דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

50 שנה לששת הימים: מטה התנועה בעמק הירדן תל קציר בצמיחה, גינוסר חוגג 80

בתמונה: ערן גליק (רכז האזור מטעם התנועה משמאל) וערן רון (אחראי צמיחה דמוגרפית בתל-קציר) עם ציור שצייר חייל סורי שהיה חלק מהכוח שהפציץ את הקיבוץ

שבוע לפני ציון 50 שנה לפרוץ מלחמת ששת הימים הגיעו פעילי מטה התק"צ לסיור השבועי שלהם, הפעם בשניים מקיבוצי עמק הירדן.  
הסיור נפתח בגבעת רוג'רס – הנקודה הגבוהה בקיבוץ תל קציר, שם צפו משתתפי הסיור בכנרת הפרושה מתחת ושמעו הסברים מפיה של דבורל'ה אורטנברג, מוותיקות הקיבוץ, על החיים בצל אימת התותחים הסורים עד מלחמת ששת הימים. דבורל'ה הציגה לנוכחים ציור שצייר קצין סורי שישב באחד המוצבים ברמה הסורית, מעל תל קציר. בציור נראים בתי הקיבוץ ובניהם הבזקי התפוצצויות של פגזים שנורו מתותחי הצבא הסורי.
במועדון החברים הציגו מנהלי הקיבוץ את ההתפתחות הכלכלית ובעיקר הדמוגרפית של הקיבוץ הקטן. בתל קציר, שהוקם בשנת 1949, היו עד לפני כשלוש שנים כ 85 חברים ועד סוף שנה זו כמעט ויוכפל מספר זה עם השלמת הצטרפותם של 70 חברים חדשים, בחברות מלאה, לקיבוץ. על תחום הקליטה מופקד ערן רון, בן הקיבוץ, נקלט בעצמו ומנהל צוות הצמיחה הדמוגרפית של הקיבוץ.
ניר מאיר העלה על נס את ההתקדמות המרשימה בשנים האחרונות של הקיבוץ הנמצא במגמת צמיחה ועודד את החברים ומנהלי הקיבוץ להמשיך במגמה זו.     
מתל קציר המשיכו משתתפי הסיור והגיעו לקיבוץ גינוסר, יום לפני חגיגות יום הולדת 80 לקיבוץ, שהוקם כחלק מקיבוצי חומה ומגדל. לאחר סיור בקיבוץ הציגו מנהלי הקיבוץ את הפעילות הקהילתית והכלכלית של הקיבוץ. בגינוסר מלון גדול מרשים – 'נוף גינוסר' - וחקלאות ענפה בשטחי המשק ובשיתוף פעולה בגידולים שונים עם קיבוצים ברחבי הארץ. הקיבוץ התאושש ממשבר כלכלי חריף שפקד אותו לפני מספר שנים ועסוק כיום, בין השאר, בקליטת הבנים לחברות.
לרגל חגיגות ה 80 הופקו בגינוסר שרשרת אירועים מערב שבועות ועד צאת החג: החל ממפגש מחזורים של בני הקבוץ לדורותיהם, המשך במופע עם עינת שרוף שלאחריו התקיימה מסיבת חוף המונית עד אור הבוקר. למחרת היום התקיים בגינוסר טקס הבאת ביכורים מרשים ומשחק "הסליק", באמצעותו למדו הילדים על מורשת הקיבוץ. לקינוח התקיימו משחקי החג המסורתיים של משיכת חבל ותחרויות שונות. באירועים השתתפו למעלה מ 1,200 איש, אישה וילד, כולל בני ובנות המשק לדורותיהם. על האירועים ניצחה שירי פז המשמשת במקביל כרכזת צמיחה דמוגרפית ותרבות בקיבוץ. 

הוספת תגובה חדשה