דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לבקשת התנועה הקיבוצית - האריך שר הפנים, אריה דרעי את אשרות השהיה למתנדבים בקיבוצים

הארכת האשרות תאפשר לעוד עשרות רבות של מתנדבים מכל רחבי העולם להמשיך ולהתנדב בקיבוצים ולסייע למשקים להמשיך להפעיל ענפי משק קריטיים
מתנדבים בקיבוץ יהל
מתנדבים בקיבוץ יהל

השבוע נענה שר הפנים לבקשה דחופה של התנועה הקיבוצית, לאפשר גם לתוכניות התנדבות בינלאומיות שונות הפועלות כיום בארץ לטובת המשק הישראלי בחקלאות, בתעשייה ובסיוע לאוכלוסיות מוחלשות, להמשיך בעשייתן ולכלול בהוראה להארכה אוטומטית עד ה-30.6.2020 גם את אשרות מתנדב  B4.

לאור הנחיות משרד הבריאות וההערכות לסגירה נרחבת של מוסדות הציבוריים עם התפשטות הקורונה בארץ ובעולם, הודיעה רשות האוכלוסין וההגירה ביום ב' האחרון על מתן הארכה אוטומטית של אשרות שהייה של שונות תוך החרגה של אשרת המתנדבים 4 B.

עופרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית, מציין, "שעה שהעולם סוגר שעריו ומדינות קוראות לאזרחיהן לחזור הביתה, ישנם עשרות מתנדבים בינלאומיים שמבקשים להתנדב בקהילה הקיבוצית המארחת ולתמוך במשק המקומי.  הארכת הוויזה האוטומטית למתנדבים מחו"ל מאפשרת למתנדבים המסורים, להמשיך לתגבר את המשק בתקנים החסרים בחקלאות ובתעשייה במיוחד בעת משבר לאומי זה".

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, עם התפשטות נגיף הקורונה בעולם ובארץ, סגרה התנועה הקיבוצית את כניסת המתנדבים הבינלאומיים לארץ באופן מיידי. יחד עם זאת, ישנם כ-250 מתנדבים כרגע בארץ, שממשיכים לסייע למשק הקיבוצי בפרט ולכלכלה הישראלית בכלל.

תכנית המתנדבים מחו"ל של התנועה הקיבוצית, הינו מפעל ציוני שהחל לפני מעל 50 שנה וקלט מאז 400,000 מתנדבים מ 130 מדינות שונות בעולם.  התוכנית מאפשרת לצעירים מרחבי העולם להגיע לתקופת זמן גמישה של בין חודשיים ועד שנה, לחוויה מכוננת וייחודית של חיים ועבודה בקהילה קיבוצית. מדובר בתכנית שטבעה לאורך השנים את המונח "קיבוץ" בכל העולם, כמותג המזוהה עם ערכים של דמוקרטיה, סולידריות ופלורליסטיות. המתנדבים הרבים הכירו את מדינת ישראל לאורכה ולרוחבה, יצרו קשרים חברתיים הדוקים, השתלבו בעשייה החברתית והחקלאית וסייעו בבניין הארץ.

קרן פרדו, מנהלת המחלקה הבינלאומית של התנועה הקיבוצית מספרת: "התוכנית קולטת כיום למעלה מ-650 מתנדבים בשנה בהתמדה ובהקפדה, תוך שיתוף פעולה מלא עם רשות האוכלוסין וההגירה. אנו מנהלים את מערך המתנדבים והצוות המסור שלנו עורך תכנית פנאי והעשרה להיכרות וחשיפה חיובית לחברה הישראלית. המתנדבים משתלבים בקהילה הקיבוצית, תורמים רבות לתגבור המשק המקומי ולכן גם המשכיות שהייתם הרצופה משמעותית וחשובה כל כך לכל השותפים בתוכנית. אנו מודים לשר הפנים ומנכ"ל משרד ההגירה והאוכלוסין שמכירים בחשיבות תוכנית ההתנדבות הבינלאומית לחברה הישראלית בכלל ולקיבוצים בפרט ומסייעים בשעת משבר זו להמשיך ולקיימה בצורה הטובה ביותר. "                                           

הוספת תגובה חדשה