דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

להפוך את העולם למקום שטוב יותר לחיות בו

לנוכח משברים גלובליים מתחדד כוחה של ההתארגנות המשותפת כדרך ליצירת חברה איתנה וסולידרית שמסוגלת להתמודד טוב יותר עם אתגרי העתיד. 500 אישה ואיש מרחבי העולם, ועוד 1000 משתתפים באמצעות הפלטפורמה המקוונת, השתתפו בקונגרס הקואופרטיבי העולמי ה-33, אשר התקיים בסיאול, בירת דרום קוריאה, והוקדש כולו לזהות הקואופרטיבית, לייחוד ולהזדמנויות הטמונות בה
הקונגרס הקואופרטיבי העולמי ה-33. צילום: ICA
הקונגרס הקואופרטיבי העולמי ה-33. צילום: ICA

את פתיחת הקונגרס כיבד בנוכחותו נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין, אשר ברך את הנוכחים ודיבר על חשיבות רוח הקואופרציה והיתרונות, אותם היא מביאה הן מבחינת ההשתתפות האזרחית והן מבחינת הבטחת היתרון לגודל באמצעות ההתאגדות. אחריו דיבר סגן ראש הממשלה ושר הכלכלה, הונג נאם-קי, אשר תאר את אתגרי כלכלת השוק והקיטוב החברתי, להם ניתן מענה באמצעות ההתאגדות הקואופרטיבית והגדיר את כיווני הפעולה עליהם שמה ממשלת קוריאה דגש: כלכלה ממוקדת באנשים, צמיחה המונעת על ידי כלכלה מקומית והתקדמות אל העולם הדיגיטלי.

הקונגרס, אשר נמשך שלושה ימים, נסב סביב ארבעה צירים מרכזיים: בחינה, חיזוק, מחוייבות ומימוש הזהות הקואופרטיבית. כל ציר נחלק לנושאי משנה, במסגרתם נבחנו נקודות מבט שונות. החלק שדן בבחינת הזהות הקואופרטיבית הביא אל שולחן הדיון את חשיבותו של המותג הקואופרטיבי החזק, את הצורך ביצירתן, קידומן ומימושן הלכה למעשה של הזדמנויות חינוכיות ומתן הכשרה וכלים לניהול ולחיים קואופרטיביים, את חשיבותן של התרבות והמורשת התרבותית לקיומה של זהות קואופרטיבית מובחנת, את אתגר הממשל הפנימי הדמוקרטי וחשיבות השמירה עליו כממשל מכליל ומשתף וכן את הצורך והחשיבות בקיומה של שותפות מתמשכת עם ממשלות וגורמי ממשל.

בדיונים שנסבו סביב הדרכים לחיזוקה של הזהות הקואופרטיבית, נבחנו היבטים של שימוש בכלים דיגיטליים ובפלטפורמות טכנולוגיות, תמיכה בניהול שרשרות ערך אתיות, דרכים למתן מענה לצרכי ההון העתידיים וכן מקומה החשוב של תמיכה בחדשנות יזמית ובטיפוח רשת יזמית משותפת. המחויבות לזהות הקואופרטיבית נבחנה ונדונה הן ביחס לחשיבותה בחיזוק קהילות מקומיות וביכולת התמודדות טובה עם משברים, דוגמת משבר הקורונה, והן ביחס להיבטים רחבים יותר: פיתוח קואופרטיבי מסביב לעולם, ותרומתה של הקואופרציה בכלל וקואופרטיבים בכלל לקידום שוויון ושלום ושמירה על מרכיבי קיימות וסביבה.

הדיונים שהוקדשו למימוש הזהות הקואופרטיבית עסקו, מצידם בדרכים לפיתוח משרות מתגמלות, שירותי רווחה ובריאות נגישים, מקומות מגורים ואנרגיה ברי השגה, והכל – בתוך מסגרת הכלכלה החיברתית העולמית המתפתחת.

מרב ניב, מהיחידה לקידום הקואופרציה בתנועה הקיבוצית שהשתתפה בקונגרס, ציינה כי "דווקא בתקופה המאתגרת הזו, הצליח הקונגרס להפגיש בני אדם מ-5 יבשות, בעלי מכנה משותף אחד: אמונה ורצון להמשיך לקדם ולהוציא לפועל ביחד את רעיון ההתארגנות המשותפת של אנשים לטובת אנשים, שבסופו של דבר יהפוך את העולם למקום שטוב יותר לחיות בו".

הוספת תגובה חדשה