דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוצניקית הצעירה שאחראית לתקדים ההיסטורי בענף הכדורסל

מאבקה לשוויון של איילה ימין בת ה-13 מצרעה מול איגוד הכדורסל הגיע לסיומו עם סוף מתוק. לאחר כמעט שנתיים של מאבק משפטי בית הדין העליון של האיגוד קבע כי יש לאפשר לילדות עד גיל 14 לשחק עם בנים ומולם
שחקני אליצור אפרת יורדים מהמגרש בפברואר 2022 בגלל שיתופה של איילה. זה כבר לא יקרה יותר
שחקני אליצור אפרת יורדים מהמגרש בפברואר 2022 בגלל שיתופה של איילה. זה כבר לא יקרה יותר

הכל החל בחודש פברואר 2022, כאשר קבוצת הקט-סל של אליצור אפרת סירבה לשחק מול הפועל מטה יהודה, מכיוון שאיילה הצעירה שיחקה אז לצד הבנים, מכיוון שלא הייתה קבוצת בנות בגילה באזור. הילדה מקיבוץ צרעה, אז בת 10 וחצי, נאלצה לרדת לספסל, ורק בעקבות אולטימטום שהציב במקום מנהל הקבוצה של מטה יהודה, התרצתה הקבוצה מאפרת והמשחק התקיים כשימין על המגרש. חודש לאחר מכן פרסם איגוד הכדורסל תקנון חדש שמתיר לקבוצת בנים להודיע שאינה מסכימה לשחק נגד קבוצה שמשתתפות בה ילדות בכפוף להודעה מוקדמת.

איילה ואמה, עדית, סירבו לוותר ופנו לתנועת "ישראל חופשית" שעתרה באמצעות באי כוחם עו"ד חגי קלעי ועדיה שיינוולד ממשרד קלעי, רוזן ושות', שליוו את התנועה ומשפחת ימין לאורך כל התהליך והובילו את המאבק המשפטי העיקש מול איגוד הכדורסל. בית הדין העליון של איגוד הכדורסל דן בעתירה, אולם במאי 2023 דחה אותה. על אף ההחלטה, משפחת ימין ו"ישראל חופשית" הגישו ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב ודרשו ממנו להורות על בטלות פסק הדין ואי חוקתיות הוראות התקנון. לאחר שנה של דיונים, בית המשפט המחוזי בתל אביב החזיר את הדיון לבית הדין העליון של איגוד בצעד חריג, כדי שידון מחדש בפסיקתו אשר התירה לקבוצות בליגות הילדים לסרב לשחק מול קבוצות ששילבו שחקניות בקבוצה.

בשבוע שעבר, לאחר דיון נוסף בעתירה, נקבע בפסק דין של השופט בדימוס עודד מודריק, נשיא בית הדין העליון של איגוד הכדורסל, עו"ד שרון סתיו וד"ר אסף הראל כי "בהיעדר שוני רלוונטי פיזיולוגי בין ילדים לילדות, אין למנוע משחקניות שמתגוררות באותו ישוב, בשל מגדרן, את הזכות להשתתף ולשחק נגד קבוצת ילדים או קט-סל בנים". איילה הנרגשת אמרה לאחר מכן כי "אני זוכרת עד היום את אותם רגעים. זה היה מרגיז וקצת מעצבן. לא עשיתי שום דבר, רק רציתי לשחק כדורסל. לכן תחושת הסיפוק היום, שאני יודעת שיש פחות אפליה".

קראו את הדיווח וכל התגובות בכתבה שהתפרסמה באתר YNET על ידי העיתונאי רענן וייס

הוספת תגובה חדשה