דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שבועות בקיבוצים: כרבע מיליון גברים, נשים, ילדים, ילדות וטף צפויים להשתתף בטקסי השבועות בקיבוצים, שיתקיימו בצל אסון שבעה באוקטובר והמלחמה

בכל הקיבוצים יתקיימו מייצגים הקוראים להחזרת החטופים, ותושבי עשרות הקיבוצים המפונים יעשו את החג בקיבוצים עורפיים
הבמה מוכנה לחג לשבועות בקיבוץ בית גוברין
הבמה מוכנה לחג לשבועות בקיבוץ בית גוברין

חג השבועות הוא החג המרכזי בקיבוצים, בו כל הקיבוץ מתאסף על דשא מרכזי וצופה ביחד בתהלוכת ענפי הקיבוץ המציגים את ביכוריהם בגאווה, כשברקע ריקודים ושירים, טרקטורים וערמות חציר. במהלך החג בימים שלישי-רביעי צפויים להשתתף בטקסים בקיבוצים כרבע מיליון חברי ותושבי הקיבוצים, ואורחים רבים שיבואו להתארח בקיבוצים.

גם השנה יתאספו כולם לציין את החג. אך השנה מעיב צל גדול על אווירת החג - הטבח המחריד של 7 באוקטובר בקיבוצי הנגב המערבי וערי הדרום, שפתח את מלחמת "חרבות הברזל", בה נרצחו ונפלו יותר מ – 1600 אזרחים ואנשי כוחות הביטחון, ו-120 ישראלים עדיין מוחזקים בשבי חמאס בעזה. 56 קיבוצים בנגב המערבי ומגבול הצפון פונו למלונות ומגורים זמניים, והם יעשו את חג השבועות כאורחי קיבוצים עורפיים. 

לתפאורה הקבועה המלווה את הטקס בקיבוץ - טרקטורים וערמות חציר, אלומות שיבולים, סלסילות פרי וירק, ורקדנים בלבוש לבן חגיגי - יתווסף השנה הצבע הצהוב, צבעו של מטה המשפחות לשחרור החטופים, בתפאורה, בהנחיה, בשירים ובריקודים, וזעקה אחת - לאשר את מתווה "עסקת נתניהו" להחזרת החטופים הביתה.

הוספת תגובה חדשה