דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

איך יוצרים תקשורת מקדמת בין מערכת החינוך לקהילה בזמנים של שגרה או משבר?

בהמשך למפגש הזום שהתקיים בשבוע שעבר עם מנהלי קהילות ויו"רי הנהלות חינוך מהקיבוצים בעקבות השביתה במערכת החינוך, התקיים השבוע מפגש זום ארצי עם מנהלי ומנהלות הגיל הרך והחינוך החברתי בקיבוצים שעסק בחשיבות העברת מסרים אפקטיביים בזמני אי שגרה במערכת החינוך בקיבוץ
איך יוצרים תקשורת נכונה בין מערכת החינוך לקהילה בזמנים של שגרה או משבר?

מטה התנועה הקיבוצית עוסק ועסוק בשבועיים האחרונים בחיזוק העבודה במעגל שותפות, במטרה לבסס את אחריותה של הקהילה הקיבוצית כולה על החינוך, חיזוק מקומם של מנהלי ומנהלות החינוך בקהילה והתמיכה המערכתית אותה נותנת הנהלת הקהילה.

"אירועי" השבתת מערכת החינוך סיפקו הזדמנות לעסוק גם בדברור מערכת החינוך אל מול הקהילה. המפגש שהתקיים ביום ראשון בבוקר נבנה במשותף על ידי אגף חינוך, אגף חברה וקהילה ומחלקת הדוברות בתנועה הקיבוצית, ובמהלכו קיבלו מנהלות ומנהלי החינוך כלים ליצירת מסרים אפקטיביים אותם ירצו להעביר בזמני משבר במערכת החינוך. המפגש מיקד את הרציונל המחייב עיסוק בדברור כבסיס ליצירת ודאות, יציבות ושמירה על האמון כבסיס לתקשורת בין מערכת החינוך לקהילה. המשתתפים הגדירו מהי אי שגרה של מערכת החינוך, ולמדו מהן שאלות המפתח שאותן יש לשאול ברגע שמתפתח אירוע משברי, במטרה לנהל אותו בצורה המיטבית ולתווך אותו לקהילה בצורה הנכונה ביותר על מנת שתירתם לעזור.

כמו כן, ביקש המפגש לחזק את התפיסה שמעודדת את העבודה במעגל שותפות קהילתי, במטרה לבסס את אחריות הקהילה כולה על החינוך ולחזק את מקומם של מנהלי ומנהלות החינוך בקהילה ואת התמיכה המערכתית אותה נותנת הנהלת הקהילה.

בהמשך למפגש נוצרו שני כלים שיסייעו בהעברת מסרים אפקטיביים בשגרה ובאי שגרה: 

הכלי הראשון יסייע בהעברת המסרים ומתמצת את המפגש הזום בעמוד אחד פשוט וישים.
הכלי השני הוא מתווה התנהלות אפקטיבי בזמני שגרה/אי שגרה, הממפה את השותפים ומעגלי ההשקה של מערכת החינוך, מנסח את מטרות הקהילה ומערכת החינוך ומציע אופני פעולה, הסברה ותיווך לכל השותפים.

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה: "גם בעת הזו, חשוב לזהות הזדמנויות קהילתיות וחינוכיות לצד זיהוי הקושי, העומס והשחיקה של מנהלי ומנהלות החינוך וצוותי החינוך, הממשיכים להתעקש לקיים שגרה חינוכית ביצירתיות גדולה ומחויבות מעוררת השראה. מהלכים אלו מחייבים הובלה על ידי מנהל החינוך, ובהמשך למפגש עם מנהלי ומנהלות הקהילה ויו"רי החינוך בקיבוצים חשוב לנו להדגיש שהאתגר הוא רחב ומורכב וההובלה הנדרשת היא של הקהילה כולה עם מנהל.ת החינוך. מטה התנועה עומד לרשות הנהלות הקיבוצים ומערכות החינוך, פשוט צרו קשר – ואנחנו אתכם".

הוספת תגובה חדשה