דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מנכ"ל רמ"י: הסדר הביניים יוארך, נעודד דו שימוש בקרקע חקלאית לפאנלים סולאריים

בדבריו בכנס הנהגות הקיבוצים התייחס מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט למצוקת הדיור ואמר שהפתרון נמצא בהגדלת היצע הקרקע ובפיתוח התשתיות בפריפריה. קוינט ציין כי בשנה החולפת הושלמו יותר עסקאות שיוך בקיבוצים מאשר בשלוש השנים הקודמות. "מחוייבים להמשך הדיאלוג והשיח המכבד"
עו"ד ינקי קוינט. צילום: דנה בר-און
צילום: דנה בר-און

עו"ד ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, פתח את דבריו בכנס הנהגות הקיבוצים בהתייחסות למשבר הדיור בישראל והדגיש כי "לטווח הבינוני והארוך, רק הגדלת ההיצע תפתור את הבעיה". קוינט הציג נתונים לפיהם השנה חלה עלייה משמעותית בהקצאת מגרשים לשיווק וציין: "כשהתחלנו את השנה, נתוני הפתיחה היו קשים מאוד. היינו בקורונה. אנשים לא יכלו להגיע לעבודה, היה קשה לעשות עסקאות, הממשלה הייתה לא יציבה. לאור נתוני הפתיחה אפשר להעריך יותר את המספרים הגדולים של הקצאת קרקע לדיור".

לדברי קוינט, "הפתרון הוא רק בהגדלת ההיצע. בסופו של דבר נדביק את הפערים. אני כבר היום יודע שיש לי 50 אלף יחידות שייסגרו במכרזים בשנה הבאה. אם נצליח להביא 60 אלף עסקות ועוד 20-25 אלף עסקאות בקרקע פרטית, הפער הזה יודבק ולכן אפשר להתמודד עם הבעיה הגדולה של משבר הדיור. זאת הרבה עבודה שתלויה בהרבה שחקנים, אבל אנחנו לא מדברים דברים בעלמא, זה בהחלט פתיר".

בנוסף לטיפול בהיבט של הדיור, קוינט הדגיש כי יש הכרח לטפל בתשתיות ולהשקיע בפריפריה. "אנחנו צריכים להסיט תעסוקה לפריפריה, אנחנו צריכים לדאוג לתשתיות, תחבורה, אינטרנט, זה לא יקרה מאליו. צריך לקחת את זה ולנסות לפתח את זה. במהלך השנה הבאה אנחנו ננסה לעשות הסכמי גג עם מועצות אזוריות. בסופו של דבר צריך את האגודות כדי להרחיב את מספר התושבים, נרצה לראות יותר תושבים במועצות האזוריות" .

קוינט אמר כי הוא מודע לפרקי הזמן הארוכים בהם מטופלות בקשות למינהל וציין כי הוא מחוייב לייעל ולשפר את השירות ולקצר את פרקי הזמן, ולצורך כך נפתח אתר חדש שמטרתו להעביר את מרבית הפעילות לדיגיטל באמצעות אתר ייעודי.

בהתייחס לקיבוצים הצהיר קוינט כי הסדר הביניים יוארך, "ואני מקווה שנקדם את זה יותר מהר, כדי שבאמת זה יקרה". כמו כן, הדגיש את העלייה בקצב הטיפול בעסקאות השיוך הקיבוציות: "אנחנו מחוייבים להמשך הדיאלוג והשיח המכבד. מתחילת השנה בשיוך פרטני וחלופת האגודה עשינו כמות יותר גדולה של עסקאות משנעשתה בשלוש השנים הקודמות".

מנכ"ל רמי"י התייחס גם לנושא הסולארי ואמר, "יש לנו עניין לעודד את הדו שימוש וכל דבר שלא יפר קרקע חקלאית. אבל גם אנחנו לא רוצים שקרקע חקלאית תהפוך לקרקע לסולארי. ננסה לקדם פתרונות לאגירה, ונשתדל כמה שיותר לא להפר קרקע חקלאית". 

את דבריו סיכם, "עם הרבה כבוד והכרת תודה לקיבוצים ולוותיקים על התפקיד ההיסטורי - אני מאחל שההמשך יהיה באותה רוח וביחד נמשיך לקדם ולפתח את המדינה".

הוספת תגובה חדשה