דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

רנ"צ (דימוס) אלשיך: "המהפכה המשפטית שגויה. אם ידרשו לבחור - השב"כ המוסד צה"ל והמשטרה יקשיבו לשלטון החוק"

מפכ"ל המשטרה לשעבר רנ"צ (בדימוס) רוני אלשיך נאם בכנס ההנהגות על "מנהיגות משרתת", ותקף את מהלכי החקיקה להחלשת בית המשפט עם השלכות דרמתיות על הכלכלה, מהן ויפגעו המונים בשכבות החלשות.
אלשיך עולה להתקפה. צילם אלעד גוטמן
אלשיך תוקף. הממשלה לא עשתה שיעורי בית

בנאום בכנס הנהגות הקיבוצים התייחס רנ"צ בדימוס רוני אלשיך למהפכה המשפטית: "אני חושב שאם ידרשו לבחור - השב"כ המוסד צה"ל והמשטרה יקשיבו לשלטון החוק. אני לא רוצה להגיע לשם אבל אם חלילה נגיע לשם זה יהיה משבר גדול". אלשיך תקף את הממשלה ואמר: "הממשלה לא עשתה שיעורי בית. מי שייפגע מהמשבר הפיננסי שייווצר מהמהפכה המשפטית, הם בעיקר המוני ישראלים בשכבות החלשות, שהפנסיה שלהם תלויה בשוק ההון והמצב החדש ידרדר אותם לעוני".

לדבריו, שרי הממשלה גם לא לקחו בחשבון את עמדת הדין הבינלאומי על חקיקת החלשת מערכת המשפט הישראל. יהיו לכך משמעויות גדולות על היכולת להגן על אנשי ביטחון וציבור ישראלים מפני אימת הדין הבינלאומי. עד כה מי שהגנו עליהם הם בג"צ ופצ"ר, אשר חוסנם מנע מאמצעי אכיפה בינלאומיים הוצאת צווי מעצר נגדנו. אני לא מכיר אף אחד סביב שולחן הממשלה שמוכן לשלם את הדין ולהסתכן בקבלת צו מעצר בינלאומי. לדברי אלשיך "פורום קהלת לא לקח בחשבון את הערכה שלי שבית המשפט יבטל את החוקים הללו, מה שעלול ליצור משבר חוקתי איום ונורא. ואז שאלת השאלות למי מערכת הביטחון תקשיב. יש כוחות רבים חיוביים שמוכנים לבוא לעצור את הנושא לפני שתנפץ אל הקיר". 

הוספת תגובה חדשה