומה, אמה של גלי טרשצ'נסקי בת ה-13 שנחטפה מבארי ושוחררה מהשבי לאחר חודשיים, מסרה כי התיק היה ״המתנה הכי נחוצה שקיבלנו". יואב אנגל, אביו של אופיר בן ה-17 מרמת רחל שנחטף גם הוא מבארי, מוסיף: ״אנחנו רוצים למסור תודה ענקית לתנועה, בעיקר על היחס והמחשבה ובנוסף על המתנה הנדיבה".


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

קבלת פנים מתוקה בעיר הגדולה

פעילי התנועה, יחד עם נציגי שטראוס וביטוח חקלאי, החלו במבצעי חלוקת מארזים טעימים וכלי בית לכל קיבוץ שעובר למקום דיור זמני. השבוע, הגיע תורם של חברי קיבוץ רעים, במקום משכנם החדש – שני מגדלי דירות בדרום תל אביב. היה מתוק ומרגש
פעילי התנועה מחלקים שי לרעים
מפנקים את הדיירים החדשים בתל אביב

קשה לדמיין עד כמה מורכב לבחור בית מגורים זמני וסביבת מגורים זמנית, בידיעה שאל הבית - הקיבוץ האהוב והמוכר - אי אפשר לשוב בעתיד הקרוב. עם זאת, בשבועיים האחרונים החלו חלק מקיבוצי העוטף שפונו לאחר השבעה באוקטובר לעשות את הצעד הראשון לקראת החזרה הביתה, ולעבור מבית המלון ששימש אותם למגורים עד כה, אל הבית הזמני בו בחרו, לפני החזרה הביתה לקיבוץ. אל ניר עוז (קריית גת) וניר יצחק (קיבוץ אילות) שכבר עברו למשכנם הזמני, הצטרף גם קיבוץ רעים, שעשה את המעבר מהעיר אילת אל שני בניינים צמודים בדרום תל אביב, במתחם מגורים שיועד ברובו לשכירות ארוכת טווח, בעיצוב של האדריכל אילן פיבקו.

השבוע הגיעו אל מתחם המגורים של קיבוץ רעים פעילי התנועה הקיבוצית ואיתם אנשי חברת שטראוס ו"ביטוח חקלאי", וחילקו לכל הדיירים ובמסגרת החינוך מארזים מתוקים תרומת חברת שטראוס, וכלים לשימוש ביתי. שיר גורן מנהלת מחלקת מעורבות בחברה סיפרה "אנחנו מחלקים מארזים מתוקים ומוצרים לכל קהילה שעוברת לדיור הזמני, לפני החזרה המיוחלת הביתה לקיבוץ. המפגשים היו מרגשים מאוד גם עבורנו ואני חושבת שגם עבור חברי הקיבוצים. אנחנו עושים את החלוקה באהבה רבה ובתחושת כבוד גדול לגיבורים מקיבוצי הנגב המערבי.  

בד בבד, נמשכת חלוקת בובות הדובי הטיפוליות לילדי קהילות המפונים מהעוטף, והפזורה הבדואית.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

שרת ההתיישבות ומזכ"ל התנועה הקיבוצית במסר מרגיע לקיבוצי העוטף

בפגישה שנערכה בין מזכ"ל התנועה ניר מאיר, השרה אורית סטרוק ואנשי משרדה ואנשי החטיבה להתיישבות, ביקשה השרה לשוב ולהדגיש בפני חברי וחברות הקיבוצים בעוטף ובכלל כי משימת השיקום והצמיחה האנושית בקיבוצים שנפגעו בשבעה באוקטובר היא משימתה של התנועה הקיבוצית ואנשיה הם שיחליטו כיצד לבצעה. כמו כן הובהר כי התכנית להקמת חבל מבואות ערד מתקדמת כמתוכנן

ביום ה' נערכה במשרד ההתיישבות פגישה בין אורית סטרוק שרת ההתיישבות לבין ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית. בפגישה לקחו חלק גם יו"ר החטיבה להתיישבות ישי מרלינג, מנכ"ל החטיבה הושעיה הררי ומנכ"ל משרד ההתיישבות אבי מאיר. ניר מאיר הגיע לפגישה עם נרי שוטן הפרוייקטור התנועתי להקמת הקיבוץ החדש במבואות ערד.

בתחילת הפגישה, הבהירו השרה ואנשיה כי התכנית להקמת חבל מבואות ערד מתקדמת כמתוכנן, כפי שסוכם מראש. עיקרה של הפגישה נסבה סביב סוגיית שיקום ואיכלוס קיבוצי הגדר שמסביב לרצועת עזה. השרה שבה והדגישה כי מבחינתה ומבחינת משרדה, משימת השיקום והצמיחה האנושית בקיבוצי הגדר היא משימתה של התנועה הקיבוצית וכי אין בדעתם למסור את ההתמודדות עם האתגר לידיים אחרות. כמו כן, הבטיחה השרה כי "משרד ההתיישבות והחטיבה להתיישבות יושיטו כל סיוע נדרש בכדי לתרום להצלחת התנועה בעמידה באתגר הציוני החשוב הזה".

ניר מאיר הודה לשרה סטרוק על דבריה והבטיח כי יביא אותם לידיעת חברי הקיבוצים המפונים, החוששים מאוד מכוונות הממשלה בנושא.


באנר מערך החירום

דליה אנרגיה תעניק פטור
מתשלום חשבון חשמל בעוטף

דירקטוריון דליה חברות אנרגיה אישר פטור מתשלום חשבון החשמל לכל משק בית בקיבוצי העוטף בגין החודשים אוגוסט - ספטמבר 2023. במסגרת הפטור ייהנו התושבים מהטבה ישירה בדרך של זיכוי בשווי של 900 שקל לכל משק בית
תחנת הכוח "צפית" של דליה אנרגיה. צילום: דליה אנרגיה
תחנת הכוח של דליה אנרגיה בתל צפית. צילום: דליה אנרגיה

דליה חברות אנרגיה הודיעה השבוע כי דירקטוריון החברה אישר פטור מתשלום חשבונות החשמל לכל משק בית בקיבוצי העוטף שדליה חברות אנרגיה מספקת לו את החשמל, בגין צריכת החשמל בחודשים אוגוסט - ספטמבר 2023. שווי ההטבה, עומד על סך של 900 ש"ח למשק בית ומשקף שווי עלות צריכת חשמל ממוצעת לחודשיים למשק בית בישראל. מדובר בכ-3,000 משקי בית ביישובי העוטף, כך שסך עלות הפטור נאמדת בכ-2.5 מיליון שקל. מעת הקמתה ותחילת הפעלתה בשנת 2015, חברת דליה מספקת חשמל לכ-22 לקוחות קיבוציים ביישובי העוטף.

עובד דבי, מנכ"ל דליה חברות אנרגיה: "קבוצת דליה חברות אנרגיה מקיימת מערכת קשרים עניפה והדוקה עם קיבוצי העוטף מזה שנים רבות. מתוך תחושת השותפות העמוקה ולאור ההשלכות הקשות בתקופה האחרונה החליט דירקטוריון החברה על הענקת הפטור מתשלום חשבון חשמל למשקי הבית בקיבוצי העוטף למשך חודשיים בגין צריכת החשמל בחודשים אוגוסט - ספטמבר 2023 בשווי של כ-900 שקל למשק בית, ובכך להקל במידת מה על התושבים בעוטף ככל שניתן. קבוצת דליה משתתפת בצער משפחות הנרצחים, בדאגה לחטופים, מאחלת החלמה מהירה לפצועים ומחזקת את ידי חיילי צה"ל, כוחות הביטחון והמתנדבים. ומאחלת לכולם לשוב הביתה בריאים ושלמים במהרה".


 

התנועה הקיבוצית העניקה מלגות לסטודנטים על עשייתם בתקופת המלחמה

בשבוע שעבר העניקו אגפי התנועה הקיבוצית 11 מלגות מטעם קרן המלגות של התנועה ע"ש אברהם הרצפלד לסטודנטים מקיבוצים על עשייתם בזמן המלחמה בתחומי החקלאות, החינוך והצעירים
מעיין שוסטר ממפלסים על הטרקטור. קיבל מלגה על פועלו הרב בהחזקת החקלאות בקיבוצו מאז שפונה
מעיין שוסטר ממפלסים על הטרקטור. קיבל מלגה על פועלו הרב בהחזקת החקלאות בקיבוצו מאז שפונה

אגף כלכלה העניק מלגות לשלושה סטודנטים מהנגב המערבי שהם חלק מדור העתיד בחקלאות: נטשה קינג מבארי, רז שוורצמן מגבים ומעיין שוסטר ממפלסים. 
השלושה צמחו בענפי החקלאות בקיבוצם, לומדים בפקולטה לחקלאות ברחובות ורואים את עתידם בתרומה לחקלאות הישראלית. הם נמצאים בקיבוציהם המפונים מאז השבת השחורה ומעבר להגנה על הקיבוץ, פועלים שכם אל שכם עם בני משק נוספים ומתנדבים שמגיעים מכל הארץ להחזקת החקלאות ושמירה על השטחים החקלאיים בקיבוצם.

אגף קהילה וחברה ואגף חינוך חברו יחד להענקת שלוש מלגות לסטודנטים שהתנדבו עם קהילות המפונים. עידו דה וריס מרבדים ירד מיד בשבוע הראשון לאילת והתחיל לארגן יחד עם תנועת השומר הצעיר ושינשינים של תנועת החלוץ מערך פעילות חינוכית לידי ניר יצחק בכל הגילים מלידה עד י"ב. פעילותו אפשרה לקיבוץ לייצר מערכת חינוכית שאיפשרה להורים להתפנות להתאוששות ולילדים להיות שוב חלק מקבוצה. הדס ימין מקיבוץ הראל ושקד חזאזי גרש מכפר מנחם התייצבו בשבוע הראשון במוסד החינוכי 'צפית' אליו פונו תושבים מהעוטף ולקחו על עצמן לעמוד בראש מרכז החירום בהתנדבות ולנהל את כל מערך הטיפול במפונים מציוד ועד חינוך. השתיים הפעילו מערך מתנדבים שארגנו פעילויות למבוגרים ולילדים והיו זמינות להם 24/7. 

אגף צעירים ומעורבות בחברה העניק מלגות לזיו סמבן מכיסופים, לעילאי זק ממפלסים, לנעמה מסרנו מכפר עזה, לאורן רינק מניר-עם ולגיל זלטמן מגבולות על פועלם כרכזי צעירים במקום הפינוי, שכלל חיזוק קהילת הצעירים, מיפוי צרכי הצעירים בטווח המיידי ומענה, חיבור למערך החירום של הקהילה, שמירה על קשר עם הצעירים במקום הפינוי ומחוצה לו, קיום מפגשים לתמיכה ולכידות צעירי הקיבוץ.


פייסבוק התנועה

תמונת השבוע: יוצאים מחושך לאור

מפקד האש המרהיב של שכבת י"א בניר יצחק. צילום: תמר דוננה
מפקד האש המרהיב של שכבת י"א בניר יצחק. צילום: תמר דוננה

בכל שנה, כשנפתחת שנת הלימודים, שכבת י"א בקיבוץ ניר יצחק מתכנסת כדי לתכנן את מפקד האש הקיבוצי של חנוכה שנמצא שבאחריותם. זוהי מבחינתם הזדמנות להוכיח לקיבוץ את ערכם ולעשות משהו משמעותי עבורו. השנה המפקד לא קרה בחנוכה וכמעט התפספס לאחר שחברי הקיבוץ שהו באילת מאז אותה שבת שחורה וארורה, אבל המדריכים אמרו להם לא לוותר, והנערים והנערות הקשיבו. בתוך אחת מהתקופות החשוכות ביותר שחווה הקיבוץ, הם רצו לשמר את המסורת גם ב"גלות", להביא אור ולשמח.

לאחר שלושה חודשים במלון באילת, עברה קהילת ניר יצחק למשכנה החדש בקיבוץ אילות, שנרתם גם הוא לעזור בארגון מפקד האש, ולדברי צעירי וצעירות ניר יצחק הם רצו שהשורשים שלהם יפגשו עם השורשים של אילות וביחד יצמיחו קשר חזק וארוך ימים בין הקיבוצים. אחד הסמלים החשובים שנמצא תמיד בכל מפקד הוא האיש והגמל, אבל השלד הקבוע המסורתי שעובר מדור לדור נשאר הרחק בבית בניר יצחק  ולכן הצעירים יצרו אחד חדש. בנוסף, הם הכינו כתובת אש חדשה של "טל" לזכרו של טל חיימי ז"ל, חבר הקיבוץ שנרצח באותה שבת כשקפץ להגן על הקיבוץ במסגרת כיתת הכוננות, וכהכרת תודה על כל השנים בהן עזר בהכנת המפקד. 


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

הבחירות לתפקיד מזכ"ל התנועה בפתח: לראשונה ניתן יהיה להצביע בקלפי דיגיטלית

ההצבעה תתקיים בכל הקיבוצים ברחבי הארץ בתאריך 13.02.2024. בשבועות הקרובים נוסיף פרטים לקראת יום הבחירות, ונביא את משנתם של המתמודדים – הדס דניאלי ילין וליאור שמחה, וזאת במטרה לסייע להליך הדמוקרטי ולהביא למעורבותם בבחירות של ציבור החברים והחברות בקיבוצים
לוגו התנועה הקיבוצית

הבחירות לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית יתקיימו בכל הארץ ביום ג', 13.02.24, בין השעות 10:00-20:00 (למעט בקיבוצים חריגים, אשר בשל מיעוט החברים בהם, צפויים לקבל אישור מיוחד להפעלת קלפי או הצבעה דיגיטלית בשעות מצומצמות יותר). לראשונה אי פעם, בקיבוצים שיבחרו בכך, ניתן יהיה להצביע בקלפי דיגיטלית, באמצעות הטלפון הנייד או המחשב. שני המתמודדים – ליאור שמחה והדס דניאלי ילין, החלו את קמפיין הבחירות, והוא מתנהל על ידם ועל ידי תומכיהם הן במפגשים בקיבוצים והן בתקשורת וברשתות החברתיות

מי זכאים להצביע? חברי וחברות קיבוץ מי שעל פי תקנון קיבוצם רשאים להצביע בהצבעות הפנימיות בקיבוץ. חשוב לציין, הקיבוץ הוא שמחליט מי רשאי להצביע על פי רשימותיו ולא ועדת הבחירות התנועתית.

איך מצביעים? החברים יצביעו בכל קיבוץ לפי מתכונת ההצבעה הקיימת בו (קלפי ידנית או דיגיטלית – סלולרי או מחשב).

האם אפשר להצביע באמצעות ייפוי כח? לא. (חבר סיעודי או מוגבל, רשאי לממש את זכות ההצבעה בקלפי בליווי של בן משפחה או מלווה שהוסמך על ידו).

מה אחוז ההצבעה הנדרש כדי להיבחר? המזכיר הנבחר הוא מועמד שנבחר ברוב רגיל מקרב סך הקולות הכשרים.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

לידיעת החברים:
עודכן סכום הגמלה הפנסיונית המינימלית לחברי קיבוץ לשנת 2024

במכתב עדכון שנשלח לקיבוצים על ידי המחלקה המשפטית ואגף חברה וקהילה נכתב כי סכום הגמלה המינימלית ("המחייבת") הוא 4,952 ₪. סכום הגמלה המינימלית (יהיה תקף לכל השנה) נגזר מהשכר הממוצע במשק על פי חישוב הביטוח הלאומי, והוא מחושב לפי 40% מגובה השכר הממוצע במשק
קלנועיות בקיבוץ יגור. (צילום: איתי רודן)
קלנועיות בקיבוץ יגור. (צילום: איתי רודן)

סכום הגמלה הפנסיונית המינימלית לשנת 2024 ("פנסיית הבסיס") לחברי קיבוץ עודכן, והחל מיום 1.1.2024 הסכום הוא 4,952 ש"ח בחודש. במכתב שנשלח אל ממלאי התפקידים הרלוונטיים בקיבוצים מטעם המחלקת המשפטית ואגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית נמסר העדכון על הסכום החדש של הגמלה, והם התבקשו לשתף במידע את חברי הקיבוץ.

סכום הגמלה הפנסיונית המינימלית עמוד על 40% מהשכר הממוצע במשק כהגדרתו בחוק הביטוח הלאומי, הוא מתעדכן ב-1 לינואר בכל שנה, ונכון לכל השנה.

במכתבם מזכירים אנשי המחלקה המשפטית ואגף חברה וקהילה כי על פי הכללים הנהוגים והחלטות מועצת התנועה מהזכות לפנסיית הבסיס אין להפחית אלא הכנסות בעלות אופי פנסיוני, על כן אין להתחשב בהכנסות החבר מעבודה או מרכוש או מקצבאות הביטוח הלאומי בקביעת הזכאות לקצבה הפנסיונית (הקצבה מהמוסד לביטוח לאומי מצטרפת לפנסיית הבסיס). זאת ועוד, פנסיית הבסיס ניתנת לכל אחד מבני הזוג בנפרד והיא אינה מותנית בהכנסות בן/בת הזוג. החלטה נוספת של מועצת התנועה היא המלצה לקיבוצים כי לחבר יחיד במשק בית תינתן תוספת לפנסיה בגובה של 25% מפנסיית הבסיס. בהתאם לכך, גובה פנסיית הבסיס המומלצת לחבר יחיד במשק בית החל מיום 1.1.2024 הוא 6,190 ש"ח.


באנר מערך החירום

ישמרו על הבית מגבוה

בטקס סיום קורס טיס 187 שנערך בשבוע שעבר בצל הלחימה בדרום ובצפון, בו הוענקו דרגות הקצונה וכנפי הטיסה לבוגרי ובוגרות הקורס, עמדו בין 36 לוחמות ולוחמי צוות אוויר גם שניים משלנו שיצטרפו בקרוב להגנה על הבית - סגן י' מקיבוץ במועצה האזורית אשכול וסגן מ' מקיבוץ במועצה האזורית הגליל העליון
מימין לשמאל: סגן מ' וסגן י'. צילום: דובר צה"ל
מימין לשמאל: סגן מ' וסגן י'. צילום: דובר צה"ל

מסדר הכנפיים המסורתי התקיים הפעם במתכונת מצומצמת בבסיס עובדה ולא בבסיס חצרים, עקב המלחמה. הטקס התקיים במעמד מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים והבוגרות. בחודשים האחרונים המשיכו הצוערים את הקורס בצל המלחמה, הם התפזרו בטייסות המבצעיות בכל החיל, שם עזרו בביצוע משימות מבצעיות והשתתפו במאמץ המלחמתי. 

סגן י', בן 22 מקיבוץ במועצה אזורית אשכול סיים את הקורס כטייס מסוקים והוא מעיד כי מהיום הראשון הוא רצה להיות במגמה זו, מכיוון שממש חשוב לו להיות קרוב לשטח ולסייע לכוחות בקרקע. ביום שבת ה-7.10 איבד סגן י' חברים רבים, והוא עצמו שהה בבית הוריו בשעה שקיבוצו הותקף על ידי עשרות מחבלי חמאס. על כך הוא סיפר: "יש לי דירה משלי בקיבוץ, אבל בגלל שזה היה הלילה האחרון של הרגילה החלטתי לישון בבית עם ההורים. קמנו לכמות אדירה של יירוטים וישר רצנו לממ"ד. אחרי הסבב הראשון יצאתי להביא דברים לשהייה ממושכת שם, כי הבנתי שזה לא משהו רגיל. בדרך חזרה שמעתי יריות, ואז דיווחים על מחבלים בקיבוץ. הם ניסו לפרוץ לנו לבית ולא הצליחו. אני יודע שאם הייתי נשאר בדירה שלי, לא הייתי יוצא בחיים". 

סגן מ׳ מקיבוץ במועצה האזורית הגליל העליון, סיים את הקורס כטייס תובלה. לפני גיוסו לקורס יצא לשנת שירות דרך התנועה הקיבוצית והיה מדריך טיולים בבית ספר שדה שדה בוקר. מ' מספר כי התקופה האחרונה בצל מלחמת "חרבות ברזל" העלתה לו את המוטיבציה: "הבנתי שצריך להסתכל קדימה, אני מחכה להיות רלוונטי במלחמות הבאות, כרגע אני מתרכז בלהיות הכי טוב שאני יכול". וכך הוא מסכם את הקורס: "עברתי חתיכת דרך, ועם זאת אני יודע שזה לא הדבר הכי גדול שאני אעשה, לפחות ככה אני מקווה. רק במלחמה הבנתי למה צריך שלוש שנים בשביל להיות צוות אוויר, ואני מקווה שאשתמש בכלים שקיבלתי בקורס כדי להגיע כמה שיותר רחוק". 


 

"לחשוב בתוך הקופסא" – נפתחה ההרשמה לכנס החינוך ה-9 של התנועה הקיבוצית!

חודש ינואר מאפשר ומזמן לכולנו את המפגש השנתי - הארצי, המחבר והמשמעותי לכל המנהיגות החינוכית בקיבוצים. כנס החינוך השנתי של התנועה הקיבוצית ייערך השנה במודל של ארבעה מועדים ואזורים, ובמרכזו חשיבה משותפת ודיון על איך מצליחים לייצר בתוך התקופה המאתגרת עוגנים, ביטחון ויציבות עבור מנהלות ומנהלי החינוך, הצוותים והילדים והילדות לטובת בריאה של שגרת חינוך קהילתית. ההרשמה תיסגר ביום שני 15.01, מהרו להירשם ולהבטיח מקום!
הזמנה לכנס החינוך ה-9
כנס החינוך השנתי. מוזמנות ומוזמנים

החל מהשבעה באוקטובר מדינת ישראל נמצאת במלחמה והתנועה הקיבוצית כולה נמצאת בטלטלה גדולה. בהתאם לכך גם מערכות החינוך מתמודדות עם אתגרים גדולים מהרגיל. לאור כל זאת, החליטו באגף חינוך של התנועה הקיבוצית לקיים הפעם את כנס החינוך השנתי במתכונת אזורית, וזאת מתוך רצון שכל אחד יוכל לבחור את המועד ואת המיקום שנוחים לו, ועל מנת לאפשר לכמה שיותר בעלי ובעלות תפקידים להגיע. ארבעת המועדים והמקומות שבהם יתקיים הכנס, בין השעות 09:00-17:00, הם: 29/1 - בעמק המעיינות, 31/1 - בעין כרמל, 5/2 - בבני שמעון, וב- 7/2 - בקיבוץ קטורה שבחבל אילות.

הכנס יעסוק ביכולת לעבוד עם ה"יש", מסבירים באגף החינוך, באפשרות לגלות כיצד בתוך הסערה ניתן לייצר עוגנים, ביטחון ויציבות עבור מנהלות ומנהלי החינוך, הצוותים והילדים והילדות לטובת יצירת שגרת חינוך קהילתית, בימים בהם השגרה מאותגרת שבעתיים. הכנס יאפשר התבוננות פנימה לייחודיותה של כל קהילה, ועבודה עם הייחודיות הזו, עם העוגנים, החוזקות והיתרונות שלה לצד אתגריה.

"בעת הזו, בה חוסר הוודאות מחייבים את כולנו לחשוב ולנהל בצורה יצירתית, גם אנחנו, באגף חינוך, בוחרים שוב להמשיך לייצר הזדמנויות של מפגש לשם למידה משותפת, התמקצעות, וחשיבה משותפת על האתגרים של מערכות החינוך הקיבוציות ועל המשאבים שיש בכל קהילה לשם המשך קיום המערכות" אומרת דבי ברא"ס ראשת אגף חינוך בתנועה". "אנו ממליצים לכל מנהל.ת חינוך לא להגיע לבד לכנס, אלא להביא עמו ממלא תפקיד או שותף אחר מהקהילה", מציינת דבי, ומסבירה זאת בכך ש"הכלים והמיומנויות אותם נלמד ונתרגל בכנס יוכלו לעמוד לרשות הקיבוץ בעבודת צוות שחווה את הלמידה במשותף בכנס".


פייסבוק התנועה

המעורבות בחברה קפצה כיתה
בשנה החולפת

במהלך שנת 2023 הצטרפו עוד 22 קיבוצים לקבוצה המונה כבר 107 קיבוצים שבהם קיים צוות למעורבות חברתית. שיר גורן, מנהלת המחלקה התנועתית למעורבות בחברה, מברכת על המגמה ואומרת: "בזכות מאות מתנדבים מסורים והנהגות הקיבוצים הוצאנו לפועל מיזמי התנדבות מהם נהנו בשנה שעברה מאות אלפים בחברה הישראלית"
מסכמים שנה של פעילות ומעורבות חברתית בקיבוצים
מסכמים שנה של פעילות ומעורבות חברתית בקיבוצים

בשנת 2023 גדל מספר הקיבוצים בהם פועלת ועדה למעורבות בחברה, כך עולה מסיכום פעילות של המחלקה התנועתית למעורבות בחברה שנמסר במפגש (זום) שנערך השבוע עם ממלאי תפקידים מקיבוצים שונים, ש"העשייה החברתית בנשמתם". המפגש נפתח בדבריה של רותם שניצקי, מ"מ ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, נמשך עם הצגת פעילות המעורבות בחברה לשנת 2023 שהציגה שיר גורן, מנהלת המחלקה, ובסיפור החיבוק העוטף של קיבוץ שפיים את מפוני כפר עזה. לסיום, נערך דיון בקבוצות בנושא הצלחות ואתגרים מאז השבעה באוקטובר.

פעילות המחלקה למעורבות הציגה עשייה רבה עם קיבוצים ומאות מתנדבים – בתוך הקיבוצים וברחבי החברה – לאורך השנה. העשייה שהוצגה כללה יצירת מסלול מתגמל עבור צעירים אחרי שירות צבאי לעבודה בחקלאות באזור הערבה, ייזום התרמה של ציוד חורף לנפגעי רעש האדמה בטורקיה וסוריה, הכנת אלפי משלוחי מנות בפורים עם ילדים עבור עמותת "לא עומדות מנגד", פעילות היכרות ושיח עם קבוצות בחברה הישראלית – נשים ערביות מכפר קאסם ונציגים מהמגזר החרדי, מיזם הכנת אלפי ארוחות ומאות סלי מזון לפסח עבור משפחות מעוטות יכולת, הפעלת פורום צעירי הקיבוצים למעורבות חברתית, מיזמים של שדרוג כפר הילדים בחורפיש, אירוח משפחות נפגעות טרור בקיבוצים, ותרומת צעצועים למשלחות סיוע לאתיופיה וטנזניה, חיבור קיבוצים למיזמי עזרה לילדים עם צרכים מיוחדים, ומיזם "מבשלים באהבה" בחגי תשרי במסגרתו סופקו עשרות אלפי ארוחות חמות למשפחות מעוטות יכולת בחברה הישראלית.

אחרי טבח השבעה באוקטובר התמקדה שיר בהפעלת מערך מתנדבים והפעלות בקיבוצים המארחים מפונים מהעוטף והצפון, ייזום פעילויות הפגה, תרומות של ציוד נחוץ לחיילי סדיר ומילואים, פעילות ב"כיכר החטופים", וגולת הכותרת – הפעלת מרכז לוגיסטי עצום – לוגיסטיק'ה, בו נאספים ומסודרים המוצרים הנתרמים לקהילות המפונים. עד כה סופקו לקהילות הקיבוציות והעירוניות מהדרום והצפון כ-100,000 מוצרים, ועוד היד נטויה. שיר גורן ציינה בסוף הצגת הדברים כי העשייה הרבה לא הייתה מתרחשת ללא מאות המתנדבים המסורים והנהגות הקיבוצים המסייעות להוציא לפועל את כל הטוב הזה לאורך השנה.  


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

הזמנה לישיבת מועצת התנועה הקיבוצית

ישיבת המועצה הראשונה לשנת 2024 תתקיים ביום חמישי ט"ו בשבט תשפ"ד, 25.01.24, בשעה 09:00 - באמצעות הזום. הישיבה תוקדש לאישור תכניות עבודה ותקציב לשנת 2024 של התנועה הקיבוצית וחבצלת החדשה
לוגו התנועה הקיבוצית

על סדר היום

  1. אישור פרוטוקול מועצה 5/2023  מיום 21.12.2023.
  2. ממועצה למועצה
  3. אישור תוכנית עבודה ותקציב לשנת 2024 – התנועה הקיבוצית.
  4. אישור תוכנית עבודה ותקציב לשנת 2024 – חבצלת החדשה.
  5. אישור דוחות כספיים תק"צ אגודה שיתופית 2022.

 מזכירי הקיבוצים/מנהלי הקהילות מתבקשים לוודא את השתתפותם של  צירי/ נציגי הקיבוץ  במועצה, המהווה, כידוע, את "אסיפת הקיבוצים" על כל המשתמע מכך. להזכירכם, כציר במועצה מטעם קיבוץ יכול לכהן רק מי ששמו מופיע בפנקס החברים של אותו הקיבוץ.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה