דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מנהיגות שווה

בשבוע שעבר, חזרה מהלסינקי משלחת שיצאה מטעם מרכז השלטון האזורי לפינלנד לאחר שנפגשה שם עם גורמים פוליטיים, אקדמיים ומקצועיים בכירים ועם ארגונים חברתיים וחינוכיים בתחום השיוויון המגדרי והחברתי
המשלחת בסיור במרחב הכפרי מחוץ להלסינקי
המשלחת בסיור במרחב הכפרי מחוץ להלסינקי

זו פעם שניה שמשלחת כזו מאורגנת ביוזמת הילית בן-צבי, מנהלת היחידה לקידום שיוויון מגדרי במרכז השלטון האזורי, התנועה הקיבוצית ותנועת המושבים. המשלחת, שהורכבה מ - 19 נשים וגברים מובילים בקהילותיהם, ובהם נציגים של מועצות אזוריות, התנועה הקיבוצית, קיבוצים, מושבים וארגונים נוספים, נפגשה בהלסינקי עם גורמים פוליטיים, אקדמיים ומקצועיים בכירים. בין השאר, נפגשו חברות וחברי המשלחת עם חגית בן-יעקב שגרירת ישראל בהלסינקי, עם חברת הפרלמט הפיני Eva Biaudet, ועם הנשיאה לשעבר של פינלנד, Tarja Kaarina Halonen.

המשלחת נפגשה גם עם ארגונים חברתיים וחינוכיים בתחום השיוויון המגדרי והחברתי דוגמת Nicehearts Ry, וכן עם הגב' Marjaana Saarikoski, בכירה בקואופרציה הפינית והעולמית. מחוץ לעיר, ערכה המשלחת יום של סיור במרחב הכפרי ליד הלסינקי, וחבריה התרשמו מהתמיכה וגיוון התעסוקות במשקים החקלאיים הנאבקים על קיומם, באופן המעורר השראה אך גם מעט קנאה לעומת המצב אצלנו.

עם חזרתם לארץ, יפגשו חברי המשלחת עם שגרירת פינלנד בישראל, Kirsikka Lehto-Asikainen.

"אנו רואים בקיום המשלחת כלי חשוב ללימוד וליצירה של קבוצה משמעותית ומשפיעה על קידום ערכי השיוויון במרחב הכפרי והמוניציפלי" אומרת הילית בן-צבי, יוזמת המשלחת. "סיור זה הינו המשכו של תהליך לימוד ומפגש עם מוקדים ואנשי מפתח בתחומי ההנהגה והקהילה שניתן ללמוד מניסיונם וחזונם, הן בארץ והן בעולם".

הוספת תגובה חדשה