דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מגייסים כסף לרכישת ציוד כיבוי ראוי לצפון הבוער. חותמים על דרישה ליישום מיידי של עסקת נתניהו לשחרור החטופים. הסדר הביניים הוארך עד סוף שנת 2025 והכירו את המנהל החדש של מחלקת הביטחון התנועתית. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
שריפות בצפון
 21/06/2024
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

עזרו לנו לסייע בציוד כיבוי ראוי לצפון הבוער ובמניעת התפשטות השריפה הבאה

בעקבות ההסלמה בצפון שגורמת לשריפות נרחבות בגליל העליון בשבועות האחרונים, איתן נאלצים להתמודד באמצעים דלים כיתות הכוננות והתושבים המעטים שנשארו ביישובים, התנועה הקיבוצית פתחה קמפיין גיוס המונים עבור ציוד כיבוי ראוי לצפון. מוזמנים להצטרף
שריפה בחורשה בצפון. האמצעים לכיבוי אינם מספיקים
שריפה בחורשה בצפון. האמצעים לכיבוי אינם מספיקים

בעקבות ההסלמה בגבול הצפון, ירי חיזבאללה פוגע באופן ישיר ביישובים ובקיבוצים ברמת הגולן ובגליל העליון וגורם לשריפות. היישובים השונים, שחלק ניכר מהם מצויים בקו ההגנה הראשון, סופגים את האש אשר מתפשטת במהירות בשטחים חקלאיים ובסמוך לבתים פרטיים ומבני ציבור, מכלה את הטבע ואת החקלאות שמהווה מקור פרנסה חשוב, ומסכנת את חייהם של תושבי המקום שנשארו לשמור. בקרים רבים כוחות הכיבוי לא מגיעים, והתושבים נאלצים לכבות את האש בעצמם ונשארים לבד במערכה. כיתות הכוננות נמצאות בחזית והופכות ליחידות כיבוי ללא ציוד והכשרה מתאימים.

בזכות תרומותיכם נוכל לרכוש אמצעי מיגון לתושבים שנשארו להגן בגופם על היישוב ללא סיוע ממשלתי. הציוד הדחוף לרכישה הוא ציוד מיגון אישי: קסדות, חליפות, מסכות ובלוני חמצן. כמו כן נדרש ציוד המוגדר "קהילתי", לדוגמא גרורי כיבוי, זרנוקים, מפוחים, מנשאים או מרססי גב ותותחי מים.

עזרו לנו לתמוך בצפון הבוער ולמנוע את התפשטות השריפה הבאה!


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

"הסדר הביניים" להיתרי בניה בקיבוצים הוארך עד סוף דצמבר 2025

על פי "הסדר הביניים", יחתום רמ"י על היתרי בניה גם לחברים שהתקבלו לקיבוץ לאחר תאריך 27.3.2007 ("היום הקובע"), רק כנגד חתימת הקיבוץ והחבר/ה על התחייבות לבצע את שיוך הדירות עד ל"מועד הקובע" (סוף שנת 2025)
בנייה
התנועה פעלה להארכת הסדר הביניים. (בנייה בקיבוץ, תמונת ארכיון)

עדכון חשוב לקיבוצים: בישיבתה האחרונה של מועצת רשות מקרקעי ישראל, שהתקיימה בחודש מרץ האחרון, אישרה המועצה להאריך את הסדר הביניים המאפשר חתימת רמ"י על היתרי בניה בקיבוצים שהחליטו על שיוך דירות אך טרם ביצעו את השיוך בפועל, וזאת עד ליום 31.12.25. משום מה, התעכבה חתימת שר האוצר על נוסח ההחלטה, מה שמנע את פרסומה וכניסתה לתוקף. לאחר פעולה נמרצת של התנועה מול משרד האוצר ומול רמ"י, חתם שר האוצר על ההחלטה והיא פורסמה ונכנסה לתוקף החל מהשבוע.

עו"ד ד"ר מיכי דרור, מנהל המחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית, מזכיר כי על פי "הסדר הביניים", יחתום רמ"י על היתרי בניה של חברי קיבוץ שהתקבלו לקיבוץ לאחר תאריך 27.3.2007, רק כנגד חתימת הקיבוץ והחבר/ה על התחייבות לבצע את שיוך הדירות עד ל"מועד הקובע" (שכעת הוארך כאמור עד לסוף שנת 2025). בקיבוץ שאינו באזור עדיפות, על החברים למסור לרמ"י גם ערבות בנקאית בסכום של 250,000 ש"ח, באזור עדיפות בסכום של 75,000 ש"ח, ובאזור עדיפות א' וקו עימות - ללא ערבות בנקאית.

לדעת התנועה "הסדר הביניים" הוא הסדר מקפח שיש להסירו, אולם לאור סירוב רמ"י לחתום על היתרי בניה ללא הסדר זה, דבר המונע קליטה ובניה בקיבוצים, פועלת בינתיים התנועה להאריך את ההסדר מעת לעת, עד להשגת פתרון אחר.


באנר ביטוח חקלאי

ישראל חותמת על מצפונה - דורשים ליישם מיד את עסקת נתניהו לשחרור החטופים

120 חטופים וחטופות חיים ומתים עדיין נמצאים בשבי חמאס, כלואים בחדר חשוך או במנהרה מתחת לאדמה, מעונים ונמקים. 120 משפחות רוצות את יקיריהן בבית להמשך החיים או כדי להביאם למנוחת עולמים לידן, והזמן פועל לרעתן. עסקת נתניהו פותחת חלון הזדמנויות קצר להחזרתם הביתה של כל החטופים, וזה הזמן להצטרף למאות האלפים שכבר חתמו ולדרוש - חתימה על עסקת נתניהו עכשיו!
ישראל חותמת
חתימה על העצומה מחזקת את משפחות החטופים והמאבק להחזרתם הביתה

חלפו שמונה חודשים מאז מתקפת החמאס בשבעה באוקטובר. 120 חטופים וחטופות מעונים ונמקים במנהרות החמאס בעזה. הידיעות על אחינו ואחיותינו שנרצחו בשבי הן תזכורת כואבת לכך שהזמן פועל לרעתנו. כל יום בשבי הוא סכנת חיים עבורם וחרפה עבורנו.

עסקת נתניהו פותחת חלון הזדמנות קצר להחזרתם הביתה של החטופים. בשעה גורלית זו, עם ישראל מוכיח מחדש את נאמנותו ההיסטורית לאנשיו. לא משאירים אף אחד מאחור. אין מחיר להשבתם של החטופים. גברים, נשים, תינוקות ומבוגרים. זוהי חובתנו המוסרית, הערכית והציונית. כאן נמדד כוחנו. רק לאחר שנחזיר אותם הביתה נוכל באמת לנצח, לבנות ולהיבנות מחדש.

חתמו על העצומה הקוראת לביצוע עסקה לשחרור החטופים בהקדם, ובכך תחזקו את המשפחות ואת המאמץ הבין לאומי להשבת כל החטופות והחטופים הביתה.


באנר משקארד

תמונת השבוע: יוצאים לחופש הגדול
ולא שוכחים את החטופים

המיצג שבנו נעורי שדה בוקר מהאופניים בקיבוץ לכבוד היציאה לחופש הגדול וכהזדהות עם החטופים והחטופות
המיצג שבנו נעורי שדה בוקר מהאופניים בקיבוץ לכבוד היציאה לחופש הגדול וכהזדהות עם החטופים והחטופות

היום (שישי) סיימו תלמידי כיתות ז'-י"ב ברחבי הארץ שנת לימודים קשה ומורכבת מאוד ויצאו לחופש הגדול, ובעוד עשרה ימים יצטרפו אליהם תלמידי היסודי. בקיבוץ שדה בוקר החליטו בני ובנות הנוער לעשות מיצג שובבי אך עם זאת גם מאוד ערכי ובעל מסר, ולאחר שאספו זוגות אופניים מכל רחבי הקיבוץ, הכינו מיצג על הדשא בו הרכיבו באמצעות האופניים את המילה "נעורים" ומתחתיה את סמל ההזדהות עם החטופות והחטופים.

וכך הם כתבו לחברי וחברות הקיבוץ בבוקר:

"בוקר טוב קיבוץ יקר,
אכן אנו - נעורי שדה בוקר יצאנו לחופשת הקיץ. באותה העת, איננו שוכחים את 120 החטופים אשר עדיין מוחזקים בעזה ואינם יוצאים יחד איתנו לחופשה זו. כולנו מתפללים להחזרת החטופים הביתה, ולשלומם של חיילנו הלוחמים".

נוער מדהים יש לנו, רק שישמרו על עצמם במהלך החופש ויחזרו בשלום ובבטחה לשנת הלימודים הבאה, ומי ייתן שכל החטופים יחזרו גם הם הביתה עד ל-1 בספטמבר.


פייסבוק התנועה

אופיר ליבשטיין ז"ל בין מקבלי אות אביר איכות השלטון לשנת 2023

אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש המועצה האזורית שער הנגב שנהרג בבוקר השבעה באוקטובר, קיבל את הפרס בקטגורית רשות מקומית על עשייתו הציבורית, ועל הגבורה שגילה כשיצא להגן על קיבוצו כחלק מכיתת הכוננות לאחר פלישת מחבלי החמאס לכפר עזה. בין נימוקי הוועדה הבוחרת: "בכל שנות כהונתו כחבר מליאה וראש מועצה פעל אופיר לפיתוח וצמיחת האזור כולו, ולבניית החוסן של קהילת שער הנגב בפרט"
אופיר ליבשטיין ז"ל
אופיר ליבשטיין ז"ל. "פעל לפיתוח וצמיחת האזור כולו, ולבניית החוסן של קהילת שער הנגב בפרט"

התנועה לאיכות השלטון פרסמה אתמול בבוקר (חמישי) את רשימת זוכות וזוכי אות אבירי איכות השלטון לשנת 2023 בצל המהפכה המשטרית ומלחמת "חרבות ברזל". אבירות ואבירים שקיבלו את התואר בזכות פועלם ועשייתם למען הציבור בשנה הקודמת, ונבחרו על ידי ועדה ציבורית בראשותה של שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר.

בין מקבלי האות נמצא גם אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש המועצה האזורית שער הנגב, שנהרג ב-7 באוקטובר. בנימוקי ההחלטה נכתב כי "בכל שנות כהונתו כחבר מליאה וראש מועצה פעל אופיר לפיתוח וצמיחת האזור כולו, ולבניית החוסן של קהילת שער הנגב בפרט. כראש מועצה פעל לפיתוח מנהיגות מקומית בקרב היישובים השונים במועצה באמצעות מתן כלים מקצועיים וליווי אישי של בעלי התפקידים הנבחרים והמתנדבים ביישובים השונים".

לדברי הוועדה, "אופיר פעל מתוך תפיסה והבנה כי חוסנה של קהילה נמצא בקשר ישיר לחוזקה של המנהיגות הקרובה אליו ביותר. אופיר ליבשטייין היה חבר בכיתת הכוננות של קיבוץ כפר עזה, ונפל על הגנת הבית כשיצא להילחם במחבלים שפשטו על הקיבוץ".


באנר מיזמתון 2024

מיזמתון 2024 -
מי מהיזמים יפרוץ קדימה השנה?

יותר מ-20 מיזמים כבר נרשמו למיזמתון 2024 של התנועה הקיבוצית, שמתקיים זו השנה השנייה, ומהווה הזדמנות חד פעמית ליזמים מהקיבוצים לפתח רעיונות טכנולוגיים בכל התחומים ולקבל תמיכה ייחודית הכוללת מלגה על סך 30,000 ש״ח למיזם, מנטורים מקצועיים ומעטפת ארגונית. נותרו רק עוד מספר ימים אחרונים להירשם - ההרשמה תיסגר ביום שלישי הקרוב -25.6.24
חברי המיזם שזכה במקום הראשון במיזמתון 2023 בטקס הסיום. מי יפרוץ השנה?. צילום: דניאל יאסנו
חברי המיזם שזכה במקום הראשון במיזמתון 2023 בטקס הסיום. מי יפרוץ השנה?. צילום: דניאל יאסנו

תחרות המיזמים הטכנולוגים מהקיבוצים – המיזמתון – יוצאת לדרך בפעם השנייה. המשתתפים בה הם יזמים הנמצאים בשלב כלשהו של פיתוח המיזם שלהם או שהוא עדיין בשלב הרעיון בלבד והם מחפשים לפתח אותו, לפרוץ לשוק ולמנפו. לפי הקריטריונים שהוגדרו, על המיזם לתת מענה או פתרון לפחות לאחד מהנושאים הבאים - שיקום וצמיחה מתוצאות מהמלחמה, אנרגיה מתחדשת, קיימות, חקלאות, רפואה, מים, טכנולוגיות חינוך, בריאות, חומרים ותעשייה. 

המעוניינים מוזמנים להירשם לתחרות עד לתאריך 25.6, ואם יקבלו הודעה בימים שלאחר מכן כי המיזם עליו כתבו עבר את תנאי הסף - הם יכולים לסמן וי על השלב הראשון ולהתחיל להכין חומרים לאירוע השיא – ההאקתון שייערך בעוד חודש בימים חמישי-שישי, 18-19/7, במרכז הכנסים בגבעת חביבה ובמהלכו יתחרו המיזמים במשך 30 שעות, ילוו על ידי מנטורים מנוסים מכל התחומים שיתנו להם הכוונות, מיקודים, הערות לשיפור ודגשים למיטוב ולליטוש החוזקות, ולבסוף - יוכרזו הזוכים. 

המיזמתון משותף לתנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי, איגוד התעשייה הקיבוצית, קרן הערבויות קמ"ע, תכנית האצת היזמויות "זרעים", וקרן "המשתלה" לעידוד חדשנות טכנולוגית בקיבוצים. רפי נבו מנהל תחום החדשנות והיזמות באיגוד התעשייה הקיבוצית, תוכנית זרעים וקרן המשתלה, ציין כי עד כה נרשמו להשתתפות במיזמתון כבר למעלה מ-20 מיזמים. שלושת המקומות הראשונים בתחרות יקבלו מלגה בסך 30 אלף ש"ח, ליווי צמוד של מנטורים למשך שישה חודשים, סיוע בפיתוח עסקי, שיווק, ניהול וגישה למאגרי מידע רלוונטיים ולרשת הקשרים הענפה בכל הענפים והתאגידים הקיבוציים. רפי נבו מוסיף כי "המיזמים שנבחרו כזוכים בשנה הקודמת עשו התקדמות משמעותית מאז השתתפותם במיזמתון ובתכנית זרעים לאחר מכן, ומתחילת שנת 2024 הם נמצאים כבר עם המוצר בשוק ויש להם הכנסות".


באנר משקארד

המדריכים שטו בדרך לקיום הרפסודיה בקיץ

קרוב ל-200 מדריכות ומדריכים חברתיים השתתפו השבוע בהכנה בכנרת לקראת הרפסודיה המסורתית של התנועה הקיבוצית, שצפויה להתחיל בעוד פחות מחודש, במידה והמצב הביטחוני יאפשר זאת. יותר מ-3500 נערים ונערות בוגרי כיתות י'-י"ב מקיבוצים מכל הארץ צפויים להשתתף במהלך ארבעת המחזורים. השנה תהיה הרפסודיה בסימן "מחזירים את כולם הביתה בשלום!"
המדריכים לומדים לבנות רפסודה בהכנה. ההיענות גבוהה למרות ואולי בגלל השנה הקשה שעוברת על כולנו
המדריכים לומדים לבנות רפסודה בהכנה. ההיענות גבוהה למרות ואולי בגלל השנה הקשה שעוברת על כולנו

במסגרת ההכנה שנערכה על פני יומיים בימים שני-שלישי, אותה הוביל רכז המפעלים החינוכיים באגף חינוך, גיא גרסול, יחד עם פעילי ופעילות האגף, המדריכים עברו הדרכות בנושאים שונים כמו תפקיד המדריך ברפסודיה, סדנאות מיניות ומוגנות וסדנאות בטיחות, וכמובן, בנו יחד רפסודות שבסופו של דבר חצו על גביהן את הכנרת. כל זאת כדי לסיים את ההכנה כמפקדי רפסודות מוסמכים, ולהגיע מוכנים יחד עם בני ובנות הנוער לארבעת מחזורי הרפסודיה, שיתקיימו בין התאריכים 14.7-6.8 בחוף חוקוק (לינה בחוף חוקוק צפון ובניית הרפסודות בחוף חוקוק דרום). באגף חינוך עושים מאמצים גדולים למצוא מקום באחד מהמחזורים לקבוצות האחרונות שנמצאות ברשימת ההמתנות. קדימות בהרשמה ניתנה לקיבוצים מהמועצות האזוריות המפונות על מנת להבטיח את השתתפותם.

השנה מתקיימת הרפסודיה בזמן מלחמה מתמשכת בצפון ובדרום כאשר עשרות אלפי אזרחים מפונים מביתם, 120 חטופים וחטופות עדיין נמצאים בשבי חמאס בעזה ורבים רבים מאזרחי ישראל מתמודדים עם טראומה, אובדן, שכול וחוסר ודאות לגבי העתיד. מספר מדריכים לא יוכלו להגיע עם קבוצותיהם בגלל שירות מילואים, לצד מדיכים רבים שמגיעים בין תקופות מילואים ארוכות. לדברי ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית דבי ברא"ס "מציאות זו פוגשת את בני הנוער והקהילות שמהן מגיעים, כאשר רובם ככולם חווים קשיים ומורכבויות שונות בעקבות המצב. ועדיין, ההיענות הגבוהה והקולות הנשמעים מהמדריכים ומנהלי החינוך בקיבוצים מעידים על צורך אמיתי של בני הנוער להיפגש, לחוות "יחד" חיובי ומשמעותי, ולהרגיש, אפילו במשורה, שהשיגרה החינוכית שלהם נשמרת. 32 קיבוצים מפונים יקחו חלק ברפסודיה יחד עם עוד שמונה קיבוצים שלא פונו אך נמצאים בקו העימות".

"לפי הערכת המצב האחרונה שהתקיימה עם הקב"ט האזורי, פיקוד העורף ומשרד החינוך אין, נכון לרגע זה, מניעה מקיום הרפסודיה", מעדכן גיא גרסול, רכז המפעלים באגף חינוך, ומוסיף: "אנחנו נמשיך לקיים הערכות מצב לאורך הזמן כדי להבין האם ניתן לקיים את הרפסודיות בצורה בטוחה ונערך לכל התרחישים. מבחינתנו להכנת המדריכים יש חשיבות גדולה, אנחנו לא יודעים מה יהיה המצב הביטחוני בעוד חודש, אך מקווים לטוב ולכן קיימנו את ההכנה כחלק מההיערכות לרפסודיה עצמה. מעבר לכך, אנו רואים בהכנה לרפסודיה הזדמנות למפגש בין מדריכי הנוער והתכוננות לפעילות הקיץ".


באנר ביטוח חקלאי

"רואה זכות גדולה להגן על המדינה
בשעה קשה זו"

סא"ל (במיל') דביר בשן ממשמר העמק נכנס לאחרונה לתפקיד מנהל מחלקת הביטחון בתנועה הקיבוצית: "בתקופה הזאת, שהיא הקשה ביותר בתולדותיה של מדינת ישראל, התנועה הקיבוצית מחויבת לחזור ולהוביל גם בתחומי הביטחון, ובתוך כך בבחירה בשירות צבאי משמעותי הכולל יציאה לפיקוד וקצונה וקבע למי שיכול"
דביר בשן
דביר בשן. לחזור להוביל גם בביטחון

מחלקת הביטחון התנועתית פועלת בממשקים שבין ביטחון לחינוך ובין ביטחון לקהילה, בהובלה לשירות צבאי משמעותי ובמרכיבי החוסן הקהילתי בשגרה ובחירום, ונמצאת בקשר עם בני הנוער בקיבוצים (בעיקר עם תלמידי כיתות יא" - י"ב), עם מערכות החינוך, הורי מלש"בים, הנהלות הקיבוצים ועם מרכז השלטון האזורי והמועצות.

בשן, בן 46, נשוי לעפרי (43, בת המושב השיתופי רגבה) ואבא של ישי (15), איתמר (12.5) ורותם זוהר (8). בתפקידיו הקודמים עסק בניהול מערכות חינוכיות, ובין היתר היה חבר הנהלה, רכז חברתי ומחנך במוסד החינוכי האזורי 'שומריה' השוכן בקיבוצו, מנהל וראש מכינת רבין להכשרת מנהיגות חברתית במכללת אורנים, מנהל מערכת החינוך במשמר העמק, ובשנתיים האחרונות עסק בענייני מורשת וציונות כאחראי תחום ההדרכה והחינוך באתר מערת הפלמ"ח של הקיבוץ. את שירותו הצבאי עשה דביר ביחידת מורן/מיתר (214) של חיל התותחנים, ולאחר שעבר קורס קצינים התקדם עד לתפקיד מ"פ בפלוגה המבצעת. בשירות המילואים  הוא המשיך למלא תפקידי פיקוד קרביים, ובשנים האחרונות כשהוא כבר בדרגת סגן אלוף (מיל') מילא את תפקיד מנהל הלחימה של חטיבת האש 215 באוגדה 162.

"הניסיון שצברתי יסייע לי בתפקיד החדש" אומר בשן. "אני רואה זכות גדולה להגן על המדינה בשעה קשה זו, מחויבות מוסרית וגם בסיס להשפעה, חיבורים, הובלה ומנהיגות בחברה הישראלית. אני מאמין שכמו שכתב יצחק שדה לפני 100 שנים - 'בבוא השעה השלך עצמך על כף המאזניים, השלך עצמך בכח ובאומץ. זה יכריע, המאזן ישתנה' - אם רבים ייקחו צעד קדימה ויתרמו - נצליח להשפיע על המציאות, לעצב את העתיד ונשנה את המאזן".


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה