דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נערי קיבוץ בית קמה זוכרים בדרך ייחודית את הרוגות תאונות הדרכים מהקיבוץ וקוראים – "די להפקרות בכבישי הנגב" ו"הגיע הזמן להתעורר"

נערי ונערות קיבוץ בית קמה, המשתתפים ברפסודיית התנועה הקיבוצית בכנרת, החליטו לזכור בדרך ייחודית את טל היימן ואת ענת טל קטלב זכרונן לברכה מקיבוצם שנהרגו בתאונות דרכים בתקופה האחרונה
נערי ונערות בית קמה שטים בכנרת עם המפרשים שציירו לזכרן של טל היימן וענת טל קטלב
נערי ונערות בית קמה שטים בכנרת עם המפרשים שציירו לזכרן של טל היימן וענת טל קטלב

הנערות והנערים כתבו על מפרשי שתי הרפסודות איתה חצו את הכנרת – "די להפקרות בכבישי הנגב - אוהבים וזוכרים" ובמפרש נוסף ציירו פצצה מתקתקת על כביש וכתבו – "הגיע הזמן להתעורר". 

היימן ז"ל, קצינת נפגעים בת 21, נהרגה בסוף חודש מאי בתאונת דרכים סמוך לקיבוצה. קטלב ז"ל, שילדיה הם חלק מקבוצת הנעורים בקיבוץ ועבדה כבכירה בחברת ICL (כי"ל לשעבר), נהרגה ביום חמישי שעבר בתאונת דרכים בכביש שש ביחד עם עמיתה לעבודה, ניצן משה.

דניאל אדרי, מדריכת הנעורים של הקיבוץ סיפרה: "הקיבוץ שלנו חווה חודשים קשים ומורכבים בעקבות מותן של טל היימן לפני חודשיים ושל ענת טל קטלב ביום חמישי האחרון בתאונות דרכים. בתה של ענת, בכיתה י' היא חלק מהנעורים בקיבוץ והייתה אמורה לצאת איתנו לרפסודיה. התלבטנו אם לצאת בכלל והחברות שלה לשכבה לא יצאו בסוף. שתי התאונות התרחשו כתוצאה מנהיגה מופרעת וחסרת אחריות באיזור שלנו, כשהתאונה בחמישי הייתה של נהג בלי רישיון. זאת תוצאה של המצב בכבישים עם היעדר האכיפה וההרתעה.

ההורים בקיבוץ מעדיפים שהצעירים לא ינהגו בלילה בכבישים מסוימים, ומפחדים שהילדים שלהם יצאו לבלות מהחשש של מה שקורה בדרכים. המצב לא תלוי רק באיך אנחנו ננהג אלא בנהגים עבריינים שלא נענשים בחומרה. העבריינים לומדים שאין אכיפה וענישה מספקת והם יכולים לעשות מה שהם רוצים. המפרשים מוקדשים לזכרן של טל וענת ובאמצעותם אנחנו רוצים להעביר את המסר להנהגה במדינה - שאם לא יטפלו במצב בקרוב זה יתפוצץ לכולנו בפנים. ביום שישי יש הפגנת מחאה בצומת להבים ואנחנו, ביחד עם כל תושבי האיזור, מתכוננים להגיע אליה".

הוספת תגובה חדשה