דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קהילה קיבוצית שווה היא קהילה נגישה

לאורך השנים האחרונות עובר תחום הנגישות בישראל חקיקה והסדרה על מנת לקדם שיווין הזדמנויות ואפשרויות עבור ילדים ומבוגרים עם צרכי נגישות. גם במטה התנועה הקיבוצית אנו פועלים לקדם את תחום הנגישות על ידי חשיפה היכרות ולמידה של מגוון המוגבלויות ופתרונות ההנגשה אשר ניתן לאפשר עבור צרכים אלו. אנו מציעים לקיבוצים לשלוח את נציגיהם לקורס הכשרה של נאמני ונאמנות נגישות בקיבוצים שיתקיים בקרוב בשיתוף עם עמותת "נגישות ישראל"
קהילה קיבוצית שווה היא קהילה נגישה

לקהילה הקיבוצית ישנם כלים מובנים רבים המבטאים את הדאגה לכלל חבריה ובני משפחותיהם, מושגים של ערבות הדדית וסולידריות, יצירת שוויון הזדמנויות, ביטחון סוציאלי, תמיכה חברתית, בריאותית ונפשית. אלו ועוד הם חלק מהדרכים שלנו, הפורמאליות והלא פורמאליות להבטיח את הכבוד הבסיסי לחיים בקיבוץ של חברי הקהילה.

בקיבוצים קיימת שאיפה להעניק מענה מותאם, ביתי וסביבתי, לנשים וגברים, ילדים וילדות עם לקויות ומוגבלויות, הן הפיזיות והן הנפשיות והקוגניטיביות. תחום הנגישות מתייחס לא רק להתאמת מבנים והסביבה, אלא גם לנגישות השירות  ומענה מותאם לאירועים ציבוריים ולמערכות נוספות הפועלות בקיבוץ. לאורך השנים האחרונות עובר תחום הנגישות בישראל חקיקה והסדרה על מנת לקדם שיווין הזדמנויות ואפשרויות עבור ילדים ומבוגרים עם צרכי נגישות. אנו רואים בחקיקה זו ביטוי לדאגה לצרכים השונים ולחשיבות התחום בארץ ובעולם, וכן הזדמנות להסדרת התאמות הנגישות בקיבוצים שלנו. 

גם במטה התנועה הקיבוצית אנו פועלים לקדם את תחום הנגישות על ידי חשיפה היכרות ולמידה של מגוון המוגבלויות ופתרונות ההנגשה אשר ניתן לאפשר עבור צרכים אלו. כך, למשל, הוספנו שירות של תמלול בכתוביות במהלך ישיבות מועצת התנועה הנערכות באמצעות הזום, על מנת שאלו המתקשים לשמוע יוכלו לקרוא את הנאמר בכתוביות סימולטניות בזמן אמת. כמו כן, בוועידת התנועה ובכנס הנהגות הקיבוצים אשר יתקיימו בעוד כשבועיים בגליל העליון נאפשר למשתתפים להיעזר במערכת חדשנית להנגשת שמע באולמות ואירועים, המתאימה לאנשים הסובלים מירידה בשמיעה בדרגות שונות.

עניין נוסף הוא תשומת הלב גם למצגות המוקרנות באירועים ציבוריים תנועתיים אלו ואחרים בהיבט של הנגשת הראייה באמצעות מחשבה מקדימה והתייחסות לגודל הכיתוב, צבע האותיות ובחירת הרקע, עומס הפרטים בכל שקופית, ועוד.

במקביל, בימים אלה ממש אנו מציעים לקיבוצים לשלוח את נציגיהם לקורס הכשרה של נאמני ונאמנות נגישות בקיבוצים שיתקיים בשיתוף עם עמותת "נגישות ישראל". המשתתפים והמשתתפות יפגשו מרצות ומרצים מקצועיים מתחום הנגישות הרחבים אשר יחשפו וישתפו בסוגי המוגבלויות השונות ובפתרונות אותם ניתן לייצר על מנת להעניק הנגשה מתאימה ראויה ומכבדת לכלל אוכלוסיית הקיבוץ באשר היא. אנו רואים את נושא קידום הנגישות וההנגשה בקיבוצים כחלק בלתי נפרד מתפיסת "הקהילה הקיבוצית במיטבה" והשאיפה של הקיבוצים לאפשר לכלל חבריהם שוויון הזדמנויות בתוך הבית הקיבוצי שלנו, הוגנות וכבוד.

לחצו כאן להרשמה לקורס ההכשרה של נאמני ונאמנות נגישות בקיבוצים

הוספת תגובה חדשה